Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Pozor u susedov: Nové a nevídane presné radary

NEPREHLIADNITE
Rakúske ministerstvo vnútra nakúpilo stovku nových laserových radarov, ktoré budú mimoriadne presné. Pokuta hrozí už pri prekročení rýchlosti o 3 km/h.
2 2 príspevky 14.11.2018 / Soňa Zverková

Na motoristov v Rakúsku čaká nová radarová pasca. Tamojšie ministerstvo vnútra totiž kúpilo 100 nových laserových radarov, ktoré nahradia staršie, ktoré už pomaly dosluhujú. Súčasné prístroje sú až 15 rokov staré a to znamená, že disponujú zastaranou technológiou.

Nové radary budú na nerozoznanie od starých. Budú totiž umiestnené v rovnakých „búdkach“, zmení sa len prístroj vo vnútri 2 fotografie v galérii Nové radary budú na nerozoznanie od starých. Budú totiž umiestnené v rovnakých „búdkach“, zmení sa len prístroj vo vnútri Zdroj: ÖAMTC

Obrátili sme sa s otázkami na rakúske ministerstvo vnútra a zaujímalo nás, kde budú nové radary umiestnené. Odborný referent dopravnej služby polície Otmar Bruckner uviedol, že o presnom umiestnení nových radarov budú rozhodovať úrady jednotlivých spolkových krajín. Podľa jeho slov však nové stacionárne laserové radary budú predovšetkým na diaľniciach, rýchlostných komunikáciách a cestách I. triedy.

Hoci nevylúčil možnosť použitia aj v mestách, pôjde skôr o výnimočné situácie, najmä v oblastiach s vyššou intenzitou premávky resp. zvýšeným rizikom nehody, nebezpečného správania sa vodičov alebo kolízie s chodcom, napríklad, na rušných cestách v blízkosti škôl. V tejto súvislosti Bruckner uviedol, že pôjde o tzv. putujúce boxy. To znamená, že „búdka“ s radarom v útrobách sa bude presúvať z miesta na miesto podľa potreby. Každé miesto pre stacionárny radar je vybavené špeciálnym podstavcom, na ktorý sa celé zariadenie primontuje alebo odmontuje.

Schválené: Za rýchlosť v Rakúsku berú kľúč auta

Rakúsko sprísnilo postihy za rýchlosť v emisných zónach. Platná verzia zákona je oveľa tvrdšia, než sa pôvodne očakávalo. Poradíme vám, kde treba narábať s nohou na plyne veľmi opatrne.

V súčasnosti je kúpených 50 kusov a s ich inštaláciou sa začalo už tento rok. Ďalších 50 pribudne v priebehu nasledujúcich dvoch rokov. Bruckner zdôraznil, že nejde o dodatočné radary, ale prístroje, ktoré nahradia tie dosluhujúce. Dôvodom pre výmenu sú tri podstatné výhody v porovnaní so súčasnými.

Prvou výhodou je schopnosť merať v oboch smeroch, kým súčasné radary dokážu merať rýchlosť len v jednom smere. Druhou a zrejme najdôležitejšou výhodou je rozpoznávanie rýchlosti vozidiel na viacpruhových komunikáciách. Ak išli dve vozidlá vedľa seba v dvoch pruhoch, doterajšie technológie nedokázali rozpoznať, ktoré z nich prekročilo rýchlosť. „Museli sme takéto fotografie vyhodiť. Nové radary budú efektívnejšie, nakoľko výrazne klesne počet nepoužiteľných záberov,“ vysvetlil Bruckner.

Treťou výhodou je presnosť. Súčasné radary na báze Dopplerovho efektu mali toleranciu 5 km/h v rýchlosti do 100 km/h resp. 5 % nad 100 km/h. Percentuálna hodnota sa týka najvyššej povolenej rýchlosti. Nové laserové radary majú toleranciu 3 km/h resp. 3 %. Ako dodal Bruckner, v Rakúsku však existuje aj tzv. úradná tolerancia. To znamená, že úrady môžu nad rámec tolerancie stanovenej metrologickým úradom určiť ešte vlastnú.

Pokuta z Rakúska: Dajte si pozor na jeden detail

VAŠA TÉMA    Dostali ste pokuty v Rakúsku a máte problém ju zaplatiť? Pravdepodobne to súvisí s obmedzeným počtom znakov v políčku variabilného symbolu. Poradíme vám, ako na to.

Bruckner však neuviedol, v akých hodnotách sa úradná tolerancia môže alebo bude pohybovať, nakoľko každá spolková krajina alebo veľká metropolitná oblasť si ju určuje podľa vlastného uváženia. A plus tu máme odchýlku tachometrov, ktorá sa však v moderných autách výrazne znížila. Motoristom preto dôrazne odporúčame, aby najvyššiu povolenú rýchlosť neprekračovali o viac než päť tachometrových kilometrov.

Zaujímalo nás, či ministerstvo bude obnovovať aj radarové pištole, ktoré tiež pracujú na báze laserových lúčov. Odpoveď bola záporná. V súčasnosti sa nákup inej techniky neplánuje. Jedinou novinkou je stovka nových radarov, ktoré sa však budú používať výlučne ako stacionárne.


Video
Najnovšie články
Atlas Cross Sport odfotený v sériovej verzii

Volkswagen má za sebou ďalší slabý mesiac, tentokrát však bol hlavnou príčinou pokles dopytu v Číne. Zlý výsledok v rámci koncernu zaznamenalo aj Audi.

Predaj vozidiel VW sa v novembri znížil

Madrid neustále bojuje so znečistením ovzdušia. Kým v prvej fáze programu radnica uzatvorila historické centrum mesta, v druhej fáze dočasne zakázala vjazd...

Madrid sprísnil zákazy vjazdu

V čase, keď sa vo Francúzsku rozhoreli protesty tzv. žltých viest, prichádza správa, že Ford zatvorí svoju fabriku na výrobu prevodoviek. Strata pracovných...

Ford zatvorí svoju francúzsku fabriku

Nemecký gigant ponúkol zákazníkom tisíce áut, ktoré mali skončiť v šrote. Riaditeľ spoločnosti má o probléme vedieť od roku 2016.

Ďalší škandál VW: Predával aj prototypy

Aston Martin sa pochválil novým dvanásťvalcom, ktorý využíva technológie F1 a bude schopný točiť do 11 100 ot./min.

Valkyrie: Motor bude mať vyše 1 000 koní

Škoda po úspešných mesiacoch zaznamenala v novembri pokles predaja. Dôvodom tohto vývoja je najmä nepriaznivá situácia na kľúčovom čínskom trhu.

Škoda predala v novembri menej áut
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×