Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Pininfarina PF0: Najsilnejšie auto sveta?

Elektromobil využije techniku s chorvátskym podpisom a podľa aktuálnych informácií dosiahne maximálny výkon až 1 417 kW (1 927 k).
4 03.12.2018 / Marek Pokrývka

Nie je žiadnym tajomstvom, že talianska firma Pininfarina chce vyrábať autá pod vlastnou značkou. Prvotinou bude elektrický hyperšport PF0. Jeho prípravu ohlásil slávny dizajnérsky dom počas leta, pričom o vozidle bolo odvtedy publikovaných viacero zaujímavých informácií. Okrem dizajnu zaujme aj svojimi parametrami. Dokonca sa zdá, že by mohlo ísť o rekordéra.

Pininfarina PF0 môže teoreticky debutovať v Ženeve 4 fotografií v galérii Pininfarina PF0 môže teoreticky debutovať v Ženeve Zdroj: Pininfarina

Pohon elektromobilu nebude vyrábaný na Apeninskom polostrove, jeho dodávateľom má byť chorvátska spoločnosť Rimac. Tá plánuje v roku 2020 uviesť model C_Two disponujúci ohromnými parametrami 1 408 kW (1 914 k) a 2 300 Nm. Novinka nesúca podpis Pininfarina na tom má byť takmer rovnako, britský magazín Auto Express informuje o rovnakom krútiacom momente a najvyššom výkone presne 1 900 koní podľa imperiálnych jednotiek. V prepočte do metrickej sústavy ide o hodnotu 1 417 kW (1 927 k).

Ak sa dané čísla potvrdia, talianske kupé bude na tom ešte o čosi lepšie než produkt autora techniky. Pôjde o najsilnejšie auto sveta? Zatiaľ tomu všetko nasvedčuje, v rámci sériovej výroby sa aktuálne o prvenstvo delia modely Bugatti Chiron a Koenigsegg Regera charakterizované identickým údajom 1 103 kW (1 500 k). Elektrický hyperšport by mohol latku posunúť ešte oveľa vyššie.

Takto bude vyzerať zadná časť talianskeho hyperšportu 4 fotografií v galérii Takto bude vyzerať zadná časť talianskeho hyperšportu Zdroj: Pininfarina

Z hľadiska dynamiky má enormne výkonné kupé stanoviť nové štandardy. Už dávnejšie sa skloňovalo zrýchlenie na stovku za menej než dve sekundy, pričom maximálne tempo má prekonať magickú úroveň 400 km/h. Dojazd na jedno nabitie by pritom mal dosiahnuť asi 500 kilometrov. Batéria bude nepochybne veľká, má však podporovať najmodernejšie rýchlonabíjačky.

Rimac C_Two: Chorváti v Ženeve šokovali

Tesla Roadster má nečakaného protivníka. Druhý projekt malej firmy z Balkánu ju prekonáva parametrami, no čísla nie sú jeho jedinou pýchou.

Pininfarina sa zatiaľ k zverejneným údajom nevyjadruje, no dizajnérsky dom pustil von grafiku ponúkajúcu lepší pohľad na siluetu modelu PF0 a predný diódový pás. Vozidlo zároveň ukázal na fotografiách. Plne odhalil zadnú časť, ktorá obsahuje tenké LED svetlá na visutých „krídlach“ a veľký karbónový difúzor pravdepodobne obsahujúci aktívne časti. Na bližšie detaily si musíme počkať. Momentálne to vyzerá tak, že debut elektromobilu sa odohrá na ženevskom autosalóne.


Video
Najnovšie články
Neriskujte s parkovaním: Vianočné trhy u susedov

Nemecký automobilový priemysel má kľúčový vplyv na vývoj hospodárstva krajiny. Centrálna banka je vo svojich prognózach pesimistická a očakáva, že táto branža...

Nemecký automobilový priemysel si na zotavenie počká

Úpravca pripravuje pre nové kupé typickú čierno-zlatú schému, väčšie spojlery a 21-palcové kolesá. Neobíde ani motor verzie M850i.

Manhart si brúsi zuby na kupé BMW M850i

K vlani predstavenému modelu ES8 sa pridáva o niečo menšie vozidlo, ktoré má rovnakú DNA a taktiež ponúkne miesto pre siedmich.

NIO ES6: SUV na elektrinu má 544 koní

Nemecká spolková krajina Bádensko-Württembersko chce od Volkswagenu získať odškodné pre manipuláciu s emisiami. S týmto cieľom zvažuje žalobu.

Nemecká spolková krajina zažaluje VW

Najnovšia modernizácia tretej generácie veľkého SUV od Kie priniesla 8-stupňovú automatickú prevodovkou aj športovo vyzerajúci variant GT-Line. Bližšie sme sa...

Test Kia Sorento: Komfortné vlajkové SUV

Američania sa sťažujú na Hyundai a Kia, že bagatelizujú riziko vznietenia motora a z toho dôvodu im hrozí spoločná žaloba. Ide konkrétne o šesť modelov, ktoré...

Hyundai a Kia čelia spoločnej žalobe
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×