Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Jeep Gladiator: Drsný pick-up je na svete

VIDEO
Wrangler dostal natiahnutého príbuzného s otvorenou ložnou plochou, dvojicu spája okrem dizajnu aj technická stránka.
53 30.11.2018 / Marek Pokrývka

Medzi najočakávanejších debutantov tohtoročného autosalóna v Los Angeles možno jednoznačne zaradiť produkt značky Jeep. Tá začiatkom mesiaca potvrdila, že v metropole Kalifornie predstaví nový pick-up. Počas ostatných mesiacov sme o ňom počuli viackrát, pričom takmer všetci pracovali s údajne finálnym menom Scrambler. Nakoniec sa tento názov nekoná. Vozidlo je už momentálne na svete a volá sa úplne inak.

Jeep predstavil po dlhých rokoch opäť pick-up 53 fotografií v galérii Jeep predstavil po dlhých rokoch opäť pick-up Zdroj: Jeep

Na výstavisku v LA debutoval drsný automobil s otvorenou korbou pod označením Gladiator. Americký výrobca takto nekrstil prvýkrát, skôr naopak. Na model tohto razenia ho použil už pred vyše polstoročím. Rovnako nazval aj koncept predstavený v roku 2005, ktorý dizajnovo i technicky vychádzal z typu Wrangler. V prípade novinky bol recept veľmi podobný.

Rázvor je natiahnutý o pol metra

Spriaznenosť s najväčšou ikonou firmy je evidentná na prvý pohľad. Dvojica používa obrovské množstvo spoločných komponentov, karoséria je po B-stĺpik prakticky identická. Za ním už dochádza k jasnej diferenciácii. Zadné dvere si síce zachovali zoseknutý spodný roh, no nevyžiadali si ho blatníky. Tie sú posunuté výrazne dozadu. Objavila sa tam ložná plocha zakončená výklopnými dvierkami a svetlami, ktoré sa dizajnom len mierne odlišujú od kúskov na východiskovom vozidle.

Korba novinky meria na dĺžku 1 254 milimetrov 53 fotografií v galérii Korba novinky meria na dĺžku 1 254 milimetrov Zdroj: Jeep

Zmeny vykonané v zadnej časti sú v reči čísel dosť výrazné. Rázvor náprav narástol o takmer pol metra a meria presne 3 480 mm. Celková dĺžka karosérie dosahuje 5 181 milimetrov. Z toho spadá 1 254 mm na korbu, ktorá môže disponovať textilným krytom. Jeep má okrem toho dvojdielnu snímateľnú strechu, jednoducho odmontovateľné dvere či výklopné čelné sklo. V rámci jeho segmentu ide o unikátne prvky, ktoré pick-up zdedil od svojho služobne staršieho súrodenca.

Gladiator má byť dostupný v štyroch základných vyhotoveniach, vrátane modelu Rubicon najlepšie pripraveného do terénu. Tento variant je vybavený 33-palcovými pneumatikami do náročných podmienok, špičkovými tlmičmi Fox i viacerými ďalšími špecifikami. Mimo spevneného povrchu by sa Američan určite nemal stratiť: disponuje svetlou výškou 282 mm, prekoná vodu do hĺbky 762 milimetrov a napriek zmeneným proporciám má stále slušný prejazdový uhol 20,3 stupňa.

Mimo asfaltu má byť Gladiator veľmi schopný 53 fotografií v galérii Mimo asfaltu má byť Gladiator veľmi schopný Zdroj: Jeep

V ponuke výhradne so šesťvalcami

Podvozok automobilu bol vo viacerých smeroch prepracovaný, najmä v zadnej časti prispôsobenej na väčšie zaťaženie. Jeep má užitočnú hmotnosť 725 kilogramov. Samozrejmosťou je možnosť ťahania prívesov, maximálne možno za pick-up zapriahnuť 3,5 tony.

Wrangler debutoval s tromi rôznymi motormi, v prípade jeho brata však severoamerická automobilka jeden vynechala. Prepĺňaný zážihový dvojliter s mikrohybridným systémom zostal mimo hry. Zákazníci si tak budú musieť zvoliť medzi atmosférickým benzínovým šesťvalcom Pentastar s objemom 3,6 litra a trojlitrovým agregátom EcoDiesel. Nafta dostane výhradne osemstupňový automat. Dostupný má byť aj pri benzíne, ten však štandardne doplní manuálna prevodovka so šiestimi stupňami.

Interiér je z veľkej časti prevzatý od súrodenca 53 fotografií v galérii Interiér je z veľkej časti prevzatý od súrodenca Zdroj: Jeep

Okrem pohonnej jednotky ponúkne Gladiator na výber aj medzi pevnou a plátennou strechou. Jednotlivých konfigurácií má byť veľké množstvo, týkať sa bude aj vyhotovenia interiéru. Ten opäť hovorí rovnakým jazykom ako Wrangler. Výnimkou sú zadné sedadlá, ktoré majú pod sebou dve uzamykateľné schránky. Drobné odkladacie priestory sa zmestili aj za ich operadlá. Jeep tým aspoň čiastočne supluje absenciu klasického batožinového priestoru, za čo si zaslúži pochvalu.

Americká automobilka zatiaľ neprezradila, koľko si bude za nový pick-up pýtať. Oproti svojmu súrodencovi bude nepochybne o niečo drahší. Konkrétne sumy sa dozvieme s blížiacim sa štartom predaja, ktorý je naplánovaný na druhý kvartál budúceho roka.


Video
Najnovšie články
Kia predstaví v Ženeve elektrickú štúdiu

Podľa expertov je budúcnosť mobility v zdieľaní namiesto vlastníctva. Do tejto budúcnosti sa spoločnými silami rozhodli investovať Daimler a BMW.

Daimler a BMW spoja sily v car sharingu

Okrem vlastných podpisov a 22-palcový kolies vybavil tuner bodykit SUV početnými dielcami, ktoré podčiarkujú dynamický štýl.

Range Rover Velar s kabátom Overfinch

Dynamicky štylizovaný variant bude nepochybne dostupný len so silnejšími motormi, ponuku rozšíri aj naftový mikrohybrid.

Hyundai Tucson: Na obzore je verzia N Line

Liftback nadväzuje na štúdiu 308 R Hybrid, rovnováha síl sa však preklopila v prospech elektriny. Zrýchlenie na stovku je vecou 4,3 sekundy.

Peugeot 508 napína svoje hybridné svaly

Terénne vozidlo sa má vyrábať v Nitre. Jeho interiér ponúkne oproti originálu viac luxusu i lepšie vybavenie, no nebudú v ňom chýbať ani robustné plasty.

Land Rover Defender: Aký bude zvnútra?

Hoci téma amerických ciel na európske a ázijské vozidlá momentálne nie je v popredí, stále predstavujú reálnu hrozbu. Hrozbu, ktorá by mohla stáť Volkswagen...

Americké clá môžu stáť Volkswagen miliardy
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×