Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ford Focus ST po prvýkrát bez maskovania

Hot-hatch sa bodykitom veľmi nelíši od verzie ST-Line, rozdielne je lakovanie a tvar zadného nárazníka. Poháňať by ho mal štvorvalec EcoBoost.
5 07.12.2018 / Marek Pokrývka

Jarnou premiérou ďalšej generácie typu Focus automobilka mnohých prekvapila, Ford totiž naraz ukázal celú plejádu verzií svojho bestselleru. Nedávno k nim pribudlo kombi Active. Už prvotné odhalenie obsahovalo športovo štylizovaný kúsok ST-Line, na debut skutočného výkonného variantu však stále čakáme. Jeho dizajn už ale podľa všetkého nie je tajomstvom.

Pod prednou kapotou hot-hatchu sa má nachádzať 2,3-litrový turbomotor 5 fotografií v galérii Pod prednou kapotou hot-hatchu sa má nachádzať 2,3-litrový turbomotor Zdroj: Carscoops

Kamuflované testovacie prototypy sa v ostatných mesiacoch pravidelne objavujú na cestách, no teraz sa podarilo hot-hatch po prvýkrát odfotiť bez maskovania a jeho zábery zverejnila stránka Carscoops. Prichytený exemplár je odetý do oranžového laku pripomínajúceho predchádzajúce modely Focus ST. S výrazným odtieňom karosérie kontrastujú tmavé prvky v spodnej časti bodykitu, ale tiež disky kolies a krídlo lakované spolu s kľučkami čiernou.

Po stranách zadného nárazníka obsahujúceho drobný difúzor ústi dvojica okrúhlych výfukových koncoviek, čo môže byť jediný fyzický rozdiel od verzie ST-Line. Ostatné použité komponenty sa zdajú byť rovnaké. Na vozidle chýbajú štítky ST, keďže ide pravdepodobne o predsériový exemplár. Vo vnútri ich však nájdeme na anatomických sedadlách Recaro. Okrem toho sú v kabíne použité špecifické obklady a nechýba volant s hrubším vencom potiahnutým kožou.

Ford Focus: Hľadá sa vodič, Zn.: Rýchly

Posledný Focus tretej generácie sme testovali len nedávno a vedeli sme, že novinka bude mať jazdecký potenciál. O tom, aká je v skutočnosti dobrá, sa nám však ani nesnívalo...

Samozrejme, hlavným špecifikom novinky bude motor. O použití známeho prepĺňaného štvorvalca so zdvihovým objemom 2,3 litra prakticky niet pochýb. Otázkou zostáva jeho naladenie, teoreticky by mohlo ísť o rovnaký výkon 213 kW (290 k) a krútiaci moment 440 Nm ako v prípade typu Mustang EcoBoost. Presné číslo sa asi dozvieme až pri samotnom predstavení hot-hatchu.


Video
Najnovšie články
Honda HR-V Sport: Nečakane odlišné SUV

Na júnovom autosalóne v Šen-čene bude mať premiéru štúdia, z ktorej sa časom stane sériové vozidlo. Detaily o ňom zatiaľ nepoznáme.

Škoda Vision GT: Česi chystajú ďalšie SUV

Odvážne štylizovaná štúdia má krídlové dvere a head-up displej pokrývajúci celú šírku čelného skla, pohon je čisto elektrický.

Kia HabaNiro: Predzvesť novej generácie?

Dobrých nápadov nikdy nie je dosť. Už 7. - 9. júna sa uskutoční motoristická akcia s tými najlepšími cieľmi - pomáhať tam, kde je to potrebné.

RALLY RADOSTI: 30 športiakov prejde SR, pomôžu dobrej veci

Do svojho kompaktného SUV prestali Japonci montovať diesel, nedávno dali zbohom aj dvojlitrovému benzínu. Aká je jediná v súčasnosti dostupná verzia?

Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov

Na autosalóne v New Yorku predviedla kórejská automobilka svoje najmenšie SUV, ktoré dĺžkou len tesne prerastá štyri metre. Pohon 4x4 neponúkne.

Hyundai Venue: SUV lacnejšie než Kona

Roadster s núdzovou textilnou strechou má ostrý atmosférický motor s objemom štyri litre, dostupná je výhradne manuálna prevodovka.

Porsche 911 Speedster: Exkluzívne zbohom
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×