Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ford GT40: Symbióza retra a moderny

Zaujímavá kópia ikonického kupé má LED svetlá, karbónové aerodynamické dielce a prepĺňaný šesťvalec prevzatý od moderného potomka.
24 08.11.2018 / Marek Pokrývka

Mnohé repliky vyvolávajú úsmev či dokonca výsmech, ale existujú tiež početné výnimky. Jednu z nich momentálne prezentovala firma Superformance. Kalifornský špecialista má na svojom konte viacero podarených produktov a aktuálne k nim pridáva ďalší. Ide o legendárny Ford GT40. Spoločnosť však nevytvorila jeho presnú kópiu, do receptu pridala moderné korenie.

Nové dielo spoločnosti Superformance stojí za pozornosť 24 fotografií v galérii Nové dielo spoločnosti Superformance stojí za pozornosť Zdroj: Superformance

Vozidlo označené ako Future GT Forty vychádza tvarovo z prvých verzií úspešného pretekára, no odlišuje sa napríklad LED svetlami na oboch koncoch karosérie. Ďalším rozdielom je aerodynamika. Vpredu sa objavilo niekoľko karbónových spojlerov, zadnej časti zasa kraľuje mohutné krídlo. Pomedzi jeho kovové nožičky ústi výfukové potrubie dvomi rôzne veľkými pármi koncoviek.

Medzi dotyky súčasnosti môžeme zaradiť aj obutie, kupé má osemnásťpalcové ráfiky HRE a nízkoprofilové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. Vo vnútri kolies si možno všimnúť veľké brzdy Wilwood s drážkovanými kotúčmi. Superšport disponuje vzduchovým pružením Shockwave, jeho šasi však vo veľkej miere kopíruje riešenia použité na originálnom aute.

Repliku poháňa 3,5-litrový prepĺňaný šesťvalec EcoBoost 24 fotografií v galérii Repliku poháňa 3,5-litrový prepĺňaný šesťvalec EcoBoost Zdroj: Superformance

Originálnemu štýlu zostal verný tiež dvojmiestny interiér, ktorého základným rysom je palubná doska obsypaná prístrojmi. Prítomné sú aj spínače evokujúce minulosť. Ford GT40 vierohodne imitujú sedadlá, radiaca páka s otvorenou kulisou i mnohé ovládače, vrátane štartovania. Po jeho stlačení však prichádza na scénu jeden z najväčších rozdielov oproti skutočnému autu.

Ford GT: Vznikne ďalších 350 exemplárov

Noví záujemcovia si na svoje automobily budú musieť počkať, podľa harmonogramu vyjdú posledné kusy z fabriky až o štyri roky.

Namiesto očakávaného osemvalca poháňa túto repliku 3,5-litrový motor EcoBoost. Teda konštrukčne rovnaký agregát, akým disponuje súčasný Ford GT. Oproti nemu je šesťvalec od Superformance silnejší, pri použití paliva E85 by mal vďaka úpravám dosahovať výkon 515 kW (700 k) a krútiaci moment 880 Nm. Kompletné vozidlo pritom neváži ani 1,1 tony. Možno teda očakávať, že táto symbióza retra a moderny bude poriadne rýchla. A čo cena? Oproti modernému potomkovi výrazne nižšia, tvorcovia si za svoje dielo účtujú od 179 900 dolárov (necelých 157-tisíc eur).


Video
Najnovšie články
Hyundai Palisade: Vlajkové SUV značky

Nová zmluva medzi bratislavským magistrátom a firmou, ktorá má zabezpečovať zimnú údržbu, nie je podpísaná. Otázka znie, či ju podpíše súčasný alebo nový...

Nad zimnou údržbou v Bratislave visia otázniky

Subaru si pred prichádzajúcou derniérou modelu WRX STI pripravilo limitovanú lahôdku. Hovorí jej TC 380 a dostupná bude len pre japonský trh.

Subaru WRX STI TC 380: Špeciálna edícia kultovky

Sú elektromobily naozaj tak ekologické? Na známu dilemu dnešných dní sa pozrel i známy youtuber Jason Fenske. Kontroverzné riešenie otázky dáva logiku,...

Mýtus vs. realita: Sú elektroautá naozaj eko?

Z dvojdverového športového kupé by sa razom mohol stať tvrdý oriešok pre Teslu Model 3. Aspoň to sa aktuálne hovorí o novej generácii Audi TT, ktoré úplne...

Revolučná zmena: Audi TT konkurentom Tesly?

Nová M8 od BMW bude osadená osemvalcom s výkonom minimálne 600 koní. Napriek pohonu štyroch kolies nebude o zábavu núdza.

BMW M8: Štart rakety potvrdený

Je to paradox. Kým výrobcovia osobných áut kritizujú čoraz prísnejšie emisné limity, výrobcovia kamiónov a logistické firmy ich pre nákladné vozidlá požadujú.

Výrobcovia kamiónov žiadajú prísnejšie limity emisií
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×