Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Kia Soul: Exot prichádza v tretej generácii

VIDEO
Na pôde autosalóna v LA odhalila kórejská firma tri vyhotovenia svojho zaujímavého vozidla, do Európy asi dorazí iba elektromobil.
55 5 príspevkov 01.12.2018 / Marek Pokrývka

V druhej polovici predchádzajúcej dekády prejavila Kia chuť vyrábať čosi originálne a do segmentu B priniesla nevšedne štylizovaný crossover Soul. Mnohých zaujal svojím dizajnom. Počas ostatných mesiacov boli na cestách vídané prototypy, ktorých charakteristické tvary jasne hovorili o príprave nástupcu. Exot teraz oficiálne prichádza v tretej generácii.

Predná časť typu Soul prešla výraznou premenou 55 fotografií v galérii Predná časť typu Soul prešla výraznou premenou Zdroj: Kia

Kórejská automobilka odhalila evolúciu vozidla na autosalóne v Los Angeles a severoamerickému publiku ukázala tri rôzne vyhotovenia. Duo benzínových modelov predviedla v drsne štylizovanej verzii X-Line a športovo orientovanom variante GT-Line. Ďalším členom tria bol elektrický model EV, ktorý príde do Európy pravdepodobne ako jediný.

Nezameniteľné auto v novom kabáte

Z dizajnového hľadiska prešiel Soul výraznou premenou. Kia síce zachovala jeho hranatú siluetu i základné krivky, ale veľa toho aj zmenila. V prednej časti sa objavila ešte väčšia „papuľa“ než doteraz. Klasicky tvarovaná maska chladiča zmizla, nahradil ju tenký pásik prepájajúci prižmúrené svetlomety. Tie môžu byť kompletne zložené z diód.

Charakteristický tvar karosérie zostal zachovaný 55 fotografií v galérii Charakteristický tvar karosérie zostal zachovaný Zdroj: Kia

Výrazné oblúky blatníkov zostali zachované, rovnako ako čierny A-stĺpik. Jeho náprotivok je však rozdelený a obsahuje modelové označenie. Zásadné zmeny sa udiali vzadu, pôvodne zvislé svetlá nahradili zahnuté kúsky zasahujúce do veka batožinového priestoru. Prepracovaný je nárazník, neodmysliteľnou súčasťou generačnej výmeny sú tiež nové kolesá či farby lakovania.

V prípade modelu X-Line obsahuje bodykit viaceré dielce z tmavého plastu, ktorý lemuje aj blatníky. Karoséria okrem toho disponuje plejádou strieborných detailov. Vozidlo stojí na 18-palcových kolesách, čo platí aj pre vyhotovenie GT-Line. Dizajn ráfikov je však odlišný. Detailných rozdielov je viacero a zarátať medzi ne môžeme aj centrálne vyústenie výfukov pri športovo štylizovanom kúsku. Ten okrem toho disponuje tuhším pružením, väčšími brzdami či červenými detailmi na bodykite.

Konektor na nabíjanie elektrickej verzie je vpredu 55 fotografií v galérii Konektor na nabíjanie elektrickej verzie je vpredu Zdroj: Kia

Elektrický variant má na nárazníkoch tradičné modré akcenty. Samozrejme, vzadu nemá žiaden komín. Jeho poznávacím znamením môžu byť sedemnásťpalcové kolesá s piatimi mohutnými lúčmi, ale tiež viečko kryjúce konektor na nabíjanie umiestnené v prednej časti.

Vo vybavení nechýba head-up displej

Rovnako ako doteraz bude crossover dostupný v dvojfarebných verziách, na výber majú byť tri kontrastné kombinácie. Špecifiká jednotlivých verzií možno vidieť aj vo vnútri automobilu. Soul GT-Line má napríklad volant so splošteným volantom, čalúnenie prešívané červenou niťou či rovnako sfarbené časti strieborných dekoratívnych panelov na dverách.

Svojskú štylistiku využíva aj interiér crossoveru 55 fotografií v galérii Svojskú štylistiku využíva aj interiér crossoveru Zdroj: Kia

Kabína využíva viaceré známe komponenty, no všetko zaobaľuje do originálneho štýlu. Zaujímavé sú dielce na dverách lemujúce výduchy klimatizácie i okrúhla centrálna konzola. Tá môže obsahovať až 10,25-palcovú obrazovku infotainmentu, pričom vo vybavení nechýba ani head-up displej. Vybavenie je oproti minulosti bohatšie na poli bezpečnosti i komfortu. Zákazníci môžu siahnuť napríklad po 640-wattovom ozvučení Harman Kardon a taktiež sa môžu tešiť na náladové osvetlenie.

