Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ford Focus ST po prvýkrát bez maskovania

Hot-hatch sa bodykitom veľmi nelíši od verzie ST-Line, rozdielne je lakovanie a tvar zadného nárazníka. Poháňať by ho mal štvorvalec EcoBoost.
5 07.12.2018 / Marek Pokrývka

Jarnou premiérou ďalšej generácie typu Focus automobilka mnohých prekvapila, Ford totiž naraz ukázal celú plejádu verzií svojho bestselleru. Nedávno k nim pribudlo kombi Active. Už prvotné odhalenie obsahovalo športovo štylizovaný kúsok ST-Line, na debut skutočného výkonného variantu však stále čakáme. Jeho dizajn už ale podľa všetkého nie je tajomstvom.

Pod prednou kapotou hot-hatchu sa má nachádzať 2,3-litrový turbomotor 5 fotografií v galérii Pod prednou kapotou hot-hatchu sa má nachádzať 2,3-litrový turbomotor Zdroj: Carscoops

Kamuflované testovacie prototypy sa v ostatných mesiacoch pravidelne objavujú na cestách, no teraz sa podarilo hot-hatch po prvýkrát odfotiť bez maskovania a jeho zábery zverejnila stránka Carscoops. Prichytený exemplár je odetý do oranžového laku pripomínajúceho predchádzajúce modely Focus ST. S výrazným odtieňom karosérie kontrastujú tmavé prvky v spodnej časti bodykitu, ale tiež disky kolies a krídlo lakované spolu s kľučkami čiernou.

Po stranách zadného nárazníka obsahujúceho drobný difúzor ústi dvojica okrúhlych výfukových koncoviek, čo môže byť jediný fyzický rozdiel od verzie ST-Line. Ostatné použité komponenty sa zdajú byť rovnaké. Na vozidle chýbajú štítky ST, keďže ide pravdepodobne o predsériový exemplár. Vo vnútri ich však nájdeme na anatomických sedadlách Recaro. Okrem toho sú v kabíne použité špecifické obklady a nechýba volant s hrubším vencom potiahnutým kožou.

Ford Focus: Hľadá sa vodič, Zn.: Rýchly

Posledný Focus tretej generácie sme testovali len nedávno a vedeli sme, že novinka bude mať jazdecký potenciál. O tom, aká je v skutočnosti dobrá, sa nám však ani nesnívalo...

Samozrejme, hlavným špecifikom novinky bude motor. O použití známeho prepĺňaného štvorvalca so zdvihovým objemom 2,3 litra prakticky niet pochýb. Otázkou zostáva jeho naladenie, teoreticky by mohlo ísť o rovnaký výkon 213 kW (290 k) a krútiaci moment 440 Nm ako v prípade typu Mustang EcoBoost. Presné číslo sa asi dozvieme až pri samotnom predstavení hot-hatchu.


Video
Najnovšie články
Mercedes GLC Coupé: Ide po stopách brata

General Motors napokon ustúpil Donalda Trumpa a na rozdiel od predchádzajúcich plánov mieni investovať aj v USA do vývoja elektromobilu.

GM ustúpil tlaku, mieni investovať aj v USA

Slovenský Volkswagen sa rozhodol vypomôcť maďarským kolegom v Audi Hungaria, kam poslal vyše stovku ľudí. Tí však zostávajú zamestnanci VW Slovakia so všetkými...

VW Slovakia vyslal časť zamestnancov do Maďarska

Madrid sa stal ukážkou, ktorá ženie vodu na mlyn mestám zvažujúcim zákaz vjazdu vozidiel do kritických oblastí. Španieli však z centra vykázali komplet všetky...

Keď Madrid vykázal autá z centra, emisie klesli o 38 %

Hot-Hatch so šikovnou úpravou od Mountune zdolá stovku pod šesť sekúnd. Jeho výkon si môžete nastaviť v aplikácii na smartfóne.

Ford Fiesta ST: Smart tuning od Mountune

Tesla Model Y dostane nového súpera, ktorý by mal ponúknuť dojazd takmer 500 kilometrov. Predávať sa začne až v druhej polovici roka 2021.

Fisker pripravuje výrobu elektrického SUV

SUV-kupé má šikmejšie čelné sklo a prepracovanú zadnú časť, na veku kufra sa objavilo aktívne krídlo. Na výber budú zatiaľ dva motory.

Porsche Cayenne Coupé: Ďalšia „imidžovka“ z BA
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×