Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Pozor u susedov: Nové a nevídane presné radary

NEPREHLIADNITE
Rakúske ministerstvo vnútra nakúpilo stovku nových laserových radarov, ktoré budú mimoriadne presné. Pokuta hrozí už pri prekročení rýchlosti o 3 km/h.
2 2 príspevky 14.11.2018 / Soňa Zverková

Na motoristov v Rakúsku čaká nová radarová pasca. Tamojšie ministerstvo vnútra totiž kúpilo 100 nových laserových radarov, ktoré nahradia staršie, ktoré už pomaly dosluhujú. Súčasné prístroje sú až 15 rokov staré a to znamená, že disponujú zastaranou technológiou.

Nové radary budú na nerozoznanie od starých. Budú totiž umiestnené v rovnakých „búdkach“, zmení sa len prístroj vo vnútri 2 fotografie v galérii Nové radary budú na nerozoznanie od starých. Budú totiž umiestnené v rovnakých „búdkach“, zmení sa len prístroj vo vnútri Zdroj: ÖAMTC

Obrátili sme sa s otázkami na rakúske ministerstvo vnútra a zaujímalo nás, kde budú nové radary umiestnené. Odborný referent dopravnej služby polície Otmar Bruckner uviedol, že o presnom umiestnení nových radarov budú rozhodovať úrady jednotlivých spolkových krajín. Podľa jeho slov však nové stacionárne laserové radary budú predovšetkým na diaľniciach, rýchlostných komunikáciách a cestách I. triedy.

Hoci nevylúčil možnosť použitia aj v mestách, pôjde skôr o výnimočné situácie, najmä v oblastiach s vyššou intenzitou premávky resp. zvýšeným rizikom nehody, nebezpečného správania sa vodičov alebo kolízie s chodcom, napríklad, na rušných cestách v blízkosti škôl. V tejto súvislosti Bruckner uviedol, že pôjde o tzv. putujúce boxy. To znamená, že „búdka“ s radarom v útrobách sa bude presúvať z miesta na miesto podľa potreby. Každé miesto pre stacionárny radar je vybavené špeciálnym podstavcom, na ktorý sa celé zariadenie primontuje alebo odmontuje.

Schválené: Za rýchlosť v Rakúsku berú kľúč auta

Rakúsko sprísnilo postihy za rýchlosť v emisných zónach. Platná verzia zákona je oveľa tvrdšia, než sa pôvodne očakávalo. Poradíme vám, kde treba narábať s nohou na plyne veľmi opatrne.

V súčasnosti je kúpených 50 kusov a s ich inštaláciou sa začalo už tento rok. Ďalších 50 pribudne v priebehu nasledujúcich dvoch rokov. Bruckner zdôraznil, že nejde o dodatočné radary, ale prístroje, ktoré nahradia tie dosluhujúce. Dôvodom pre výmenu sú tri podstatné výhody v porovnaní so súčasnými.

Prvou výhodou je schopnosť merať v oboch smeroch, kým súčasné radary dokážu merať rýchlosť len v jednom smere. Druhou a zrejme najdôležitejšou výhodou je rozpoznávanie rýchlosti vozidiel na viacpruhových komunikáciách. Ak išli dve vozidlá vedľa seba v dvoch pruhoch, doterajšie technológie nedokázali rozpoznať, ktoré z nich prekročilo rýchlosť. „Museli sme takéto fotografie vyhodiť. Nové radary budú efektívnejšie, nakoľko výrazne klesne počet nepoužiteľných záberov,“ vysvetlil Bruckner.

Treťou výhodou je presnosť. Súčasné radary na báze Dopplerovho efektu mali toleranciu 5 km/h v rýchlosti do 100 km/h resp. 5 % nad 100 km/h. Percentuálna hodnota sa týka najvyššej povolenej rýchlosti. Nové laserové radary majú toleranciu 3 km/h resp. 3 %. Ako dodal Bruckner, v Rakúsku však existuje aj tzv. úradná tolerancia. To znamená, že úrady môžu nad rámec tolerancie stanovenej metrologickým úradom určiť ešte vlastnú.

Pokuta z Rakúska: Dajte si pozor na jeden detail

VAŠA TÉMA    Dostali ste pokuty v Rakúsku a máte problém ju zaplatiť? Pravdepodobne to súvisí s obmedzeným počtom znakov v políčku variabilného symbolu. Poradíme vám, ako na to.

Bruckner však neuviedol, v akých hodnotách sa úradná tolerancia môže alebo bude pohybovať, nakoľko každá spolková krajina alebo veľká metropolitná oblasť si ju určuje podľa vlastného uváženia. A plus tu máme odchýlku tachometrov, ktorá sa však v moderných autách výrazne znížila. Motoristom preto dôrazne odporúčame, aby najvyššiu povolenú rýchlosť neprekračovali o viac než päť tachometrových kilometrov.

Zaujímalo nás, či ministerstvo bude obnovovať aj radarové pištole, ktoré tiež pracujú na báze laserových lúčov. Odpoveď bola záporná. V súčasnosti sa nákup inej techniky neplánuje. Jedinou novinkou je stovka nových radarov, ktoré sa však budú používať výlučne ako stacionárne.


Video
Najnovšie články
Porsche Cayenne Coupé: Ďalšia „imidžovka“ z BA

BMW po sklamaní z vlaňajších ziskov pozerá na tento rok pesimisticky. Bez ohľadu na brexit očakáva výrazne slabšie výsledky a začína uťahovať opasok.

BMW je nespokojné, tento rok vidí v čiernych farbách

Stávka na segment SUV v podobe modelov Kodiaq a Karoq sa Škode zjavne oplatila. Obidve autá totiž výrazne ťahajú predaj, vďaka ktorému Škoda dosiahla rekordné...

Škoda vlani s rekordnými tržbami, no nižším ziskom

Na novembrovom autosalóne v LA predvedie mníchovská značka nového člena radu 2, ktorý bude postavený na architektúre UKL.

BMW chystá premiéru malého Gran Coupé

To, že človek je tvor omylný, je viac ako jasné. Rovnaké pravidlo platí aj pre vodičov, ktorí sa dopúšťajú mnohých chýb. Mnohé z nich sú však zbytočné...

Hnevá to všetkých: Časté chyby našich vodičov

Dvojica britských vozidiel prichádza s rovnakým srdcom, aké má aj SUV Bentayga. Osemvalec dosahuje výkon 550 koní.

Bentley Continental: Návrat modelov V8

Upravené vozidlo má výkon 375 kW (510 k), znížený podvozok, 21-palcové kolesá a bodykit s množstvom karbónových prvkov.

ABT RS5-R Sportback: Vzniknúť má 50 áut
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×