Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Nissan Qashqai: Vychytávanie múch

Japonský bestseller prináša po facelifte v špičkovej verzii závan prémiového segmentu, všetky nedostatky však automobilka neodstránila.
43 5 príspevkov 03.11.2018 / Marek Pokrývka

Medzi hlavných priekopníkov segmentu SUV bezpochyby patrí Nissan Qashqai. V európskych končinách je najdôležitejším produktom japonskej značky a dokonca drží všeobecné prvenstvo z hľadiska predajných čísel vo svojej kategórii. Automobilka mu preto musí venovať náležitú pozornosť. Vlani vozidlo podrobila faceliftu, ktorý priniesol viaceré zmeny.

Vďaka modernizácii vyzerá Qashqai stále k svetu 43 fotografií v galérii Vďaka modernizácii vyzerá Qashqai stále k svetu Zdroj: Marek Pokrývka

Napriek prezentácii omladenej verzie ešte na minuloročnom ženevskom autosalóne sme si na naše prvé rande s ňou museli počkať. Redakčnému testu sme podrobili model, ktorý svojím vyhotovením prakticky kopíroval exemplár prezentovaný na výstavisku. Šlo o novo uvedený špičkový variant Tekna+ s príplatkovou modrou farbou. Auto skrývalo pod plechmi 1,6-litrový naftový štvorvalec francúzskeho pôvodu, ktorý spolupracoval s prevodovkou typu CVT a pohonom predných kolies.

Prémiová koža i autonómne technológie

Ako to už býva, dizajnové zmeny sa koncentrovali v prednej časti. Kým vzadu došlo akurát k stmaveniu svetiel a jemnej úprave nárazníka, na opačnom konci karosérie sú kompletne nové dielce. Svetlomety tentokrát disponujú LED architektúrou a adaptívnym režimom. V praxi fungujú dobre a taktiež fajn vyzerajú. Qashqai je po modernizácii stále fešák. Pri testovanom aute tomu napomáhal aj čerstvo namiešaný modrý lak Vivid, ktorému sekundovali dvojfarebné 19-palcové kolesá.

Vo vnútri japonského SUV sa menili sedadlá i volant 43 fotografií v galérii Vo vnútri japonského SUV sa menili sedadlá i volant Zdroj: Marek Pokrývka

Dopady faceliftu boli vnútri menej nápadné. Snáď najväčšiu premenu absolvoval volant, na scénu prišiel podstatne štíhlejšie vyzerajúci kúsok so splošteným vencom. Túto rošádu musíme pochváliť. Pozitívne hodnotíme aj úpravu sedadiel, ktoré dostali pohodlnejšie tvarovanie a v našom prípade mali oblečenú štýlovo vyhotovenú jemnú kožu Nappa. Na daný segment pôsobí kontrastne prešívané mäkké čalúnenie zložené z blokov nečakane luxusne. Až by sa žiadalo povedať, že prémiovo.

Kvalitatívnemu dojmu z interiéru SUV tieto zásahy jednoznačne pomohli, no prítomnosť niektorých lacno pôsobiacich plastov zostala zachovaná. Remeselné spracovanie má taktiež nejaké medzery. A to doslova, v oblasti lícovania dielcov by sa mohol Nissan zlepšiť. Palec hore musíme dať impulzívnemu otváraniu/zatváraniu všetkých okien. Nejde o žiadnu novinku, no Qashqai to doteraz nemal. Ovládače skiel i viaceré ďalšie tlačidlá však pôsobia na dnešnú dobu zastaralo.

Medzi slabiny vozidla patrí multimediálny systém 43 fotografií v galérii Medzi slabiny vozidla patrí multimediálny systém Zdroj: Marek Pokrývka

Zachovaný zostal prekvapujúco infotainment, ktorý uhlopriečkou obrazovky i grafickou stránkou nespĺňa dnešné štandardy. Pretrváva tiež slabé rozlíšenie štvorice kamier. Nissan začal tento prvok ponúkať v danom segmente medzi prvými, no medzičasom mu súperi kvalitatívne ušli. Technologickým vybavením ale drží krok s dobou. Pýchou kompaktného SUV je systém ProPilot, ktorý prináša čiastočne autonómne schopnosti známe z prémiových vozidiel. Svojou prácou im dobre konkuruje.

