Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Mini Cabrio S: Liek na všetky problémy

FOTO
Existujú automobily, ktoré si kúpite preto, lebo sú praktické a každodenne vám budú uľahčovať život. Sú aj také, ktoré by ste si na základe rácia nekúpili, no i tak vám vedia uľahčiť život. Jedným z nich je Mini Cabrio Cooper S.
66 1 príspevok 30.09.2018 / Filip Kadlečík

Automobily si bežne kupujeme najmä kvôli tomu, že ich jednoducho potrebujeme. Existovať bez vozidla mimo väčších miest, teda so slabšou verejnou dopravou, môže byť relatívne komplikované a tak si pri kúpe automobilu dávame záležať. Zvažujeme ponúkaný pomer výkon/cena, priestrannosť, objem kufra, druh pohonu či prevodovky. Cieľom je, aby nám “presúvadlo” čo najviac uľahčilo život. Na toto všetko teraz musíte zabudnúť.

Mini Cabrio Cooper S 66 fotografií v galérii Mini Cabrio Cooper S Zdroj: Filip Kadlečík

Britská značka Mini totiž má v portfóliu automobil, ktorý nie je len málo praktický, ale ani priestranný. Ide o štýlovku, ktorá vám napriek všetkému pochybovaniu môže výrazne uľahčiť život. Faceliftované Mini Cabrio Cooper S patrí k vozidlám, ktoré si kúpite srdcom, no časom prídete na to, že pre vás má veľké opodstatnenie.

Vernosť tradícii

Exteriér malého ostrovana dnes už neprekvapí asi nikoho. Mini je jedna zo značiek, ktorá si zakladá na svojich tradíciách a to sa premieta i do jej moderného portfólia. Kompaktné rozmery, dvojica kruhových reflektorov a dva pásy cez kapotu, presne takto má Mini vyzerať.

Britská vlajka sa okrem iných miest dostala i do koncových svetiel 66 fotografií v galérii Britská vlajka sa okrem iných miest dostala i do koncových svetiel Zdroj: Filip Kadlečík

Nezvyčajným prvkom nie je ani upozorňovanie na pôvod, tentokrát ho v Mini dotiahli k dokonalosti. Po nedávnom facelifte totiž architektúra zadných svetiel presne kopíruje vlajku Spojeného kráľovstva Veľkej Británie a Severného Írska. Tento detail na ľudí pôsobí až prekvapivo atraktívne, počas nášho testu si ho viacerí okoloidúci fotili.

Mini zostáva konzervatívne i v interiéri. Modernizácia sa tu prejavila podobne ako na exteriéri, pribudlo niekoľko odkazov na vlajku Veľkej Británie. Zmenou je i prechod na modernejší joystick prevodovky, ktorý dobre padne do ruky. Spriaznenosť s BMW nezaprie a tak je to dobre, práca s ním je pohodlná.

Interiér má atraktívny dizajn a je vyskladaný z kvalitných materiálov 66 fotografií v galérii Interiér má atraktívny dizajn a je vyskladaný z kvalitných materiálov Zdroj: Filip Kadlečík

Vodič tu vďaka pohodlným sedadlám nájde ideálnu pozíciu na šoférovanie veľmi rýchlo. Volant je už tradične výborný, jednoduchý prístrojový štít nám vôbec neprekážal, pretože ho pekne dopĺňal vysúvací head-up displej. Premietanie na plastovú plochu už síce je trochu nemoderné, vďaka projekcii však zvládnete napríklad i obsluhu médií či mobilného telefónu.

Štvormiestny kabriolet má množstvo pozitív, tie zo sebou však nesú aj viacero nevýhod. Miesto v druhom rade sedadiel je miniatúrne, buď sa uskromnia dospelí vpredu, alebo vzadu - pre všetkých tu komfortný priestor nie je. Strecha zasa ukrajuje z kufra a jeho 215 litrov pojme len niekoľko cestovných kufrov. Malý je totiž aj nakladací otvor, nič veľké do neho nezmestíte.

