Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Crashtest: Je 20 rokov vývoja áut naozaj cítiť?

VIDEO
Bezpečie, ktoré autá ponúkajú posádke, sa za ostatné desaťročia posunulo na úplne inú úroveň. Aspoň sa s tým ráta a všetci tomu veria. Teraz sa inštitúcia Global NCAP rozhodla pokrok demonštrovať v realite.
2 23.10.2018 / Filip Kadlečík

Automobily boli pred niekoľkými dekádami menšie a ľahšie. V porovnaní s minulosťou dnešné modely vyzerajú, ako keby absolvovali steroidovú kúru. Prírastok hmotnosti však má svoje opodstatnenie - technologický i bezpečnostný pokrok. O tom, že vozidlá sú dnes bezpečnejšie než v minulosti, pochybuje málokto. Aký veľký je však tento rozdiel v skutočnosti? Prekvapený bude asi každý.

Kolízia dvoch automobilov vyrobených s rozdielom dvoch dekád by dopadla katastrofálne najmä pre posádku staršieho vozidla 2 fotografie v galérii Kolízia dvoch automobilov vyrobených s rozdielom dvoch dekád by dopadla katastrofálne najmä pre posádku staršieho vozidla Zdroj: Global NCAP

Inštitúcia Global NCAP sa rozhodla roky vývoja demonštrovať tým najjednoduchším spôsobom - zrážkou dvoch generácii Fordu Fiesta, ktoré sú od seba rokmi výroby vzdialené o dve dekády. Treba dodať, že testovaný Ford už pre Európu nie je horúcou novinkou, nahradila ho totiž siedma generácia, podľa všetkého ešte o niečo bezpečnejšia. V iných častiach sveta sa však bude vyrábať a predávať až do roku 2019.

Porovnanie šiestej a štvrtej generácie sa môže javiť ako súboj Dávida s Goliášom. Veď starší hatchback svojho času dosahoval hmotnosť okolo 900 kilogramov, moderná Fiesta poľahky presiahne métu 1 100 kilogramov. Faktom však je, že práve tento prírastok ide na vrub nielen rastu rozmerov, ale i zvýšenej bezpečnosti a technologickému pokroku. V bežnej premávke sa navyše pred nehodou nik nepýta, aké ťažké vozidlá sa idú zraziť.

Ďalší škandál? Podvody pri testoch bezpečnosti

Automobilovým svetom v poslednej dobe otriasa jeden škandál za druhým. Dieselgate mal také rozmery, že ešte ani po rokoch ešte stále neupadol do zabudnutia. Teraz Briti prichádzajú s ďalším šokujúcim...

Crashtest zachytený na videu pokrok demonštruje neodškriepiteľne. Sám David Ward, riaditeľ organizácie Global NCAP, výsledok zrážky popísal tak, že v staršom aute by pasažieri na predných sedadlách utrpeli ťažké zranenia, hovoriť by sa dalo i o smrteľnom nebezpečenstve. Naopak, kokpit modernej Fiesty zostal nedotknutý a posádka by z nehody pravdepodobne vyviazla bez závažných zdravotných komplikácií.


Video
Najnovšie články
Range Rover Sport HST má prelomový motor

Strieborný roadster z roku 1958 prešiel veľkou renováciou, zahŕňala aj veľkú prestavbu pre jeho doterajšieho britského vlastníka.

Na predaj bude výnimočné Porsche 356 A

Spoločnosť Fiat Chrysler Automobiles zaznamenala pokles predaja o 14,9 %, Fordu klesol predaj áut o 6,6 % a spoločnosti Volkswagen o 6,4 %

Predaj áut v EÚ klesol v januári takmer o 5 %

Angličan dostal vyladenú verziu dvanásťvalca s výkonom 635 koní, upravený bodykit i podvozok. Lambo pokoril len v jednej disciplíne a veľmi tesne.

Najrýchlejším SUV sveta je opäť Bentagya

Dnes, 15. februára, je prvý deň, keď sa v Bratislave uzatvoria najdôležitejšie dopravné ťahy. Ako je však možné, že k tomu vôbec došlo? Miestami zostáva...

Náš názor: Deň, keď sa Bratislava zastavila

Mitsubishi opäť stavilo na klasickú stratégiu a navonok kompletne mení model ASX, tešiť sa môžeme aj na nové motory. Na jednu oblasť auta však Japonci, zdá sa,...

Mitsubishi ASX: Dizajn sa mení na nepoznanie

Vodič sedanu Mazda3 sa bežný incident rozhodol riešiť tak, že zastavil a vytvoril veľmi nebezpečnú situáciu.

Kanaďan sa chcel hádať uprostred diaľnice
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×