Dobrý turbodiesel s prevodovkou CVT

Pod kapotou omladeného vozidla pracoval vznetový motor dobre známy z viacerých produktov francúzsko-japonskej aliancie. Qashqai ponúka agregát dCi 130 v troch kombináciách, manuálnu verziu montuje aj so systémom 4x4. Nami skúšaný exemplár však bol vybavený bezstupňovou prevodovkou Xtronic spájanú výhradne s pohonom predných kolies.

Naftový štvorvalec dosahuje krútiaci moment 320 Nm 43 fotografií v galérii Naftový štvorvalec dosahuje krútiaci moment 320 Nm Zdroj: Marek Pokrývka

Turbodiesel nesúci podpis krajiny galského kohúta nás najprv upútal svojou kultivovanosťou. Jasné, druh spaľovaného paliva úplne neskryje a pri studenom štarte dokáže zakašľať, no vo všeobecnosti je akustická izolácia štvorvalca na vysokej úrovni. Najmä pri bežnom štýle jazdy.

Na razantnejšie stláčanie plynu reaguje motor väčším hlukom, v čom má prsty skriňa CVT. Tá ho vie rýchlo vyhnať do vysokých otáčok. Vďaka siedmim virtuálnym stupňom ale subjektívne nepôsobí tak mdlo, ako tomu bývalo v minulosti. Dynamike ale neprospieva. Aj oficiálne údaje ukazujú, že stovka trvá vinou prevodovky o vyše sekundu viac než pri manuálnej verzii. Aj preto by sme ju preferovali.

Test Nissan Qashqai 4x4: Pán múch

Misia bola jasná: zachovať kvality, ktoré vyniesli Qashqai na trhový Olymp a pridať k nim nové. Ako to dopadlo?

Dobrý turbodiesel dopláca na Xtronic aj z hľadiska spotreby, čo môžeme potvrdiť. V realite určite netreba rátať s 5,3-litrovým mestom. My sme oficiálny údaj výrazne preliezli a dostali sa až nad číslo sedem. Mimo ulíc to už bolo výrazne lepšie. Diaľničný apetít presne 6,0 l/100 km hodnotíme ako výborný a potešil nás tiež výsledok 4,9 litra pri jazde na okresných cestách.

S veľkými diskami kolies sa podvozok dokáže vyrovnať 43 fotografií v galérii S veľkými diskami kolies sa podvozok dokáže vyrovnať Zdroj: Marek Pokrývka

Okrem tichšieho motora priniesla modernizácia aj lepšie odhlučnenie podvozka. V našom prípade bol Qashqai postavený na 19-palcových kolesách, ktoré na väčších nerovnostiach môžu buchnúť. Vo všeobecnosti však pruženie filtruje nerovnosti kvalitne. Nastavené je pomerne tuho, vďaka čomu SUV ponúka nadpriemerné jazdné vlastnosti. V zákrutách sa správa nečakane agilne. Palec hore môžeme dať akurátne nastavenému riadeniu, ale tiež dobre dávkovateľným brzdám.

Tekna+ obsahuje kompletnú výbavu

Testovaný pohonný reťazec nespĺňa emisnú normu Euro 6d-Temp, onedlho preto vypadne z cenníkov. Slovenský importér ho aktuálne ponúka v rámci predchádzajúceho modelového roka. V tom aktuálnom reprezentuje naftu výhradne 1,5-litrový štvorvalec prenášajúci výhradne cez manuál výkon 85 kW (115 k) na predné kolesá, no nateraz ešte zostáva model dCi 130 v predaji.

Bezstupňová prevodovka onedlho vypadne z ponuky 43 fotografií v galérii Bezstupňová prevodovka onedlho vypadne z ponuky Zdroj: Marek Pokrývka

Dosluhujúci turbodiesel možno v našich končinách akciovo kúpiť od 20 780 eur, ide o kombináciu s mechanickou prevodovkou a vybavením Acenta. My sme mali k dispozícii opačný koniec ponuky. Za špičkovú úroveň Tekna+ si Nissan pýtal 31 600 eur, pričom 650 navyše stál nádherný modrý lak. Inak obsahuje toto vyhotovenie všetky dostupné prvky komfortu i bezpečnosti.

