Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ford Focus Active aj s karosériou kombi

Model pripravený na výlety mimo spevnených povrchov sa začína predávať na nemeckom trhu, dostupný je so štvoricou motorov.
12 1 príspevok 01.12.2018 / Marek Pokrývka

Aprílový debut štvrtej generácie populárneho kompaktu Focus bol nečakane bohatý. Ford vykročil proti zaužívaným zvykom a vozidlo predstavil rovno s dvomi karosériami a kvartetom rôznych vyhotovení. Medzi nimi sa objavil aj terénne oblečený variant Active. Debutoval neštandardne vo forme hatchbacku, no teraz prichádza aj s tradičnejšou karosériou kombi.

Terénne orientovaný Focus je dostupný v dvoch formátoch 12 fotografií v galérii Terénne orientovaný Focus je dostupný v dvoch formátoch Zdroj: Ford

Rodina vozidla nižšej strednej triedy tak obsahuje dva varianty, s ktorými sa netreba báť opustiť asfalt. Wagon svojim vyhotovením kopíruje menšieho brata. Disponuje dizajnovo identickým bodykitom, ktorý obsahuje tmavé nelakované plasty i viaceré strieborné detaily. Kombík debutoval s odlišnou farbou karosérie a diskami kolies. Štandardom sú sedemnástky s obutím 215/55 R17, no dostupné majú byť aj osemnásťpalcové exempláre.

Pri jarnej premiére spomínal Modrý ovál väčšiu svetlú výšku, teraz už bol konkrétnejší. Vpredu pribudli oproti klasickému modelu rovné tri centimetre. Vzadu je rozdiel ešte väčší, ide o presne 34 mm. Vozidlo disponuje špecificky nastaveným podvozkom. Okrem troch klasických jazdných režimov (Normal, Sport, Eco) ponúka aj módy Slippery a Trail určené pre podmienky náročnejšie na trakciu. Vodiči ich teda využijú najmä mimo spevnených povrchov.

Systém 4x4 sa nekoná, Ford sa musí spoľahnúť na elektroniku 12 fotografií v galérii Systém 4x4 sa nekoná, Ford sa musí spoľahnúť na elektroniku Zdroj: Ford

Focus Active Wagon má z pásov fabriky schádzať so štyrmi motormi. Najlacnejší model využije známy litrový trojvalec EcoBoost s výkonom 92 kW (125 k), alternatívou bude agregát rovnakej konfigurácie s objemom 1,5 litra a maximom 110 kW (150 k). Pre priaznivcov nafty si Ford prichystal 1,5-litrový štvorvalec EcoDiesel dosahujúci 88 kW (120 k) a dvojliter naladený na 150 koní.

Ford Focus: Hľadá sa vodič, Zn.: Rýchly

Posledný Focus tretej generácie sme testovali len nedávno a vedeli sme, že novinka bude mať jazdecký potenciál. O tom, aká je v skutočnosti dobrá, sa nám však ani nesnívalo...

Zákazníci si budú môcť zvoliť medzi šesťstupňovým manuálom alebo automatom s ôsmimi stupňami, s pohonom všetkých kolies rátať netreba. Ceny jednotlivých verzií pre slovenský trh zatiaľ nepoznáme. Na nemeckom sa už vozidlo dá objednať: terénne štylizované kombi je tam dostupné od 26 500 eur, kým za hatchback vo vyhotovení Active zaplatia záujemcovia o 1 200 eur menej.


Video
Najnovšie články
Neriskujte s parkovaním: Vianočné trhy u susedov

Nemecký automobilový priemysel má kľúčový vplyv na vývoj hospodárstva krajiny. Centrálna banka je vo svojich prognózach pesimistická a očakáva, že táto branža...

Nemecký automobilový priemysel si na zotavenie počká

Úpravca pripravuje pre nové kupé typickú čierno-zlatú schému, väčšie spojlery a 21-palcové kolesá. Neobíde ani motor verzie M850i.

Manhart si brúsi zuby na kupé BMW M850i

K vlani predstavenému modelu ES8 sa pridáva o niečo menšie vozidlo, ktoré má rovnakú DNA a taktiež ponúkne miesto pre siedmich.

NIO ES6: SUV na elektrinu má 544 koní

Nemecká spolková krajina Bádensko-Württembersko chce od Volkswagenu získať odškodné pre manipuláciu s emisiami. S týmto cieľom zvažuje žalobu.

Nemecká spolková krajina zažaluje VW

Najnovšia modernizácia tretej generácie veľkého SUV od Kie priniesla 8-stupňovú automatickú prevodovkou aj športovo vyzerajúci variant GT-Line. Bližšie sme sa...

Test Kia Sorento: Komfortné vlajkové SUV

Američania sa sťažujú na Hyundai a Kia, že bagatelizujú riziko vznietenia motora a z toho dôvodu im hrozí spoločná žaloba. Ide konkrétne o šesť modelov, ktoré...

Hyundai a Kia čelia spoločnej žalobe
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×