Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Exkluzívne odhalenie: Nová Octavia bude sexy

VIDEO
Škoda ešte úplne neukázala ani horúcu novinku s označením Scala a my už máme prvé informácie o ďalšom očakávanom modeli. Vynovená Octavia príde v roku 2019 a zmení sa od základov. Toto sú prvé detaily, ktoré o nej už vieme.
2 14 príspevkov 06.11.2018 / Filip Kadlečík

Škoda sa aktuálne naplno sústredí predovšetkým na úspešný začiatok novučičkého modelu, ktorý nesie meno Scala. Plachta z neho definitívne spadne ešte pred koncom roka a my na svetovej premiére nebudeme chýbať. Už teraz nás však zaujíma, na čo sa môžeme tešiť budúci rok. Mladá Boleslav totiž už pracuje i na novej verzii bestselleru Octavia.

Štyri oči sa už nekonajú, spomienkou na ne bude len výrazný LED podpis 2 fotografie v galérii Štyri oči sa už nekonajú, spomienkou na ne bude len výrazný LED podpis Zdroj: Youtube/ Autobild.de

Štvrtá generácia českého “kompaktu” bude opäť o niečo menej kompaktná. Dĺžka sa natiahne na úroveň 4 700 mm, šírka približne 1 800 mm však zostane zachovaná. Meniť sa bude i rázvor kolies, ktorý by mal sa mal ešte zväčšiť. V praxi to bude znamenať, že Octavia sa opäť posunie smerom ku strednej triede, kde farby Škody aktuálne háji vlajkový Superb.

Podobnosti s vlajkovou loďou sa štvrtá generácia Octavie nevyhne. Ovplyvnená bude samozrejme i Kodiaqom, do veľkej miery však má inšpiráciu čerpať práve v Superbe. Koncové svetlá budú horizontálne a výrazne väčšie, predné reflektory zasa užšie a športovejšie. Štvorica kukadiel sa tu už nekoná. S predpokladom, že tieto skice od reality nemajú ďaleko, možno povedať, že nová Octavia bude sexy. Vizualizácie si môžete pozrieť na priloženom videu. Je zjavné, že dizajn tejto Škody podčiarkne množstvo typických prelisov, výrazné budú najmä na profile vozidla či kapote.

Interiér by sa do veľkej miery mohol niesť v štýle, ktorý predurčuje koncept Vision RS. Čo sa týka priestorovej ponuky, tá by sa v porovnaní s dneškom mala vylepšiť. Liftback má ponúknuť batožinový priestor na úrovni 590 litrov, kombi rovných 620 litrov. Z hľadiska techniky sa Octavia bude môcť oprieť o ôsmu generáciu Volkswagenu Golf. Nemali by jej teda chýbať moderné asistenčné systémy, digitálny prístrojový štít, pokročilé ovládanie hlasom či adaptívne LED svetlomety.

Detailne o Škode Vision RS: Aká je naživo?

So Škodou Vision RS sme sa mali možnosť zoznámiť v predstihu na exkluzívnej utajovanej akcii. Prototyp prináša niekoľko parádnych riešení, ktoré by sa mohli dostať i do sériovej výroby. Aký je naživo?

Octavia sa má ponúkať vo výbavových stupňoch Ambition a Style, chýbať ale nebudú ani verzie Scout, Laurin & Klement či RS. Ostrú verziu by teoreticky mohlo poháňať plug-in hybridné srdce, ktoré kombinuje benzínovú jedna-päťku s elektromotorom. Systémový výkon pritom vrcholí na úrovni 185 kW (252 k) a 590 Nm. Bežné jednotky budú kopírovať dnešnú paletu motorov, časom sa však pridá aj moderný agregát pracujúci s napätím 48 voltov. Novinku by mala Škoda svetu predstaviť v priebehu nasledujúceho roka.


Video
Najnovšie články
Hyundai Palisade: Vlajkové SUV značky

Nová zmluva medzi bratislavským magistrátom a firmou, ktorá má zabezpečovať zimnú údržbu, nie je podpísaná. Otázka znie, či ju podpíše súčasný alebo nový...

Nad zimnou údržbou v Bratislave visia otázniky

Subaru si pred prichádzajúcou derniérou modelu WRX STI pripravilo limitovanú lahôdku. Hovorí jej TC 380 a dostupná bude len pre japonský trh.

Subaru WRX STI TC 380: Špeciálna edícia kultovky

Sú elektromobily naozaj tak ekologické? Na známu dilemu dnešných dní sa pozrel i známy youtuber Jason Fenske. Kontroverzné riešenie otázky dáva logiku,...

Mýtus vs. realita: Sú elektroautá naozaj eko?

Z dvojdverového športového kupé by sa razom mohol stať tvrdý oriešok pre Teslu Model 3. Aspoň to sa aktuálne hovorí o novej generácii Audi TT, ktoré úplne...

Revolučná zmena: Audi TT konkurentom Tesly?

Nová M8 od BMW bude osadená osemvalcom s výkonom minimálne 600 koní. Napriek pohonu štyroch kolies nebude o zábavu núdza.

BMW M8: Štart rakety potvrdený

Je to paradox. Kým výrobcovia osobných áut kritizujú čoraz prísnejšie emisné limity, výrobcovia kamiónov a logistické firmy ich pre nákladné vozidlá požadujú.

Výrobcovia kamiónov žiadajú prísnejšie limity emisií
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×