Priestor na zlepšenie sa stále existuje

Vrcholná verzia SUV teda vyslovene lacná nie je, no ponúka slušnú protihodnotu. Qashqai prináša po facelifte závan prémiového segmentu. Môžu za to kožené sedadlá, ale tiež schopnosť čiastočne autonómnej jazdy. No modernizácia toho obsahovala viac. Japonský bestseller má vďaka nej opäť sviežu vizáž či dobre fungujúce LED svetlomety, všetky nedostatky však automobilka neodstránila. Vozidlu by bodol najmä modernejší infotainment a lepšie remeselné spracovanie.

Populárne japonské auto sa doťahuje na konkurentov 43 fotografií v galérii Populárne japonské auto sa doťahuje na konkurentov Zdroj: Marek Pokrývka

Pozitívne hodnotíme tuho nastavený podvozok, ktorý ponúka dobré jazdné vlastnosti a stále slušný komfort aj na 19-palcových kolesách. Oproti minulosti je tichší. Akusticky príjemnejší je tiež pôvodom francúzsky turbodiesel, no jeho dynamiku v tomto prípade brzdila prevodovka CVT. Zároveň zvyšovala spotrebu. Nissan s ňou už do budúcnosti neráta, namiesto toho začína nasadzovať dvojspojku premiérovo spojenú s novým benzínom. Vychytávanie múch teda pokračuje.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 598 cm3
Max. výkon
96 kW/130 k
pri otáčkach
4 000/min
Max. krútiaci moment
330 Nm
pri otáčkach
1 750/min
Palivo
nafta
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
bezstupňová CVT
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 394 mm
Šírka
1 806 mm
Výška
1 595 mm
Rázvor náprav
2 646 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 521 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 596 kg
Užitočná hmotnosť
484 kg
Celková hmotnosť
2 005 kg
Objem batožinového priestoru
410/1 585 l
Objem palivovej nádrže
65 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
183 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
11,1 s
Spotreba
Mesto - normovaná
5,3 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,4 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
4,7 l/100 km
Mesto - počas testu
7,1 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,0 l/100 km
Vidiek - počas testu
4,9 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
128 g/km
Emisná norma
Euro 6b
Aktuálne cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 17 290 €
Základná cena verzie
od 31 600 €
Cena testovaného exemplára
32 250 €

Video
Najnovšie články
Hyundai Palisade: Vlajkové SUV značky

Nová zmluva medzi bratislavským magistrátom a firmou, ktorá má zabezpečovať zimnú údržbu, nie je podpísaná. Otázka znie, či ju podpíše súčasný alebo nový...

Nad zimnou údržbou v Bratislave visia otázniky

Subaru si pred prichádzajúcou derniérou modelu WRX STI pripravilo limitovanú lahôdku. Hovorí jej TC 380 a dostupná bude len pre japonský trh.

Subaru WRX STI TC 380: Špeciálna edícia kultovky

Sú elektromobily naozaj tak ekologické? Na známu dilemu dnešných dní sa pozrel i známy youtuber Jason Fenske. Kontroverzné riešenie otázky dáva logiku,...

Mýtus vs. realita: Sú elektroautá naozaj eko?

Z dvojdverového športového kupé by sa razom mohol stať tvrdý oriešok pre Teslu Model 3. Aspoň to sa aktuálne hovorí o novej generácii Audi TT, ktoré úplne...

Revolučná zmena: Audi TT konkurentom Tesly?

Nová M8 od BMW bude osadená osemvalcom s výkonom minimálne 600 koní. Napriek pohonu štyroch kolies nebude o zábavu núdza.

BMW M8: Štart rakety potvrdený

Je to paradox. Kým výrobcovia osobných áut kritizujú čoraz prísnejšie emisné limity, výrobcovia kamiónov a logistické firmy ich pre nákladné vozidlá požadujú.

Výrobcovia kamiónov žiadajú prísnejšie limity emisií
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×