Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Výsledky testu zimných pneumatík sú známe: Len dva modely sú zvlášť odporúčané

Ako každý rok, aj v roku 2018 testovali popredné európske autokluby pred zimnou sezónou pneumatiky rôznych rozmerov. Výsledky testu plášťov rozmeru 175/65 R14 T, ktoré sú vhodné pre malé autá, ukázali, že technológie výrobcov naozaj zabezpečujú požadované jazdné vlastnosti pneumatiky len v dvoch prípadoch.
5 13.11.2018 / inzercia

Nemecký autoklub ADAC v spolupráci s rakúskym ÖAMTC a švajčiarskym TCS otestovali 28 zimných pneumatík: 12 plášťov rozmeru 175/65 R14 a 16 modelov rozmeru 205/55 R16. Najvyššiu možnú známku s piatimi hviezdičkami opäť nezískala ani jediná pneumatika a štyri hviezdičky si odniesli len dve – Continental a Dunlop.

   5 fotografií v galérii Zdroj: Continental

Prinášame vám test veľmi rozšíreného rozmeru vhodného pre malé autá. Pneumatiky majú rýchlostný index „T“ (do 190 km/h). Druhé najvyššie možné hodnotenie „zvlášť odporúčaná“ si v tejto kategórii odniesli iba dva modely. Po nich nasleduje široké pole „odporúčaných“ pneumatík a na chvoste sa ocitlo iba jedno meno. Úplne prepadol čínsky Nankang pre úplné zlyhanie hneď v dvoch disciplínach kľúčových pre zimné obdobie: na mokrom aj zasneženom povrchu.

Ako testujú ÖAMTC a ADAC

Rakúsky klub so svojimi partnermi prediskutuje a stanoví testované rozmery podľa viacerých kritérií, predovšetkým podľa trhovej sily značky a situácie na trhu. Cieľom je podchytiť čo najväčšie cenové rozpätie, od lacných až po prémiové značky. Všetky pneumatiky majú podľa európskeho systému označovania vlastnosti za mokra triedy A, B alebo C a všetky modely musia byť na trhu voľne dostupné.

   5 fotografií v galérii Zdroj: Continental

Pneumatiky sa nakupujú vo viacerých etapách a na rôznych miestach, aby sa zabezpečilo, že ide skutočne o sériové produkty. Z každého modelu sa v piatich rôznych predajniach nakúpi celkovo 28 pneumatík z každého modelu a pred zverejnením výsledkov sa nakúpia ďalšie systémom náhodného výberu. Ak klub odhalí pokus o podvod s upravenými pneumatikami, model z testu vylúči.

Na suchom povrchu sa hodnotia tri faktory: jazdné vlastnosti, jazdná bezpečnosť a brzdná dráha. Jedinou zmerateľnou disciplínou je práve brzdná dráha. V prvej spomínanej disciplíne sa hodnotí správanie sa pneumatiky počas normálnej jazdy, napríklad, priama jazda, odozva na riadenie alebo rovnomernosť bočného zaťaženia v zákrute. V jazdnej bezpečnosti sa už hodnotí správanie sa pneumatiky v hraničných situáciách, akými sú okrem iného zmeny jazdného pruhu, vyhýbacie manévre alebo rýchla jazda v zákrute.

   5 fotografií v galérii Zdroj: Continental

Rýchlostný test sa vykonáva na skúšobnom bubne s priemerom dva metre. Testy sa zakladajú na norme DIN 78051, autokluby však stanovili prísnejšie kritériá (napríklad, odklon kolesa či nahustenie) a vyžadujú väčšiu bezpečnostnú rezervu. Ak pneumatika nevyhovie v dvoch z troch testov podľa prísnejších kritérií, posledný test sa vykonáva podľa normy. Pokiaľ model zvládne iba skúšku podľa DIN 78051, v teste síce uspeje, ale len s výhradami.

Modely sa radia podľa celkovej známky z jednotlivých disciplín a sú hodnotené známkami od 0,5 do 5,5. Ak niektorá pneumatika v testovaných disciplínach nezíska hodnotenie „zvlášť odporúčaná“ (známka horšia ako 2,5), celkové hodnotenie sa orientuje podľa najhoršej známky. V prípade, že viaceré pneumatiky získajú rovnakú celkovú známku, značky sú usporiadané abecedne. Z hľadiska spotrebiteľa platí, že najvhodnejší je model, ktorý vo všetkých disciplínach vykázal vyvážené vlastnosti. Inými slovami, vynikajúce výsledky v niektorých disciplínach nemôžu vykompenzovať nedostatky v iných.

   5 fotografií v galérii Zdroj: Continental

ÖAMTC a ADAC označia pneumatiky jednou až piatimi hviezdičkami a hodnotením: vynikajúca, zvlášť odporúčaná, odporúčaná, podmienene odporúčaná a neodporúčaná. Výnimkou je rýchlostný test, v ktorom môže pneumatika uspieť, obmedzene uspieť alebo neuspieť.

Najlepšie hodnotenie získala pneumatika WinterContact™ TS 860 aj vďaka unikátnym patentovaným technológiám, ktoré poskytujú najlepšie brzdné vlastnosti v akomkoľvek zimnom počasí, skracujú brzdnú dráhu na namrznutých cestách a navyše zaisťuje bezpečnosť v zákrutách aj na zasneženej vozovke.

Test pneumatík 5 fotografií v galérii Test pneumatík Zdroj: ADAC

(inzercia)


Video
Najnovšie články
NDS vyhlásila súťaž na D3 na Kysuciach

Výzvy Donalda Trumpa k ďalšiemu zvyšovaniu ťažby ropy nahrávajú do karát aj našim motoristom. V predvianočnom období určite pomôže každé ušetrené euro...

Benzín a ropa: Do konca roka už len lacnejšie?

Automobilky pred septembrovým zavedením WLTP zaplavili trh zľavnenými modelmi, preto predaj v Európe stanuje. Najväčší prepad zaznamenali značky koncernu...

Výrazné zľavy pred WLTP viedli k poklesu predaja

Hrozba ciel na európske autá zo strany USA pretrváva. EÚ sa však nebude nečinne prizerať a je pripravená vrátiť úder.

EÚ je pripravená vrátiť úder

Tesla začne predávať svoj Model 3 v Európy budúci rok a prispôsobí ho európskym požiadavkám, najmä v súvislosti s nabíjaním.

Model 3 sa začne v Európe predávať budúci rok

Nitra tento mesiac spúšťa prvú etapu pilotného projektu, ktorý obyvateľom a návštevníkom uľahčí parkovanie v centre mesta. Umožní to systém ParkDots.

V Nitre uľahčuje parkovanie systém ParkDots

KLEBETY TÝŽDŇA Bentley pripravuje elektromobil, BMW M3 sa možno dočká kombi verzie a príťažlivá Mazda3 zvestuje budúcnosť pod kapotou.

Revolučná Mazda3 a Amarok na báze Fordu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×