Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ford Focus ST po prvýkrát bez maskovania

Hot-hatch sa bodykitom veľmi nelíši od verzie ST-Line, rozdielne je lakovanie a tvar zadného nárazníka. Poháňať by ho mal štvorvalec EcoBoost.
5 07.12.2018 / Marek Pokrývka

Jarnou premiérou ďalšej generácie typu Focus automobilka mnohých prekvapila, Ford totiž naraz ukázal celú plejádu verzií svojho bestselleru. Nedávno k nim pribudlo kombi Active. Už prvotné odhalenie obsahovalo športovo štylizovaný kúsok ST-Line, na debut skutočného výkonného variantu však stále čakáme. Jeho dizajn už ale podľa všetkého nie je tajomstvom.

Pod prednou kapotou hot-hatchu sa má nachádzať 2,3-litrový turbomotor 5 fotografií v galérii Pod prednou kapotou hot-hatchu sa má nachádzať 2,3-litrový turbomotor Zdroj: Carscoops

Kamuflované testovacie prototypy sa v ostatných mesiacoch pravidelne objavujú na cestách, no teraz sa podarilo hot-hatch po prvýkrát odfotiť bez maskovania a jeho zábery zverejnila stránka Carscoops. Prichytený exemplár je odetý do oranžového laku pripomínajúceho predchádzajúce modely Focus ST. S výrazným odtieňom karosérie kontrastujú tmavé prvky v spodnej časti bodykitu, ale tiež disky kolies a krídlo lakované spolu s kľučkami čiernou.

Po stranách zadného nárazníka obsahujúceho drobný difúzor ústi dvojica okrúhlych výfukových koncoviek, čo môže byť jediný fyzický rozdiel od verzie ST-Line. Ostatné použité komponenty sa zdajú byť rovnaké. Na vozidle chýbajú štítky ST, keďže ide pravdepodobne o predsériový exemplár. Vo vnútri ich však nájdeme na anatomických sedadlách Recaro. Okrem toho sú v kabíne použité špecifické obklady a nechýba volant s hrubším vencom potiahnutým kožou.

Ford Focus: Hľadá sa vodič, Zn.: Rýchly

Posledný Focus tretej generácie sme testovali len nedávno a vedeli sme, že novinka bude mať jazdecký potenciál. O tom, aká je v skutočnosti dobrá, sa nám však ani nesnívalo...

Samozrejme, hlavným špecifikom novinky bude motor. O použití známeho prepĺňaného štvorvalca so zdvihovým objemom 2,3 litra prakticky niet pochýb. Otázkou zostáva jeho naladenie, teoreticky by mohlo ísť o rovnaký výkon 213 kW (290 k) a krútiaci moment 440 Nm ako v prípade typu Mustang EcoBoost. Presné číslo sa asi dozvieme až pri samotnom predstavení hot-hatchu.


Video
Najnovšie články
Nočná mora: Porucha kľukového hriadeľa

Škoda po úspešných mesiacoch zaznamenala v novembri pokles predaja. Dôvodom tohto vývoja je najmä nepriaznivá situácia na kľúčovom čínskom trhu.

Škoda predala v novembri menej áut

Vlajková loď americkej značky prešla drobným omladením a dostala športovo štylizovaný variant, ktorý sme si skúsili s naftovým motorom.

Test Grand Cherokee S: Hra na športovca

Slovensko dostane od Európskej investičnej banky úver vo výške niekoľkých stoviek miliónov eur na dopravné projekty.

Slovensko dostane úver na dopravné projekty

Slovenská vláda vydala nariadenie, ktorým sa zvyšujú sadzby mýta pre nákladné vozidlá. Dôvodom je tak ako po minulé roky úprava podľa vývoja inflácie.

Mýto pre nákladné vozidlá sa zvýši

Prednú časť finálnej japonskej novinky nachytali v prívese bez krycej plachty, potvrdzuje značnú vernosť tvarom päťročnej štúdie.

Toyota Supra ukázala svoju tvár predčasne

Bavor má decentne upravený zovňajšok, interiér s retro čalúnením a radový šesťvalec s výkonom 321 koní z modernejšieho modelu.

Vilner sa popýšil krásnym BMW M3 E30
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×