Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Kia Sorento: Komfortné vlajkové SUV

Najnovšia modernizácia tretej generácie veľkého SUV od Kie priniesla 8-stupňovú automatickú prevodovkou aj športovo vyzerajúci variant GT-Line. Bližšie sme sa na najväčšie zmeny pozreli v našom redakčnom teste.
19 5 príspevkov 17.12.2018 / Redakcia AUTO BILD

Kia Sorento do našej redakčnej garáže zavítala naposledy v roku 2018, kedy sme sa zoznámili s motorizáciou 2.2 CRDi spojenou s automatickou prevodovkou. Vlajkové SUV Kie v Európe nás potešilo dizajnovou eleganciou, vnútorným priestorom a kvalitou interiéru. Našli sa však i drobnosti, ktoré nám prekážali, napríklad vŕzgajúca koža na sedadlách.

KIA Sorento má po ostatnej modernizácii aj verziu GT-Line. Spoznáte ju podľa ľadových kociek (diódové hmlovky) a červených strmeňov bŕzd 19 fotografií v galérii KIA Sorento má po ostatnej modernizácii aj verziu GT-Line. Spoznáte ju podľa ľadových kociek (diódové hmlovky) a červených strmeňov bŕzd Zdroj: AUTO BILD

Medzičasom sa komfortne jazdiaci športovo-úžitkový model dočkal decentnej modernizácie. To, čo sa na prvý pohľad javí ako nenápadný facelift, však v skutočnosti prináša množstvo zmien. Na všetky z nich sme sa pozreli pri teste variantu GT Line, ktorý do ponuky pribudol práve so spomínaným omladením.

Nenápadné, ale efektívne zmeny

Vizuálne bolo revidované čelo aj oblasť zadného nárazníka, pribudli nové LED svetlomety, zmenila sa grafika zadných svetiel. GT-Line má aj červené brzdové strmene, dvojitú koncovku výfuku, typické LED hmlové svetlá v tvare kociek ľadu „Ice Cubes“ alebo štýlové disky kolies. Interiér GT Line sa od štandardnej verzie odlišuje športovým poňatím. Detaily ako chrómové ozdobné prvky, čierne kožené sedadlá s kontrastným prešívaním a logo GT Line dotvárajú príjemnú atmosféru.

Špeciálne sedadlá s novým obšívaním a logom GT majú nastavovanie v 10 smeroch 19 fotografií v galérii Špeciálne sedadlá s novým obšívaním a logom GT majú nastavovanie v 10 smeroch Zdroj: AUTO BILD

V rámci modernizácie vidíme zmeny aj na volante, klimatizácia dostala nový displej a čiastočne sa zmenila kvalita plastových a čalúnených povrchov. Sorento má teraz 8-palcový displej navigácie (7-ročná aktualizácia máp) a zvláda aj digitálne vysielanie DAB. GT-Line poskytuje aj bezdrôtové nabíjanie smartfónu. Prístrojový panel tvorí 7-palcový displej kombinovaný s tromi analógovými ciferníkmi.

Pre Sorento je aktuálne k dispozícii už iba turbodiesel s výkonom 200 koní. S faceliftom prichádza výborná 8-stupňová automatická prevodovka, ktorá nahrádza predchádzajúci šesťstupňový automat. Komfort je hlavným tromfom Sorenta. Vodič aj posádka sú od motora aj podvozka maximálne izolovaní.

Nový volant, doplnky z matného kovu, bezdrôtové nabíjanie aj nový displej klimatizácie 19 fotografií v galérii Nový volant, doplnky z matného kovu, bezdrôtové nabíjanie aj nový displej klimatizácie Zdroj: AUTO BILD

V kabíne ticho, necítiť nakláňanie vysokej karosérie a ani žiadne vibrácie. Komfort však má i negatíva, vodič je odťažitý od riadenia, ktoré je neadresné a nekomunikatívne. Istým spôsobom je to rafinovaný prístup, kde Sorento dostáva vodiča z akcie a umožňuje mu relaxovať na dlhých cestách. GT-line vás udrží v jazdnom pruhu, prispôsobí sa premávke (adaptívny tempomat), ale aj rozpozná únavu vodiča. Počas testu sme dosiahli kombinovanú spotrebu na úrovni 8,8l/100 km.

Frankfurt: Sorento dostalo verziu GT Line

Facelift priniesol nové vyhotovenie, modifikované nárazníky či masku chladiča, rozšírené vybavenie a osemstupňový automat.

Beztak dobrý základ Kia zvládla ešte vylepšiť. Cena 47 240 eur nie je práve najnižšia, ale GT-Line je najkrajšie Sorento v plnej výbave. Hoci sa snaží vyzerať športovo, ide skôr o príjemný a pohodlný prepravník pre piatich na dlhé cesty. Nový automat mierne znižuje spotrebu a výrazne prispieva k jazdnému komfortu.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
2 199 cm3
Max. výkon
147 kW/200 k
pri otáčkach
3 800/min
Max. krútiaci moment
441 Nm
pri otáčkach
1 750-2 750/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
8-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
4 800 mm
Šírka
1 890 mm
Výška
1 690 mm
Rázvor náprav
2 780 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 842 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 917kg
Užitočná hmotnosť
668 kg
Celková hmotnosť
2 510 kg
Objem batožinového priestoru
660/1 732 l
Objem palivovej nádrže
71 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
205 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
9,4 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
7,4 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,5 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
6,2 l/100 km
Kombinovaná - počas testu
8,8 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
163 g/km
Emisná norma
Euro 6
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 33 390 €
Základná cena verzie
od 46 690 €
Cena testovaného exemplára
47 240 €

Video
Najnovšie články
Kia poodhalila kabínu chystaného SUV

Štúdia vychádzajúca z triedy GLE disponuje extra diódami, exteriérovými displejmi či volantom schopným zasunúť sa do palubnej dosky.

ESF 2019: Mercedes je opäť priekopníkom

Limitovaný model vznikol pri príležitosti 50. výročia filmu On Her Majesty’s Secret Service a vyhotovením evokuje vozidlo použité v ňom.

Aston Martin DBS: Špeciál s logami 007

Po modernizácii vozidlo spredu evokuje väčšieho brata, má takmer úplne nový interiér a viacero motorov s mikrohybridnou technikou.

Komplexný facelift pre Discovery Sport

Úsporné opatrenia Fordu pokračujú vysokým tempom. Automobilka plánuje v priebehu dvoch mesiacov zrušiť tisíce pracovných miest, z čoho zhruba tretinu v USA...

Ford do augusta zruší tisíce pracovných miest

Fotky šiesteho vydania hatchbacku unikli na internet a zachytávajú rovno jeho elektrickú verziu, ktorá je v ponuke novinkou.

Opel Corsa: Neoficiálny debut generácie F

Hyundai i20 pred rokom prešiel faceliftom, ktorý ho vylepšil najmä z technologickej stránky. Okrem bezpečnostných systémov však pokrok dorazil aj inam. Mestské...

Test Hyundai i20 DCT7: Konečne s automatom
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×