Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Základná a plná výbava: Čo výrobcovia taja?

FOTO
Medzi autami, ktoré automobilky prezentujú v reklamných spotoch, a tými, ktoré vidíme v realite, sú často obrovské rozdiely. Povedali by ste však, že môžu byť až takéto veľké?
49 12 príspevkov 14.11.2018 / Filip Kadlečík

Konfigurátory na stránkach automobilových výrobcov sú skvelým nástrojom, ktorý pomáha spotrebiteľom vybrať si správne namixovaný automobil. V istom ohľade sa však môžu obrátiť i proti samotným producentom. Dostanete sa v nich totiž aj ku verziám jednotlivých modelov, na ktoré automobilky nie sú úplne hrdé.

Medzi plnou a základnou výbavou vozidiel sú obrovské rozdiely. Základ je niekedy aj o desaťtisíce eur lacnejší, neponúka najmodernejšie technológie či prémiové materiály. Aké veľké sú tieto rozdiely, o tom sa môžete presvedčiť na vlastné koži. 49 fotografií v galérii Medzi plnou a základnou výbavou vozidiel sú obrovské rozdiely. Základ je niekedy aj o desaťtisíce eur lacnejší, neponúka najmodernejšie technológie či prémiové materiály. Aké veľké sú tieto rozdiely, o tom sa môžete presvedčiť na vlastné koži. Zdroj: Auto Bild

V reklamných kampaniach vystupujú predovšetkým výbavou ovešané kúsky, ktoré majú veľké ráfiky kolies, množstvo chrómových doplnkov a drahé laky karosérie. Ak sa však, i ako novinár, chcete dopátrať k snímkam daného vozidla v základnej výbave, narazíte na problém - väčšinou ani neexistujú. Pre účely konfigurátorov sú však potrebné a tak sa nápomocné nástroje automobiliek stávajú i akýmsi odhalením áut, ktorým zodpovedá populárne uvádzanie cenovky “už od xxxx eur”.

Niekto by tieto praktiky mohol brať ako zavádzanie, výrobcom sa však nemožno čudovať - každá firma prezentuje len to najlepšie, čo aktuálne dokáže. Objektívnou pravdou je i fakt, že napríklad najmodernejšie asistenčné systémy, displeje či čoraz viac obľúbené ambientné podsvietenie kabíny by sa na “holých” exemplároch demonštrovali len ťažko.


>>> Nečakané rozdiely odhalíte vo veľkej galérii <<<


Napriek tomu je, prinajmenšom pre monitorovanie pokroku, dobré vedieť a vidieť, čo výrobcovia ponúkajú za základnú cenu daného modelu. Je prekvapivé, že niektorí do takých automobilov ešte aj dnes nemontujú plnú bezpečnostnú výbavu či napríklad volant s multifuknčným ovládaním a podobné vychytávky, ktoré už dnes bývajú bežným štandardom. Na rozdiely medzi vzhľadom automobilov v plnej a základnej výbave sa pozreli naši kolegovia z nemeckého Auto Bildu. Vizuálne porovnanie nájdete v priloženej galérii.

Reklama vs. realita: Čím sa výrobcovia nechvália

Automobilky do reklamy investujú obrovské peniaze, mnohí klienti sa o kúpe vozidla rozhodujú na základe dizajnu, farebných kombinácií či iných efektných prvkov. Reklama však nie vždy reflektuje...


Video
Najnovšie články
Diaľnica medzi BA a TT má byť rozšírená v roku 2028

Partnerstvo s Volvom a Daimlerom sa čínskej automobilke Geely zjavne vypláca, aj vďaka nemu vlani zarobila oveľa viac.

Čínskemu Geely sa vlani darilo, zarobil viac

Čínsky elektrický sedan má výkon 163 koní a vyberať si pri ňom možno z dvoch akumulátorov. Ten väčší ponúkne dojazd 500 kilometrov.

Geely GE11: Pôjde o prelomový model?

Modernizácia kompaktného SUV-kupé prináša najmä upravenú prednú časť, no dotkla sa aj zadku, interiéru či ponuky motorov.

Mercedes GLC Coupé: Ide po stopách brata

General Motors napokon ustúpil Donalda Trumpa a na rozdiel od predchádzajúcich plánov mieni investovať aj v USA do vývoja elektromobilu.

GM ustúpil tlaku, mieni investovať aj v USA

Slovenský Volkswagen sa rozhodol vypomôcť maďarským kolegom v Audi Hungaria, kam poslal vyše stovku ľudí. Tí však zostávajú zamestnanci VW Slovakia so všetkými...

VW Slovakia vyslal časť zamestnancov do Maďarska

Madrid sa stal ukážkou, ktorá ženie vodu na mlyn mestám zvažujúcim zákaz vjazdu vozidiel do kritických oblastí. Španieli však z centra vykázali komplet všetky...

Keď Madrid vykázal autá z centra, emisie klesli o 38 %
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×