Z priestorového hľadiska zostal interiér viac-menej nezmenený, v oficiálnych materiáloch môžeme vidieť kozmetické úpravy čísel v oblasti kolien i hlavy pasažierov na oboch radoch sedadiel. Batožinový priestor zaznamenal rast. Americká filiálka spomína 674 litrov, ide však o údaj pri naložení po strechu bez zloženia sedadiel. Extra objem má na svedomí predĺženie auta o 5,5 cm. Zväčšený je tiež rázvor osí náprav, v jeho prípade došlo k 3-centimetrovému natiahnutiu.

Dva rôzne benzíny alebo elektrina

Severoamerickým zákazníkom dá Kia na výber medzi tromi pohonnými jednotkami. Základ ponuky vytvorí atmosférický benzínový dvojliter, ktorý vyvinie výkon 110 kW (150 k) a krútiaci moment 178 Nm. Dostupný má byť so šesťstupňovým manuálom alebo inteligentným variátorom označeným ako IVT. O stupeň vyššie bude stáť 1,6-litrový turbomotor dosahujúci parametre 150 kW (204 k) a 265 Nm, kombinovať sa má výhradne so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

Elektromobil dosahuje krútiaci moment až 395 Nm 55 fotografií v galérii Elektromobil dosahuje krútiaci moment až 395 Nm Zdroj: Kia

Alternatívu k zážihovým verziám vytvorí v USA model Soul EV, pričom na európskych trhoch bude podľa všetkého jedinou dostupnou verziou. Vrcholom jeho elektromotora je taktiež 204 konských síl. Produkovať však dokáže až 395 Nm, čím výrazne prekonáva benzínové agregáty i svojho predchodcu. Nad staršou verziou víťazí tiež kapacitou akumulátora dosahujúcou 64 kWh.

Hyundai odhalil svoje prvé elektrické SUV

Kona Electric prichádza v dvoch verziách, lepší model vraj prejde až 470 km. Na európskom trhu zatiaľ nemá žiadneho súpera.

Väčšia batéria prinesie lepší akčný rádius na jedno nabitie, konkrétnu hodnotu však zatiaľ kórejská automobilka neprezradila. Nové vozidlo aktuálne prechádza testovaním. Jeho koncernový príbuzný Hyundai Kona EV využíva rovnakú techniku a podľa normy prejde 470 kilometrov. Obdobný údaj preto očakávame aj pri elektromobile nesúcom logo Kia. Popri dojazde sa mali výrazne zlepšiť aj jazdné vlastnosti, v čom má prsty použitie nezávislého zavesenia zadných kolies.

V našich končinách bude elektrina asi jedinou voľbou 55 fotografií v galérii V našich končinách bude elektrina asi jedinou voľbou Zdroj: Kia

Akumulátorový model ponúkne štyri režimy jazdy: Eco, Comfort, Sport a Eco+. Neodmysliteľnou súčasťou jeho pohonného systému je rekuperácia brzdnej energie so štyrmi úrovňami. Na detailnejšie technické informácie si budeme musieť zatiaľ počkať, kórejská automobilka ich zverejní v najbližších mesiacoch. Predaj tretej generácie typu Soul plánuje spustiť v prvej polovici budúceho roka. O cenách zatiaľ nehovorí, aktuálne sa u nás variant EV predáva od 30 590 eur.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Carlos Ghosn žaluje Nissan, požaduje milióny eur

Kým ešte donedávna všetko nasvedčovalo tomu, že ceny ropy a palív pôjdu nahor, minulý týždeň sa situácia obrátila. Aspoň dočasne to naznačuje určitú úľavu...

Ceny palív: Oplatí sa teraz brať plnú nádrž?

Švédske Volvo zápasí s dôsledkami obchodnej vojny medzi USA a Čínou a vysokými nákladmi. Napriek snahe o úspory prišlo v druhom štvrťroku o viac než tretinu...

Volvo má za sebou veľmi ťažký kvartál

Novým šéfom BMW sa stane Oliver Zipse, ktorý vo funkcii nahradí Haralda Krüger. Ten ohlásil odchod pre nespokojnosť akcionárov s výsledkami koncernu.

Novým šéfom BMW bude Oliver Zipse

Siedma generácia japonského sedanu prichádza výhradne s hybridným pohonom a vyniká spotrebou, komfortom i vyhotovením interiéru. Mínusom sú niektoré...

Test Lexus ES 300h: Ďalší útok na nemecké pozície

Predaj nových vozidiel u nás v júni mierne klesol, aj naďalej dominujú tradičné značky Škoda, VW a Kia.

Záujem Slovákov o nové autá v júni klesol

Pri príležitosti 50. výročia prvého letu človeka na Mesiac si pripomíname aj vozidlo, ktoré zatiaľ ako jediné riadili ľudia na mimozemskom telese.

Lunárny rover: Prvé auto na mimozemskom telese
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×