Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Honda HR-V: Aktuálnejší make-up

Druhá generácia jedného z pionierov populárnej kategórie prešla iba drobným omladením, na najdôležitejšiu novinku sa ešte čaká.
37 2 príspevky 08.11.2018 / Marek Pokrývka

Medzi menšie SUV s dĺžkou okolo štyri a štvrť metra vstúpila počas ostatných rokov plejáda značiek. Jednou z nich bola Honda, ktorá uviedla typ HR-V. Vozidlo prevzalo meno po predchodcovi montovanom v dátumoch ukončených číslami 1999 až 2006. Ožilo koncom roka 2013, najprv na domácom trhu pod menom Vezel. S dvojročným odstupom prišla novinka na európske trhy.

Ako to už býva, facelift sa koncentroval v tvári vozidla 37 fotografií v galérii Ako to už býva, facelift sa koncentroval v tvári vozidla Zdroj: Marek Pokrývka

Japonské auto, ktoré môžeme zaradiť medzi priekopníkov svojho segmentu, oslávi onedlho piate výročie premiéry. Ide o najvyšší čas na facelift. Automobilka z neho sňala plachtu opäť v dvoch fázach: najprv vo februári na japonskej pôde, kým starý kontinent sa dočkal uprostred augusta. Aktuálne už omladené verzie možno vídať na našich cestách. Jeden takýto automobil zavítal aj do našej redakčnej garáže, prihlásil sa vo verzii 1.5 i-VTEC Elegance s manuálnou prevodovkou.

Úpravy zasiahli prednú časť či sedadlá

Kým prvého nositeľa tohto označenia niektorí milovali a iní nenávideli vďaka pomerne výstrednému dizajnu, aktuálny produkt stavil na konzervatívnejšiu kartu. No šťava jeho typicky ázijským linkám nechýba. Polčasová modernizácia naplnila očakávania a zasiahla najmä prednú časť SUV, kým zadok zostal takmer bez zmien. Popri stmavení svetiel došlo iba k inštalácii pochrómovaného pásika.

Zozadu prezrádza omladenú verziu chróm medzi svetlami 37 fotografií v galérii Zozadu prezrádza omladenú verziu chróm medzi svetlami Zdroj: Marek Pokrývka

V tvári auta sa objavil podstatne mohutnejší dielec z nalešteným povrchom. Jeho centrom je logo Honda, z ktorého vychádzajú jednoduché chrómové krídla zasahujúce až hlboko do oblasti hlavných svetiel. Tie môžu byť kompletne zložené z diód. V našom prípade však boli prítomné klasické halogénové exempláre, akurát denné svietenie zabezpečovali LED linky.

Zvonku charakterizuje zmodernizovanú verziu odlišný predný nárazník a taktiež paleta farieb či diskov kolies. Celý balík je teda pomerne skromný. V interiéri však facelift vidieť ešte menej, odrazil sa akurát na predných sedadlách. Tie sú vďaka vyššiemu odlišne tvarovanému operadlu o niečo pohodlnejšie. Honda okrem toho prišla s novými textilným poťahmi.

Takto vyzerajúca navigácia sa v roku 2018 už ozaj nenosí 37 fotografií v galérii Takto vyzerajúca navigácia sa v roku 2018 už ozaj nenosí Zdroj: Marek Pokrývka

Z hľadiska materiálov nešlo o nič zásadné, drobná zmena čalúnenia nepriniesla žiaden kvalitatívny posun. Okrem nej sa vnútri zmenil len infotainment. Podporuje síce rôzne aplikácie a beží na OS Android, no zároveň má naďalej navigačné rozhranie s predpotopnou grafikou. Automobilka spomínala pri premiére aj lepšie odhlučnenie. Môže byť, ale veľký rozdiel nečakajte.

Pod kapotou dobre známa atmosféra

V súčasnej generácii prišla Honda HR-V do predaja s dvomi motormi. Benzín reprezentovala klasická 1,5-litrová atmosféra i-VTEC s kvartetom piestov a výkonom 96 kW (130 k), naftu zasa štvorvalec 1.6 i-DTEC dosahujúci 88 kW (120 k). Turbodiesel v cenníku omladenej verzie momentálne nenájdete. Jedinou voľbou je benzín, ktorý možno doplniť šesťstupňovým manuálom alebo prevodovkou typu CVT. Testované vozidlo bolo vybavené ručným radením.

Atmosférický štvorvalec má charakter zo starej školy 37 fotografií v galérii Atmosférický štvorvalec má charakter zo starej školy Zdroj: Marek Pokrývka

Táto pohonná jednotka je postavená pomocou moderných postupov, no svojím základným charakterom nápadne pripomína motor rovnakej základnej koncepcie spred dvoch dekád. Poháňal napríklad aj populárny Civic. V nižších otáčkach pôsobí mdlo, viac sily začne produkovať až v strednom pásme. Pri snahe o dynamickú jazdu ho treba točiť. Vtedy začne byť výrazne počuť, avizované kvalitnejšie odizolovanie nemôžeme potvrdiť. Zážihový štvorvalec patrí k tým hlučnejším.

Test Honda HR-V: Trendsetter je späť

Malé japonské SUV so staronovým označením sme si vyskúšali so základným benzínovým motorom. Má čo ponúknuť súčasnému trhu?

