Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ford Focus ST po prvýkrát bez maskovania

Hot-hatch sa bodykitom veľmi nelíši od verzie ST-Line, rozdielne je lakovanie a tvar zadného nárazníka. Poháňať by ho mal štvorvalec EcoBoost.
5 07.12.2018 / Marek Pokrývka

Jarnou premiérou ďalšej generácie typu Focus automobilka mnohých prekvapila, Ford totiž naraz ukázal celú plejádu verzií svojho bestselleru. Nedávno k nim pribudlo kombi Active. Už prvotné odhalenie obsahovalo športovo štylizovaný kúsok ST-Line, na debut skutočného výkonného variantu však stále čakáme. Jeho dizajn už ale podľa všetkého nie je tajomstvom.

Pod prednou kapotou hot-hatchu sa má nachádzať 2,3-litrový turbomotor 5 fotografií v galérii Pod prednou kapotou hot-hatchu sa má nachádzať 2,3-litrový turbomotor Zdroj: Carscoops

Kamuflované testovacie prototypy sa v ostatných mesiacoch pravidelne objavujú na cestách, no teraz sa podarilo hot-hatch po prvýkrát odfotiť bez maskovania a jeho zábery zverejnila stránka Carscoops. Prichytený exemplár je odetý do oranžového laku pripomínajúceho predchádzajúce modely Focus ST. S výrazným odtieňom karosérie kontrastujú tmavé prvky v spodnej časti bodykitu, ale tiež disky kolies a krídlo lakované spolu s kľučkami čiernou.

Po stranách zadného nárazníka obsahujúceho drobný difúzor ústi dvojica okrúhlych výfukových koncoviek, čo môže byť jediný fyzický rozdiel od verzie ST-Line. Ostatné použité komponenty sa zdajú byť rovnaké. Na vozidle chýbajú štítky ST, keďže ide pravdepodobne o predsériový exemplár. Vo vnútri ich však nájdeme na anatomických sedadlách Recaro. Okrem toho sú v kabíne použité špecifické obklady a nechýba volant s hrubším vencom potiahnutým kožou.

Ford Focus: Hľadá sa vodič, Zn.: Rýchly

Posledný Focus tretej generácie sme testovali len nedávno a vedeli sme, že novinka bude mať jazdecký potenciál. O tom, aká je v skutočnosti dobrá, sa nám však ani nesnívalo...

Samozrejme, hlavným špecifikom novinky bude motor. O použití známeho prepĺňaného štvorvalca so zdvihovým objemom 2,3 litra prakticky niet pochýb. Otázkou zostáva jeho naladenie, teoreticky by mohlo ísť o rovnaký výkon 213 kW (290 k) a krútiaci moment 440 Nm ako v prípade typu Mustang EcoBoost. Presné číslo sa asi dozvieme až pri samotnom predstavení hot-hatchu.


Video
Najnovšie články
Neriskujte s parkovaním: Vianočné trhy u susedov

Nemecký automobilový priemysel má kľúčový vplyv na vývoj hospodárstva krajiny. Centrálna banka je vo svojich prognózach pesimistická a očakáva, že táto branža...

Nemecký automobilový priemysel si na zotavenie počká

Úpravca pripravuje pre nové kupé typickú čierno-zlatú schému, väčšie spojlery a 21-palcové kolesá. Neobíde ani motor verzie M850i.

Manhart si brúsi zuby na kupé BMW M850i

K vlani predstavenému modelu ES8 sa pridáva o niečo menšie vozidlo, ktoré má rovnakú DNA a taktiež ponúkne miesto pre siedmich.

NIO ES6: SUV na elektrinu má 544 koní

Nemecká spolková krajina Bádensko-Württembersko chce od Volkswagenu získať odškodné pre manipuláciu s emisiami. S týmto cieľom zvažuje žalobu.

Nemecká spolková krajina zažaluje VW

Najnovšia modernizácia tretej generácie veľkého SUV od Kie priniesla 8-stupňovú automatickú prevodovkou aj športovo vyzerajúci variant GT-Line. Bližšie sme sa...

Test Kia Sorento: Komfortné vlajkové SUV

Američania sa sťažujú na Hyundai a Kia, že bagatelizujú riziko vznietenia motora a z toho dôvodu im hrozí spoločná žaloba. Ide konkrétne o šesť modelov, ktoré...

Hyundai a Kia čelia spoločnej žalobe
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×