Strecha sa zloží v priebehu sekúnd... 66 fotografií v galérii Strecha sa zloží v priebehu sekúnd... Zdroj: Filip Kadlečík ... a zvládne to aj za jazdy 66 fotografií v galérii ... a zvládne to aj za jazdy Zdroj: Filip Kadlečík

Škoda i faktu, že Cabrio už má adaptívny tempomat, no nie funkciu Stop & Go. V kolóne vám teda so šoférovaním nepomôže. Ďalším negatívom je je tlmené vŕzganie v interiéri, ktoré počuť i vo vyšších rýchlostiach. Nepríjemné zvuky sa ozývajú najmä pri prechode nerovností a so strechou na svojom mieste. Akonáhle ju zložíte, všetko sa zlepší. Aj vaša nálada.

Rýchlosť nehrá úlohu

Pod kapotou Mini Cabrio Cooper S pracuje dvojlitrový radový štvorvalec s prepĺňaním, ktorý na predné kolesá posiela 141 kW (192 k). Automobil je vďaka nemu a relatívne nízkej hmotnosti parádne agilný. Predbiehanie či agresívny jazdný štýl mu nie sú cudzie a za správne narábanie s ním vás odmení i prekvapivo výrazným zvukovým prejavom. Najmä pod plynom radí v sprievode salvy výbuchov vo výfuku.

Plne aktívne diódové svetlomety disponujú i funkciou vyrezávania protiidúcich vozidiel - fungujú excelentne 66 fotografií v galérii Plne aktívne diódové svetlomety disponujú i funkciou vyrezávania protiidúcich vozidiel - fungujú excelentne Zdroj: Filip Kadlečík

Napriek jasným dynamickým danostiam je Cabrio iným Mini, než by ste čakali. Absencia strechy sa na karosérii nevyhnutne prejavila a celé vozidlo pôsobí mäkkšie a komfortnejšie, než u britskej automobilky bežne býva zvykom. Nám sa táto jeho vlastnosť veľmi páčila. Na okreskách je totiž stále hviezdou, auto ale lepšie absorbuje prejazd výtlkmi.

Test MINI Countryman: Spánok na streche auta?

Mini Countryman dostalo špeciálny doplnok, ktorý by mu mohol závidieť aj nejeden expedičný špeciál. Stan na strechu výrobcu Autohome sme testovali na vlastnej koži.

Netreba zabúdať ani na to, že prioritou tu je jazda s otvorenou strechou. Pri nej vás vôbec nebude zaujímať naháňanie sa za apexmi zákrut. Na rýchlosť ako takú úplne zabudnete a táto veličina pre vás prestane existovať. Cabrio je totiž výnimočne dobré v sprostredkovaní zábavy za volantom. Stačí vám ísť 70 až 90 km/h a budete mať úsmev na tvári. Motor má pekný ťah, vy ho však ani nebudete potrebovať naháňať.

Vzadu je miesta minimum 66 fotografií v galérii Vzadu je miesta minimum Zdroj: Filip Kadlečík

Jazda s otvorenou strechou zostáva pohodlná približne do rýchlosti 110 km/h, vyššie už výrazne rastie aerodynamický hluk i svišťanie vzduchu kabínou. Na okreskách takýmito rýchlosťami aj tak ani nepôjdete, preto túto vlastnosť ako negatívum nevnímame. Mini Cabrio je ideálne na vychutnávanie si letných či jesenných západov Slnka spoza volantu.

Jazda snov: Mazda MX-5 a Transfăgărăşan

Posilnenú Mazdu MX-5 sme prevetrali na slávnej rumunskej ceste. Vysoké otáčky a ostré zákruty nám zdvíhali adrenalín. Roadster dostane vašu hlavu do oblakov, stále však zostáva nohami pevne na zemi.

My sme s ním najazdili desiatky kilometrov po kvalitných asfaltkách južnej Moravy a bol to delikátny zážitok. Toto auto je natoľko výnimočné, že na jeho nedostatky rýchlo zabudnete. Netvrdíme, že ide o vozidlo schopné plniť úlohu prvého či druhého automobilu v rodine. To ani náhodou. Zvládne však niečo viac, bude psychoterapeutom, ktorý vám pomôže zabudnúť na všetky bežné problémy a dokonale si vyvetrať hlavu. Z Mini Cabrio Cooper S sa vystupuje s úsmevom na perách a pokojom v duši.