Z hľadiska dynamiky nedošlo k žiadnym úpravám, spotreba na papieri kozmeticky stúpla. Reálna previerka však ukázala opak. Kým mestský priemer 6,5 l/100 km sa nezmenil, na diaľnici znamenal 6,6-litrový výsledok ušetrenie troch deci. Mimo mesta klesol apetít o dve. Tieto rozdiely možno pripísať optimalizovanej aerodynamike i zníženému treniu vnútri motora, ktoré bolo súčasťou faceliftu. Prakticky nedotknutý zostal podvozok. Ponúka slušný kompromis pohodlia a jazdných vlastností, v žiadnom ohľade však spomedzi konkurencie svojho segmentu nevyniká.

Metalíza je jedinou ponúkanou opciou

Základná cena SUV oproti minulosti stúpla o 1 100 eur. Môže za to bohatšie vybavenie, najmä v oblasti bezpečnostných prvkov. Štartovacia priečka sa tak dostala blízko 19-tisíc. Túto líniu stráži nami skúšaný benzínový motor doplnený manuálom a vybavením Comfort. My sme mali k dispozícii prostrednú úroveň Elegance , ktorý stojí na našom trhu od 21 590 eur.

Slovák zaplatí za stredne vybavené vozidlo 22 109 eur 37 fotografií v galérii Slovák zaplatí za stredne vybavené vozidlo 22 109 eur Zdroj: Marek Pokrývka

Honda sa aj pri tomto produkte drží svojej zásady pevných konfigurácií. K vozidlu ponúka jediný príplatkový prvok, záujemca môže dať extra 519 eur za metalízu. Inak je všetko v cene. Vybavenie zahŕňa automatické svetlá s LED dennými linkami, infotainment s navigáciou, duálnu automatickú klímu i zadnú parkovaciu kameru, no napríklad head-up displej zatiaľ do tohto vozidla nenastúpil.

Prepĺňaný benzín príde na budúci rok

Japonská automobilka podrobila typ HR-V modernizácii, ktorú možno označiť za povinnú jazdu. Nič zásadné sa nekonalo. Najväčšou exteriérovou úpravou sú LED svetlomety, ktoré však má až najvyšší model. Vnútri sú zásadnejšie akurát pohodlnejšie sedadlá. Inak zostalo takmer všetko po starom, pričom aktualizáciu by si zaslúžil najmä multimediálny systém.

Počas najbližších mesiacov dostane Honda turbomotor 37 fotografií v galérii Počas najbližších mesiacov dostane Honda turbomotor Zdroj: Marek Pokrývka

Z hľadiska podvozka či technických parametrov táto Honda nevyniká, jej atmosférický motor nedokáže držať krok s prepĺňanou konkurenciou. Výrobca preto plánuje nasadiť do SUV benzínový turbomotor. Ten možno označiť za najdôležitejšiu novinku tohto faceliftu, realitou sa však stane až počas budúceho roka. Na európskych cestách sa pravdepodobne objaví na jar.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 498 cm3
Max. výkon
96 kW/130 k
pri otáčkach
6 600/min
Max. krútiaci moment
155 Nm
pri otáčkach
4 600/min
Palivo
benzín
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
6-stupňová manuálna
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 334 mm
Šírka
1 772 mm
Výška
1 605 mm
Rázvor náprav
2 610 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 237 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 312 kg
Užitočná hmotnosť
553 kg
Celková hmotnosť
1 790 kg
Objem batožinového priestoru
470 l/1 533 l
Objem palivovej nádrže
50 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
192 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
10,2 s
Spotreba
Mesto - normovaná
7,0 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,0 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,7 l/100 km
Mesto - počas testu
6,5 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,6 l/100 km
Vidiek - počas testu
4,9 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
130 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 18 990 €
Základná cena verzie
od 21 590 €
Cena testovaného exemplára
22 109 €

Video
Najnovšie články
Hyundai Palisade: Vlajkové SUV značky

Nová zmluva medzi bratislavským magistrátom a firmou, ktorá má zabezpečovať zimnú údržbu, nie je podpísaná. Otázka znie, či ju podpíše súčasný alebo nový...

Nad zimnou údržbou v Bratislave visia otázniky

Subaru si pred prichádzajúcou derniérou modelu WRX STI pripravilo limitovanú lahôdku. Hovorí jej TC 380 a dostupná bude len pre japonský trh.

Subaru WRX STI TC 380: Špeciálna edícia kultovky

Sú elektromobily naozaj tak ekologické? Na známu dilemu dnešných dní sa pozrel i známy youtuber Jason Fenske. Kontroverzné riešenie otázky dáva logiku,...

Mýtus vs. realita: Sú elektroautá naozaj eko?

Z dvojdverového športového kupé by sa razom mohol stať tvrdý oriešok pre Teslu Model 3. Aspoň to sa aktuálne hovorí o novej generácii Audi TT, ktoré úplne...

Revolučná zmena: Audi TT konkurentom Tesly?

Nová M8 od BMW bude osadená osemvalcom s výkonom minimálne 600 koní. Napriek pohonu štyroch kolies nebude o zábavu núdza.

BMW M8: Štart rakety potvrdený

Je to paradox. Kým výrobcovia osobných áut kritizujú čoraz prísnejšie emisné limity, výrobcovia kamiónov a logistické firmy ich pre nákladné vozidlá požadujú.

Výrobcovia kamiónov žiadajú prísnejšie limity emisií
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×