Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Správna starostlivosť: Toto v aute nepodceňujte

FOTO
Koža dodáva interiéru auta dotyk luxusu a je považovaná aj za veľmi odolnú a trvanlivú. Ako všetko aj ona však vyžaduje starostlivosť, aby vydržala dlho a nepraskala. Poradíme vám, ako sa o ňu postarať.
15 2 príspevky 02.11.2018 / Redakcia AUTO BILD

Koža v automobiloch je takmer výlučne hladká a jej povrch je farebne upravený. Vďaka úpravám sa ľahšie udržiava než surová či prírodná koža a je odolnejšia. Mnohí vodiči na ňu často zabúdajú, v skutočnosti sa však je potrebné o ňu pravidelne starať, aby vydržala dlho v dobrom stave. Divoké omývanie a kefovanie však medzi správnu starostlivosť nepatria.

Ilustračná snímka 15 fotografií v galérii Ilustračná snímka Zdroj: Dreamstime

Koža v úplne novom aute vyžaduje len minimum starostlivosti, je dokonalo upravená. V prvých troch rokoch od kúpy stačí sedadlá, najmä však ich najviac zaťažované časti, raz ročne ošetriť jemným konzervačným prípravkom. Pozor, medzi tieto časti patrí aj ľavý bok sedadla vodiča, ktoré trpia najmä pri nastupovaní a vystupovaní.

Staršia koža však už vyžaduje viac práce, no aj tu stačí raz alebo dvakrát ročne. Ibaže by išlo o svetlé poťahy, na ktorých sa okamžite prejavia dôsledky počasia či zostatky farby z oblečenia. Vtedy je potrebné vyčistiť a zakonzervovať kožu každé tri mesiace. Na syntetickú kožu použite špeciálny prípravok, na trhu ich nájdete nepreberné množstvo.

Ako čistiť kožu

V prvom rade je potrebné sedadlá povysávať alebo vykefovať jemnou kefou. Následne sa s pomocou špongie nanesie špeciálny čistič kože. Dôležité je dôsledne sa prepracovať cez celú plochu v jednom smere a najmä švy. Akonáhle budete po nich bezohľadne prechádzať handrou alebo špongiou, rýchlo môžu stratiť lesk.

Nepríjemná pravda o aute: Špinavšie než WC?

Mnohí motoristi podceňujú upratovanie a tepovanie vozidla, no nemali by. Najnovšie výsledky mikrobiologického rozboru vás možno budú šokovať.

Z hľadiska množstva ošetrujúcich prípravkov sa pýta hospodárnosť, zato však dôkladné pokrytie celej plochy. Zamerajte sa predovšetkým na spomínaný ľavý bok sedadla vodiča. Na starú alebo veľmi znečistenú kožu môžete použiť silnejšie čistiace prostriedky. Ak máte vetrané sedadlá, čiže koža je perforovaná, oplatí sa použiť penový čistič, nakoľko sa neusadí v otvoroch a neupchá ich. A pokiaľ ste už pri čistení kože, zoberte to dôkladne a vyčistite aj kožený volant a hlavicu radiacej páky. Tentokrát skôr z hygienických dôvodov.


>>> Detailný návod na čistenie kože nájdete v prehľadnej galérii <<<


Ak je poťah už popraskaný, pomôže tzv. tekutá koža, ktorá dokáže zakryť povrchové poškodenie. Dbajte na výber správnej farby. Ak sú praskliny hlboké, tekutá koža nepomôže. Pozor, nepoužívajte krémy na topánky. Bez ohľadu na to, ako usilovne sa ich budete snažiť zotrieť, vždy zostanú určité zvyšky. Zafarbenie a zamastenie oblečenie je v ich prípade priam naprogramované.


Video
Najnovšie články
Hyundai Palisade: Vlajkové SUV značky

Nová zmluva medzi bratislavským magistrátom a firmou, ktorá má zabezpečovať zimnú údržbu, nie je podpísaná. Otázka znie, či ju podpíše súčasný alebo nový...

Nad zimnou údržbou v Bratislave visia otázniky

Subaru si pred prichádzajúcou derniérou modelu WRX STI pripravilo limitovanú lahôdku. Hovorí jej TC 380 a dostupná bude len pre japonský trh.

Subaru WRX STI TC 380: Špeciálna edícia kultovky

Sú elektromobily naozaj tak ekologické? Na známu dilemu dnešných dní sa pozrel i známy youtuber Jason Fenske. Kontroverzné riešenie otázky dáva logiku,...

Mýtus vs. realita: Sú elektroautá naozaj eko?

Z dvojdverového športového kupé by sa razom mohol stať tvrdý oriešok pre Teslu Model 3. Aspoň to sa aktuálne hovorí o novej generácii Audi TT, ktoré úplne...

Revolučná zmena: Audi TT konkurentom Tesly?

Nová M8 od BMW bude osadená osemvalcom s výkonom minimálne 600 koní. Napriek pohonu štyroch kolies nebude o zábavu núdza.

BMW M8: Štart rakety potvrdený

Je to paradox. Kým výrobcovia osobných áut kritizujú čoraz prísnejšie emisné limity, výrobcovia kamiónov a logistické firmy ich pre nákladné vozidlá požadujú.

Výrobcovia kamiónov žiadajú prísnejšie limity emisií
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×