Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Turbomotory: Ktoré sú dnes najviac kazové?

FOTO
Spoľahlivosť agregátu je jedným zo základných predpokladov na to, aby motorista mohol byť spokojným majiteľom vozidla. Dnes sa medzi vodičmi hovorí, že turbomotory sú málo spoľahlivé a stále sa kazia. Je to ale naozaj tak?
18 27 príspevkov 30.10.2018 / Filip Kadlečík

Neustále sprísňovanie emisných noriem sa v Európe prejavilo už pred niekoľkými rokmi. Masový nástup prepĺňaných agregátov a s nimi súvisiaceho downsizingu bol nepopulárnym krokom, ktorý mnohí vodiči nevedia predýchať ani dnes. Pravdou však je, že turbomotory majú i mnohé výhody.

Zelené bodky znamenajú spoľahlivejšie turbomotory, červené zasa indikujú možné problémy - detailné výsledky nájdete ďalej v galérii. 18 fotografií v galérii Zelené bodky znamenajú spoľahlivejšie turbomotory, červené zasa indikujú možné problémy - detailné výsledky nájdete ďalej v galérii. Zdroj: Consumer Reports

Vďaka turbodúchadlu si vozidlo pri menšom zdvihovom objeme udrží vyšší výkon a vďaka tomu v mnohých situáciach i lepšiu spotrebu paliva. Priebeh krútiaceho momentu býva strmší, vďaka čomu automobil v nižších otáčkach reaguje na plynový pedál promptnejšie. Na turbo si už väčšina z nás zvykla. Netreba však zatvárať oči a tváriť sa, že prepĺňanie je dokonalou odpoveďou na ekologické problémy.

Problémom turbomotorov môže byť ich väčšia komplexnosť a z nej plynúca nižšia spoľahlivosť. V porovnaní s väčšinou atmosférických agregátov musí prepĺňaná jednotka pracovať pod vyšším tlakom a to sa na nej môže, ale aj nemusí, prejaviť. Povesťou prepĺňaných motorov sa nedávno zaoberala americká organizácia Consumer Reports (CR), ktorá sa na ich spoľahlivosť v priebehu posledných troch rokov pýtala priamo majiteľov. Upozorňujeme, že rebríček sa týka len zážihových prepĺňaných agregátov.


>>> Kompletný zoznam motorov nájdete v galérii <<<


Komplikácie súvisiace so zložitejšou architektúrou pripúšťa i Jake Fisher, riaditeľ oddelenia testovania automobilov v CR. Jake okrem iného povedal, že “Malé turbomotory môžu šetriť palivo a zároveň zaručovať dostatočný výkon, ale len ak sú spoľahlivé.”. Okrem toho Fisher nezabudol upozorniť ani na nástup nových technológií: “Pravdou je, že keď automobilka predstaví novú technológiu, môže jej trvať ešte niekoľko modelových ročníkov, kým bude pracovať úplne správne”.

25 najmenej spoľahlivých modelov podľa majiteľov

Niektoré autá jazdia a jazdia, iné trávia viac času v servise než na ceste. Ich majitelia majú na vec jasný názor. Pozrite si rebríček 25 najmenej spoľahlivých modelov podľa ich skúseností.

Aby turbomotorom nastavili nekompromisné zrkadlo, v priamom porovnaní agregátov Consumer Reports využili priemerný index spoľahlivosti atmosférických motorov a na jednom grafe ho prirovnali k prepĺňaným jednotkám. Na základe výsledkov prieskumu možno povedať, že väčšia časť turbomotorov ponúkaných v USA (časť z nich je dostupná i v EÚ) je spoľahlivejšia než priemerné atmosférické pohoné ústrojenstvo. Detailné výsledky i s konkrétnymi motormi nájdete v priloženej galérii.


Video
Najnovšie články
Hyundai Palisade: Vlajkové SUV značky

Nová zmluva medzi bratislavským magistrátom a firmou, ktorá má zabezpečovať zimnú údržbu, nie je podpísaná. Otázka znie, či ju podpíše súčasný alebo nový...

Nad zimnou údržbou v Bratislave visia otázniky

Subaru si pred prichádzajúcou derniérou modelu WRX STI pripravilo limitovanú lahôdku. Hovorí jej TC 380 a dostupná bude len pre japonský trh.

Subaru WRX STI TC 380: Špeciálna edícia kultovky

Sú elektromobily naozaj tak ekologické? Na známu dilemu dnešných dní sa pozrel i známy youtuber Jason Fenske. Kontroverzné riešenie otázky dáva logiku,...

Mýtus vs. realita: Sú elektroautá naozaj eko?

Z dvojdverového športového kupé by sa razom mohol stať tvrdý oriešok pre Teslu Model 3. Aspoň to sa aktuálne hovorí o novej generácii Audi TT, ktoré úplne...

Revolučná zmena: Audi TT konkurentom Tesly?

Nová M8 od BMW bude osadená osemvalcom s výkonom minimálne 600 koní. Napriek pohonu štyroch kolies nebude o zábavu núdza.

BMW M8: Štart rakety potvrdený

Je to paradox. Kým výrobcovia osobných áut kritizujú čoraz prísnejšie emisné limity, výrobcovia kamiónov a logistické firmy ich pre nákladné vozidlá požadujú.

Výrobcovia kamiónov žiadajú prísnejšie limity emisií
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×