Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Dacia Duster: Špičkový benzínový motor

Obľúbené rumunské SUV dostalo prepĺňaný agregát 1.3 TCe, dostupný bude v dvoch naladeniach. Zatiaľ iba s predným pohonom.
4 3 príspevky 04.10.2018 / Marek Pokrývka

Aktuálne zmeny emisných štandardov i spôsobov meraní donútili automobilky k početným krokom, ktoré smerujú k splneniu noriem. Úpravami museli prejsť mnohé už vyrábané vozidlá. Dacia Duster nie je výnimkou, aktuálne vymieňa svoje prepĺňané zážihové srdce. Jeho nahradenie ohlásila rumunská automobilka na pôde parížskeho autosalóna.

Nový turbomotor ponúkne v SUV výkon 130 alebo 150 koní 4 fotografií v galérii Nový turbomotor ponúkne v SUV výkon 130 alebo 150 koní Zdroj: Dacia

Druhá generácia populárneho SUV sa pôvodne montovala s 1,2-litrovým štvorvalcom dosahujúcim najviac 92 kW (125 k), s ním prešla aj naším redakčným testom. Teraz je už minulosťou. Pod kapotu sa dostal modernejší agregát so zdvihovým objemom 1,3 litra a filtrom pevných častíc, na ktorého vývoji sa podieľal Mercedes-Benz. Dostupný bude v dvoch verziách.

Už slabšie naladenie turbomotora prekonáva predchodcu, ponúkne totiž špičkové maximálny výkon 96 kW (130 k) a krútiaci moment 240 Nm. V prípade druhého variantu je rozdiel ešte väčší. Dosahuje parametre 110 kW (150 k) a 250 Nm, čo z neho robí špičkový benzínový motor. Nateraz bude model 1.3 TCe dostupný výhradne s pohonom predných kolies. Exempláre so systémom 4x4 majú byť dostupné od polovice budúceho roka, ku kombináciám s prevodovkami sa automobilka nevyjadrila.

Test Dacia Duster II: Evolúcia sa podarila

Základný recept na úspešné rumunské SUV zostáva po generačnej výmene rovnaký, no k pokroku došlo vo viacerých kľúčových oblastiach.

Okrem modernejšieho prepĺňaného agregátu dostane Duster spolu s ostatnými produktmi značky Dacia aktuálnu verziu multimediálneho systému. Priniesť má jednoduchšiu a rýchlejšiu navigáciu spolu s novými funkciami. Chýbať nebudú mobilné rozhrania, teda Apple CarPlay a Android Auto. Cena infotainmentu sa nemení. Čiastku vyžadovanú za SUV s 1,3-litrovým motorom nepoznáme, no pravdepodobne sa výrazne hýbať nebude. Základ by tak mohol byť zhruba 15-tisíc eur.


Video
Najnovšie články
Vietor trápi Slovensko: Ako sa v ňom správať?

Na šanghajskej výstave mal premiéru elektromobil s dvojakou identitou, detailné parametre si výrobca zatiaľ necháva pre seba.

Toyota C-HR: Elektrická verzia odhalená

Kórejská automobilka predviedla v New Yorku štúdiu skromného elektrického kupé, ktoré zaujme dizajnom i dvojmiestnym interiérom.

Zamieri značka Genesis medzi malé autá?

Kamera v čínskom veľkomeste zachytila vznik požiaru, ktorý zničil zaparkovaný elektromobil. Pravdepodobne vznikol spontánne.

Tesla Model S: Prečo sa vznietila v garáži?

Pravidelná sezónna údržba auta obsahuje aj čosi viac ako prezutie pneumatík, výmenu oleja alebo umytie karosérie. Hovoríme o klimatizácii, ktorá je dôležitou...

Plesne a baktérie v aute: Na toto vodiči zabúdajú

Ropné trhy chytili druhý dych a strelka kompasu vytrvalo ukazuje na sever. To síce robí radosť financmajstrom ropných krajín, u motoristov však vyvoláva presne...

Benzín a nafta: Vysoké ceny zatiaľ neustúpia

S vylepšenou druhou generáciou populárneho auta sme sa vydali z brehov Botnického zálivu na najsevernejší cíp kontinentu dostupný po asfalte.

Mazda CX-5: Japonské SUV na vrchole Európy
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×