Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Elektromobilita ohrozuje pracovné miesta vo VW

Prehnaný tlak na rozvoj elektromobility ohrozuje pracovné miesta vo Volkswagene. Odborári vytýkajú politikom pochabosť a upozorňujú, že na akúkoľvek zmenu je najprv potrebné peniaze zarobiť.
12 príspevkov 03.12.2018 / TASR

Šéf podnikových odborov Volkswagenu (VW) Bernd Osterloh v súvislosti s čoraz prísnejšími emisnými limitmi varoval pred prehnanými cieľmi. Bez realistických cieľov je sociálne únosný prechod na elektrickú mobilitu nemožný, zdôraznil Osterloh.

Desaťtisíce Nemcov sa pridali k žalobe proti VW

Nemecké spotrebiteľské združenie cez týždeň spustilo hromadnú žalobu proti Volkswagenu. V priebehu troch dní sa k nej pridali desaťtisíce majiteľov dieselov.

"V takom prípade len vo VW nebude možné udržať desiatky tisícov pracovných miest." Zároveň vytkol politike "sčasti pochabú dražbu o ďalšie znižovanie limitov oxidu uhličitého". V podobnom duchu sa nedávno vyjadril aj šéf koncernu Herbert Diess, ktorý varoval pred príliš rýchlou zmenou, ktorá by v priebehu desiatich rokov viedla k zrušeniu štvrtiny pracovných miest vo VW.

Po dlhých rokovaniach sa členské štáty EÚ v októbri zhodli na tom, že emisie CO2 nových vozidiel v roku 2030 musia klesnúť v priemere o 35 percent v porovnaní s úrovňou z roka 2020. Nemecko s týmto plánom súhlasilo, hoci prekračoval vládne ciele.

Berlín chcel zníženie len o 30 percent, čo pôvodne navrhovala Európska komisia, a túto redukciu považoval za reálny aj automobilový priemysel. Niektoré krajiny požadovali zníženie až o 40 percent alebo viac. Do roka 2025 má byť dosiahnutá redukcia aspoň o 15 percent. Členské štáty, EK a Európsky parlament teraz hľadajú spoločnú pozíciu.

Stanovené ciele je možné splniť len zvýšením predaja elektromobilov. Tým sa však znížia výrobné náklady, keďže elektrické autá sú menej komplexné, a zmizne tak časť práce. Navyše nebude potrebné produkovať tradičné spaľovacie motory a prevodovky, ktoré vyrábali niektoré továrne VW. Koncern nedávno oznámil, že elektromobily bude vyrábať nielen v Zwickau, ale aj v Hannoveri a Emdene. S odbormi sa vedenie dohodlo na zabezpečení pracovných miest do roka 2028, zamestnanosť bude priebežne klesať postupným odchodom ľudí do dôchodku.

Osterloh zdôraznil, že moderné dieselové vozidlá sú konkurencieschopné aj pri znižovaní uhlíkovej bilancie. "Len tak mimochodom, najprv musíme zarobiť peniaze na zmenu," uviedol. Príliš prísne ciele kritizoval aj nemecký europoslanec Jens Gieseke, podľa ktorého prehnané sprísňovanie emisných limitov "nie je nič iné, len úplne nereálna kvóta pre elektromobily nanútená cez zadné dvierka".

(TASR)


Video
Najnovšie články
GM ustúpil tlaku, mieni investovať aj v USA

Slovenský Volkswagen sa rozhodol vypomôcť maďarským kolegom v Audi Hungaria, kam poslal vyše stovku ľudí. Tí však zostávajú zamestnanci VW Slovakia so všetkými...

VW Slovakia vyslal časť zamestnancov do Maďarska

Madrid sa stal ukážkou, ktorá ženie vodu na mlyn mestám zvažujúcim zákaz vjazdu vozidiel do kritických oblastí. Španieli však z centra vykázali komplet všetky...

Keď Madrid vykázal autá z centra, emisie klesli o 38 %

Hot-Hatch so šikovnou úpravou od Mountune zdolá stovku pod šesť sekúnd. Jeho výkon si môžete nastaviť v aplikácii na smartfóne.

Ford Fiesta ST: Smart tuning od Mountune

Tesla Model Y dostane nového súpera, ktorý by mal ponúknuť dojazd takmer 500 kilometrov. Predávať sa začne až v druhej polovici roka 2021.

Fisker pripravuje výrobu elektrického SUV

Policajt s radarom pre nejedného motoristu veští problémy. Aké prístroje polícia vlastne používa? Pripravili sme pre vás prehľad toho, čím vám môžu dopravné...

Technika našej polície: Čím nám meria rýchlosť?

SUV-kupé má šikmejšie čelné sklo a prepracovanú zadnú časť, na veku kufra sa objavilo aktívne krídlo. Na výber budú zatiaľ dva motory.

Porsche Cayenne Coupé: Ďalšia „imidžovka“ z BA
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×