Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nemecký automobilový priemysel si na zotavenie počká

Nemecký automobilový priemysel má kľúčový vplyv na vývoj hospodárstva krajiny. Centrálna banka je vo svojich prognózach pesimistická a očakáva, že táto branža sa bude zotavovať dlhšie, než pôvodne očakávala.
18.12.2018 / TASR

Nemecký automobilový priemysel sa bude zotavovať pravdepodobne dlhšie, než sa pôvodne očakávalo. To sa odrazí aj na raste nemeckej ekonomiky, keďže automobilový priemysel je pre ňu kľúčový. Uviedla to v najnovšej mesačnej správe nemecká centrálna banka Bundesbank.

Produkcia v nemeckom automobilovom priemysle zaznamenala v 3. kvartáli pokles, čo je dôsledok zavedenia nových emisných testov známych ako WLTP. Pokles produkcie v kľúčovom odvetví stiahol do mínusu celú ekonomiku, ktorá v 3. kvartáli zaznamenala medzištvrťročný pokles o 0,2 percenta.

Pôvodne sa očakávalo rýchle zotavenie, najnovšie údaje ale podľa Bundesbank naznačujú, že to automobilovému sektoru bude trvať dlhšie. Okrem toho, zvyšuje sa neistota ohľadne budúcnosti dieselových áut, keďže v Nemecku rastie počet veľkých miest, ktoré začínajú zakazovať naftovým autám vjazd do niektorých lokalít.

"Normalizácia v automobilovom priemysle bude prebiehať pravdepodobne pomalším tempom, než sa pôvodne očakávalo," uviedla Bundesbank vo svojej správe.

Banka už minulý týždeň výrazne skresala prognózu rastu nemeckej ekonomiky v tomto roku. Očakáva, že za celý rok 2018 dosiahne rast nemeckej ekonomiky 1,5 percenta, pritom v predchádzajúcej prognóze počítala ešte s rastom o dve percentá. V ďalších dvoch rokoch očakáva banka mierne zrýchlenie rastu na 1,6 percenta.

(TASR)


Video
Najnovšie články
Kia predstaví v Ženeve elektrickú štúdiu

Podľa expertov je budúcnosť mobility v zdieľaní namiesto vlastníctva. Do tejto budúcnosti sa spoločnými silami rozhodli investovať Daimler a BMW.

Daimler a BMW spoja sily v car sharingu

Okrem vlastných podpisov a 22-palcový kolies vybavil tuner bodykit SUV početnými dielcami, ktoré podčiarkujú dynamický štýl.

Range Rover Velar s kabátom Overfinch

Dynamicky štylizovaný variant bude nepochybne dostupný len so silnejšími motormi, ponuku rozšíri aj naftový mikrohybrid.

Hyundai Tucson: Na obzore je verzia N Line

Liftback nadväzuje na štúdiu 308 R Hybrid, rovnováha síl sa však preklopila v prospech elektriny. Zrýchlenie na stovku je vecou 4,3 sekundy.

Peugeot 508 napína svoje hybridné svaly

Terénne vozidlo sa má vyrábať v Nitre. Jeho interiér ponúkne oproti originálu viac luxusu i lepšie vybavenie, no nebudú v ňom chýbať ani robustné plasty.

Land Rover Defender: Aký bude zvnútra?

Hoci téma amerických ciel na európske a ázijské vozidlá momentálne nie je v popredí, stále predstavujú reálnu hrozbu. Hrozbu, ktorá by mohla stáť Volkswagen...

Americké clá môžu stáť Volkswagen miliardy
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×