Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Revolúcia v bezpečnosti: Vonkajšie airbagy áut

Vzduchové vankúše dnes už sú štandardnou súčasťou automobilov. Aj v základnej výbave ponúkajú vozidlá prinajmenšom dva, väčšinou však skôr štyri až šesť. Vývoj airbagov ešte, zdá sa, má kam smerovať. Napríklad na karosériu auta.
2 04.12.2018 / Filip Kadlečík

Písal sa rok 2012, keď Volvo predstavilo vôbec prvý exteriérový airbag. Model V40 ponúkal vzduchový vankúš ukrytý pod kapotou, ktorý sa v prípade kontaktu s chodcom rozprestrel po spodnej časti čelného skla. Spolu s jemne zdvihnutou kapotou sa airbag mal postarať o zmiernenie následkov nehody. Teraz sa však pozornosť obracia opačným smerom.

ZF predstavilo koncept externého airbagu, ktorý má tlmiť bočné nárazy 2 fotografie v galérii ZF predstavilo koncept externého airbagu, ktorý má tlmiť bočné nárazy Zdroj: ZF

Renomovaná firma ZF predstavila svoj koncept, ktorý má prispieť k zvýšeniu bezpečnosti posádky. Airbag má v prípade bočnej zrážky v priebehu milisekúnd vystreľovať zo spodných prahov automobilu. Prvé testy firmy ukázali, že takéto riešenie by mohlo znížiť počet vážnych zranení pri tomto type kolízie až o 30 %, o rovnaké percento klesne aj poškodenie samotného vozidla.

Nasadenie exteriérového airbagu je podľa slov Michaela Büchsnera, riaditeľa divízie pasívnej bezpečnosti ZF, bližšie, než by sa mohlo zdať. Jeho aplikáciu má umožniť vysoká technologická úroveň vozidiel, ktoré sú v mnohých prípadoch obsypané senzormi či kamerami. Išlo by tak o prvé využitie vzduchového vankúša, ktorý by pri náraze reálne pohlcoval energiu iného automobilu.

Volvo V40 má airbag aj vonku

Volvo ako prvý výrobca na svete uvádza exteriérový airbag, ktorý má chrániť chodcov pri zrážke s vozidlom. Priekopníckym modelom je nové Volvo V40.

Airbag má mať objem prinajmenšom 250 litrov a okolo vozidla by po stranách vytvoril deformačnú zónu s hrúbkou 300 mm. Nemecká firma verí, že práve profil automobilu je pri nehode najzraniteľnejší. Pasažierov pri bočnej zrážke nechráni batožinový či motorový priestor, jej následky na zdraví posádky preto i pri nižších rýchlostiach bývajú vážnejšie.


Video
Najnovšie články
Neriskujte s parkovaním: Vianočné trhy u susedov

Nemecký automobilový priemysel má kľúčový vplyv na vývoj hospodárstva krajiny. Centrálna banka je vo svojich prognózach pesimistická a očakáva, že táto branža...

Nemecký automobilový priemysel si na zotavenie počká

Úpravca pripravuje pre nové kupé typickú čierno-zlatú schému, väčšie spojlery a 21-palcové kolesá. Neobíde ani motor verzie M850i.

Manhart si brúsi zuby na kupé BMW M850i

K vlani predstavenému modelu ES8 sa pridáva o niečo menšie vozidlo, ktoré má rovnakú DNA a taktiež ponúkne miesto pre siedmich.

NIO ES6: SUV na elektrinu má 544 koní

Nemecká spolková krajina Bádensko-Württembersko chce od Volkswagenu získať odškodné pre manipuláciu s emisiami. S týmto cieľom zvažuje žalobu.

Nemecká spolková krajina zažaluje VW

Najnovšia modernizácia tretej generácie veľkého SUV od Kie priniesla 8-stupňovú automatickú prevodovkou aj športovo vyzerajúci variant GT-Line. Bližšie sme sa...

Test Kia Sorento: Komfortné vlajkové SUV

Američania sa sťažujú na Hyundai a Kia, že bagatelizujú riziko vznietenia motora a z toho dôvodu im hrozí spoločná žaloba. Ide konkrétne o šesť modelov, ktoré...

Hyundai a Kia čelia spoločnej žalobe
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×