Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Elektromobilita ohrozuje pracovné miesta vo VW

Prehnaný tlak na rozvoj elektromobility ohrozuje pracovné miesta vo Volkswagene. Odborári vytýkajú politikom pochabosť a upozorňujú, že na akúkoľvek zmenu je najprv potrebné peniaze zarobiť.
12 príspevkov 03.12.2018 / TASR

Šéf podnikových odborov Volkswagenu (VW) Bernd Osterloh v súvislosti s čoraz prísnejšími emisnými limitmi varoval pred prehnanými cieľmi. Bez realistických cieľov je sociálne únosný prechod na elektrickú mobilitu nemožný, zdôraznil Osterloh.

Desaťtisíce Nemcov sa pridali k žalobe proti VW

Nemecké spotrebiteľské združenie cez týždeň spustilo hromadnú žalobu proti Volkswagenu. V priebehu troch dní sa k nej pridali desaťtisíce majiteľov dieselov.

"V takom prípade len vo VW nebude možné udržať desiatky tisícov pracovných miest." Zároveň vytkol politike "sčasti pochabú dražbu o ďalšie znižovanie limitov oxidu uhličitého". V podobnom duchu sa nedávno vyjadril aj šéf koncernu Herbert Diess, ktorý varoval pred príliš rýchlou zmenou, ktorá by v priebehu desiatich rokov viedla k zrušeniu štvrtiny pracovných miest vo VW.

Po dlhých rokovaniach sa členské štáty EÚ v októbri zhodli na tom, že emisie CO2 nových vozidiel v roku 2030 musia klesnúť v priemere o 35 percent v porovnaní s úrovňou z roka 2020. Nemecko s týmto plánom súhlasilo, hoci prekračoval vládne ciele.

Berlín chcel zníženie len o 30 percent, čo pôvodne navrhovala Európska komisia, a túto redukciu považoval za reálny aj automobilový priemysel. Niektoré krajiny požadovali zníženie až o 40 percent alebo viac. Do roka 2025 má byť dosiahnutá redukcia aspoň o 15 percent. Členské štáty, EK a Európsky parlament teraz hľadajú spoločnú pozíciu.

Stanovené ciele je možné splniť len zvýšením predaja elektromobilov. Tým sa však znížia výrobné náklady, keďže elektrické autá sú menej komplexné, a zmizne tak časť práce. Navyše nebude potrebné produkovať tradičné spaľovacie motory a prevodovky, ktoré vyrábali niektoré továrne VW. Koncern nedávno oznámil, že elektromobily bude vyrábať nielen v Zwickau, ale aj v Hannoveri a Emdene. S odbormi sa vedenie dohodlo na zabezpečení pracovných miest do roka 2028, zamestnanosť bude priebežne klesať postupným odchodom ľudí do dôchodku.

Osterloh zdôraznil, že moderné dieselové vozidlá sú konkurencieschopné aj pri znižovaní uhlíkovej bilancie. "Len tak mimochodom, najprv musíme zarobiť peniaze na zmenu," uviedol. Príliš prísne ciele kritizoval aj nemecký europoslanec Jens Gieseke, podľa ktorého prehnané sprísňovanie emisných limitov "nie je nič iné, len úplne nereálna kvóta pre elektromobily nanútená cez zadné dvierka".

(TASR)


Video
Najnovšie články
Neriskujte s parkovaním: Vianočné trhy u susedov

Nemecký automobilový priemysel má kľúčový vplyv na vývoj hospodárstva krajiny. Centrálna banka je vo svojich prognózach pesimistická a očakáva, že táto branža...

Nemecký automobilový priemysel si na zotavenie počká

Úpravca pripravuje pre nové kupé typickú čierno-zlatú schému, väčšie spojlery a 21-palcové kolesá. Neobíde ani motor verzie M850i.

Manhart si brúsi zuby na kupé BMW M850i

K vlani predstavenému modelu ES8 sa pridáva o niečo menšie vozidlo, ktoré má rovnakú DNA a taktiež ponúkne miesto pre siedmich.

NIO ES6: SUV na elektrinu má 544 koní

Nemecká spolková krajina Bádensko-Württembersko chce od Volkswagenu získať odškodné pre manipuláciu s emisiami. S týmto cieľom zvažuje žalobu.

Nemecká spolková krajina zažaluje VW

Najnovšia modernizácia tretej generácie veľkého SUV od Kie priniesla 8-stupňovú automatickú prevodovkou aj športovo vyzerajúci variant GT-Line. Bližšie sme sa...

Test Kia Sorento: Komfortné vlajkové SUV

Američania sa sťažujú na Hyundai a Kia, že bagatelizujú riziko vznietenia motora a z toho dôvodu im hrozí spoločná žaloba. Ide konkrétne o šesť modelov, ktoré...

Hyundai a Kia čelia spoločnej žalobe
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×