Vysoké vstupné náklady

Testovaný Brit bol vyhotovený v takmer vrcholnej výbave, nechýbalo mu už skoro nič. Cenovka 45 123 eur však napriek tomu nie je úplne nízka. Toto auto si musíte vyskúšať a vysoké vstupné náklady pochopíte až potom. Myslíme si, že pri takto nastavenej cene by vozidlo mohlo mať i odvetrávanie kožených sedadiel, ktoré nám veľmi chýbalo.

Batožinový priestor nie je úplne malý, jeho nakladací otvor však je miniatúrny 66 fotografií v galérii Batožinový priestor nie je úplne malý, jeho nakladací otvor však je miniatúrny Zdroj: Filip Kadlečík

Na druhú stranu miničko poteší rozumnou spotrebou. Jeho dvojliter si podľa papierov v kombinovanom režime na 100 kilometrov jazdy vypýta 5,8 l/100 km. Náš priemer bol 6,5 l/100 km a to sme striedavo jazdili s otvorenou i zavretou strechou. Pri danom počte kilowattov pod kapotou nám takýto apetít príde úplne opodstatnený. Vstupná investícia tu síce je vysoká, potom však už Cabrio Cooper S uživíte bez problémov.

Liek na všetky problémy

Výborný motor, športový podvozok s prekvapivo komfortnými schopnosťami a zložená strecha tu pôsobia ako balzam na dušu. Ak by sme mali potrebné peniaze a voľnú garáž, o kúpe tohto vozidla by sme ani nepremýšľali. Má šmrnc, charakter a originalitu.

Štýlová konfigurácia automobilu sadla ako uliata 66 fotografií v galérii Štýlová konfigurácia automobilu sadla ako uliata Zdroj: Filip Kadlečík

Naviac vie byť Cabrio úžasným liekom na všetky problémy. Jeho efekt na náladu by sme prirovnali ku športovaniu - hlavu vám vyvetrá podobne efektívne a to doslova. Má svoje nedostatky, tie sa však spájajú i s kabrioletmi konkurencie. Ak by ste zvažovali kúpu auta na výlety či víkendy, tu rozhodne neurobíte chybu.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 998 cm3
Max. výkon
141 kW/192 k
pri otáčkach
5 000-6 000/min
Max. krútiaci moment
280 Nm
pri otáčkach
1 250-4 600/min
Palivo
benzín
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
6-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
3 850 mm
Šírka
1 727 mm
Výška
1 415 mm
Rázvor náprav
2 495 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 315 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 390 kg
Užitočná hmotnosť
430 kg
Celková hmotnosť
1 745 kg
Objem batožinového priestoru
215 l
Objem palivovej nádrže
44 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
230 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
7,1 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
6,9 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,2 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,8 l/100 km
Mesto - počas testu
8,3 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,1 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,1 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
132 g/km
Emisná norma
Euro 6
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 25 300 €
Základná cena verzie
od 30 650 €
Cena testovaného exemplára
45 123 €

Video
Najnovšie články
Hyundai investuje miliardy do palivových článkov

PRVÁ JAZDA Seat predstavil model Tarraco, ktorý môže zamiešať kartami v rámci koncernu Volkswagen. Sedemmiestne SUV na scénu prichádza ako posledné, porazí...

Seat Tarraco: Kodiaq má ďalšiu tvrdú konkurenciu

Kupé disponujúce špeciálnou karosériou s retro nádychom vzniklo v počte deväť kusov, z toho len jeden má manuálnu prevodovku.

Na predaj je unikátne Ferrari 599 GTZ

Omladená verzia SUV má pod kapotou prepracovaný šesťvalec a dynamikou sa takmer doťahuje na starší model GTS. Úpravy zasiahli aj podvozok či brzdy.

Porsche Macan S dosahuje výkon 354 koní

Nižšia cena jazdených vozidiel môže byť lákadlom, vždy si však treba uvedomiť i riziká, ktoré sú s ňou spojené. Pri kúpe automobilu z druhej ruky je však...

5 tipov: Takto sa vyhnete kúpe ojazdeného šrotu

Predaj áut v Európe aj naďalej ovplyvňuje septembrové zavedenie prísnejšieho testovacieho cyklu WLTP. V novembri predaj nových vozidiel opäť klesol.

V Európe sa v novembri predalo menej áut

Grafik sa chytil myšlienky na ďalšie odrody elektromobilu a vytvoril vizualizácie troch potenciálnych kandidátov.

Audi e-tron GT: Bude mať viac verzií?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×