Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Základná a plná výbava: Čo výrobcovia taja?

FOTO
Medzi autami, ktoré automobilky prezentujú v reklamných spotoch, a tými, ktoré vidíme v realite, sú často obrovské rozdiely. Povedali by ste však, že môžu byť až takéto veľké?
49 11 príspevkov 14.11.2018 / Filip Kadlečík

Konfigurátory na stránkach automobilových výrobcov sú skvelým nástrojom, ktorý pomáha spotrebiteľom vybrať si správne namixovaný automobil. V istom ohľade sa však môžu obrátiť i proti samotným producentom. Dostanete sa v nich totiž aj ku verziám jednotlivých modelov, na ktoré automobilky nie sú úplne hrdé.

Medzi plnou a základnou výbavou vozidiel sú obrovské rozdiely. Základ je niekedy aj o desaťtisíce eur lacnejší, neponúka najmodernejšie technológie či prémiové materiály. Aké veľké sú tieto rozdiely, o tom sa môžete presvedčiť na vlastné koži. 49 fotografií v galérii Medzi plnou a základnou výbavou vozidiel sú obrovské rozdiely. Základ je niekedy aj o desaťtisíce eur lacnejší, neponúka najmodernejšie technológie či prémiové materiály. Aké veľké sú tieto rozdiely, o tom sa môžete presvedčiť na vlastné koži. Zdroj: Auto Bild

V reklamných kampaniach vystupujú predovšetkým výbavou ovešané kúsky, ktoré majú veľké ráfiky kolies, množstvo chrómových doplnkov a drahé laky karosérie. Ak sa však, i ako novinár, chcete dopátrať k snímkam daného vozidla v základnej výbave, narazíte na problém - väčšinou ani neexistujú. Pre účely konfigurátorov sú však potrebné a tak sa nápomocné nástroje automobiliek stávajú i akýmsi odhalením áut, ktorým zodpovedá populárne uvádzanie cenovky “už od xxxx eur”.

Niekto by tieto praktiky mohol brať ako zavádzanie, výrobcom sa však nemožno čudovať - každá firma prezentuje len to najlepšie, čo aktuálne dokáže. Objektívnou pravdou je i fakt, že napríklad najmodernejšie asistenčné systémy, displeje či čoraz viac obľúbené ambientné podsvietenie kabíny by sa na “holých” exemplároch demonštrovali len ťažko.


>>> Nečakané rozdiely odhalíte vo veľkej galérii <<<


Napriek tomu je, prinajmenšom pre monitorovanie pokroku, dobré vedieť a vidieť, čo výrobcovia ponúkajú za základnú cenu daného modelu. Je prekvapivé, že niektorí do takých automobilov ešte aj dnes nemontujú plnú bezpečnostnú výbavu či napríklad volant s multifuknčným ovládaním a podobné vychytávky, ktoré už dnes bývajú bežným štandardom. Na rozdiely medzi vzhľadom automobilov v plnej a základnej výbave sa pozreli naši kolegovia z nemeckého Auto Bildu. Vizuálne porovnanie nájdete v priloženej galérii.

Reklama vs. realita: Čím sa výrobcovia nechvália

Automobilky do reklamy investujú obrovské peniaze, mnohí klienti sa o kúpe vozidla rozhodujú na základe dizajnu, farebných kombinácií či iných efektných prvkov. Reklama však nie vždy reflektuje...


Video
Najnovšie články
Atlas Cross Sport odfotený v sériovej verzii

Volkswagen má za sebou ďalší slabý mesiac, tentokrát však bol hlavnou príčinou pokles dopytu v Číne. Zlý výsledok v rámci koncernu zaznamenalo aj Audi.

Predaj vozidiel VW sa v novembri znížil

Madrid neustále bojuje so znečistením ovzdušia. Kým v prvej fáze programu radnica uzatvorila historické centrum mesta, v druhej fáze dočasne zakázala vjazd...

Madrid sprísnil zákazy vjazdu

V čase, keď sa vo Francúzsku rozhoreli protesty tzv. žltých viest, prichádza správa, že Ford zatvorí svoju fabriku na výrobu prevodoviek. Strata pracovných...

Ford zatvorí svoju francúzsku fabriku

Nemecký gigant ponúkol zákazníkom tisíce áut, ktoré mali skončiť v šrote. Riaditeľ spoločnosti má o probléme vedieť od roku 2016.

Ďalší škandál VW: Predával aj prototypy

Aston Martin sa pochválil novým dvanásťvalcom, ktorý využíva technológie F1 a bude schopný točiť do 11 100 ot./min.

Valkyrie: Motor bude mať vyše 1 000 koní

Škoda po úspešných mesiacoch zaznamenala v novembri pokles predaja. Dôvodom tohto vývoja je najmä nepriaznivá situácia na kľúčovom čínskom trhu.

Škoda predala v novembri menej áut
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×