Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Peugeot uvádza na svet tri plug-in hybridy

Francúzi dali zmiešaný pohon typom 3008 a 508, v prípade SUV budú ponúkať aj variant s pohonom všetkých kolies a výkonom 221 kW (300 k).
26 1 príspevok 26.09.2018 / Marek Pokrývka

Sériové hybridné modely odjakživa spájali elektrinu s benzínovým spaľovacím agregátom, dogmu porušil až Peugeot modelom 3008 Hybrid4. Jeho techniku neskôr prevzalo zvýšené kombi 508 RXH. Teraz sa scenár opakuje v pozmenenej forme, francúzsky výrobca uvádza na svet tri plug-in hybridy vychádzajúce z nástupcov spomínaných vozidiel. Nafta však zostala mimo hry.

Trio hybridných modelov príde do predaja na budúci rok 26 fotografií v galérii Trio hybridných modelov príde do predaja na budúci rok Zdroj: Peugeot

Špičková verzia SUV má 300 koní

Zmiešaný pohon dáva populárnemu SUV ocenenému európskym titulom Auto roka konečne pohon všetkých kolies. Na každej náprave sa nachádza elektromotor s výkonom 80 kW (109 k), pod kapotou je zasa prepĺňaný zážihový štvorvalec so zdvihovým objemom 1,6 litra. Naladený je 147 kW (200 k). Automobilka hovorí o najvyššej systémovej hodnote 221 kW, čo je v prepočte rovných 300 koní. Medzikusom v reťazci je osemstupňový automat označený ako e-EAT8. Vzadu je ďalšia prevodovka, pričom náprava využíva viacprvkové zavesenie prospievajúce okrem iného aj komfortu.

V prípade typu 3008 je hybrid vrcholom modelovej palety 26 fotografií v galérii V prípade typu 3008 je hybrid vrcholom modelovej palety Zdroj: Peugeot

Vďaka trom stovkám žrebcov dokáže Peugeot 3008 Hybrid4 akcelerovať na stovku už za 6,5 sekundy. Jazdiť pritom môže aj čisto elektricky, palubný Li-ion akumulátor s kapacitou 13,2 kWh mu udeľuje akčný rádius 50 kilometrov podľa normy WLTP. Maximálna rýchlosť je takto 135 km/h. Priemerné emisie oxidu uhličitého by pritom mali dosahovať podľa papiera iba 49 gramov na kilometer, no zatiaľ ide o predbežné údaje.

Vozidlo disponuje rekuperáciou brzdnej energie i-Booster, ktorá používa elektrickú pumpu namiesto pôvodnej vákuovej. Je pritom schopné brzdiť len pomocou elektromotorov. Technika má viacero režimov, vrátane šetriaceho módu e-Save. Ten uchováva dostupnú energiu na neskoršie použitie. Pomocou fabrickej rýchlonabíjačky s výkonom 6,6 kW a prúdom 32A má kompletné načerpanie elektriny trvať menej než 1 hodinu a 45 minút, v prípade silnejšej prípojky Green’up by malo ísť o štyri hodiny. Pri klasickej sieti hovorí Peugeot o siedmich hodinách.

SUV disponuje elektromotorom na oboch nápravách 26 fotografií v galérii SUV disponuje elektromotorom na oboch nápravách Zdroj: Peugeot

Prenos elektriny prebieha skrz zásuvku na ľavej strane, ktorej kryt je symetrický s pôvodným viečkom nádrže. Plug-in hybrid možno okrem toho navonok spoznať podľa modro-strieborných označení na predných blatníkoch a piatych dverách. S jeho vzhľadom súvisí aj fakt, že má byť dostupný výhradne v kombinácii s najvyšším vybavením GT. Jeho interiér pokrýva sivá alcantara v kombinácii s rovnako sfarbeným dubom, samozrejmosťou sú špecifické funkcie i grafika infotainmentu.

Jednoduchšia verzia bez štvorky

Peugeot 3008 si bude okrem vrcholnej techniky možné objednať aj s prívlastkom Hybrid bez čísla 4 symbolizujúceho pohon všetkých kolies. Vnútornosti sú v tomto prípade trochu odlišné, pričom Francúzi ich okrem SUV ponúknu aj pre dvojicu karosérii modelového radu 508. Spájajú ich exteriérové označenia i prítomnosť dvierok nad obomi zadnými blatníkmi.

Hybridný pohon dostal sedan spoločne s kombíkom 26 fotografií v galérii Hybridný pohon dostal sedan spoločne s kombíkom Zdroj: Peugeot

Elektromotor na zadnej náprave sa tu nekoná, kým ten predný ponúka opäť 80 kW (109 k). Turbobenzín s objemom 1,6 litra je naladený na 132 kW (180 k). Celkový výkon je teda oproti štvorkolke nižší, Francúzi uvádzajú ako maximum 165 kW (225 k). Menšia je tiež batéria. Jej kapacita dosahuje 11,8 kWh, čo by malo podľa normy WLTP stačiť na dojazd 40 km bez lokálnych emisií.

Skromnejší akumulátor bude na plné nabitie potrebovať o niečo menej času, presné čísla však automobilka neudáva. Reťazec opäť využíva viacero svojských komponentov i režimov fungovania. Aj v tomto prípade hovorí Peugeot o maximálnom elektrickom tempe 135 km/h.

Jednoduchšia verzia techniky poháňa iba predné kolesá 26 fotografií v galérii Jednoduchšia verzia techniky poháňa iba predné kolesá Zdroj: Peugeot

Tento pohon plánuje výrobca montovať v kombinácii s tromi úrovňami, záujemcovia si budú môcť vybrať medzi vyhotoveniami Allure (resp. Allure Business), GT Line a GT. V prípade posledného menovaného je opäť témou sivý interiér obsahujúci alcantaru a dubové obklady. Predaj sa má začať v druhom štvrťroku budúceho roka, ceny plánuje automobilka zverejniť neskôr.


Video
Najnovšie články
Neriskujte s parkovaním: Vianočné trhy u susedov

Nemecký automobilový priemysel má kľúčový vplyv na vývoj hospodárstva krajiny. Centrálna banka je vo svojich prognózach pesimistická a očakáva, že táto branža...

Nemecký automobilový priemysel si na zotavenie počká

Úpravca pripravuje pre nové kupé typickú čierno-zlatú schému, väčšie spojlery a 21-palcové kolesá. Neobíde ani motor verzie M850i.

Manhart si brúsi zuby na kupé BMW M850i

K vlani predstavenému modelu ES8 sa pridáva o niečo menšie vozidlo, ktoré má rovnakú DNA a taktiež ponúkne miesto pre siedmich.

NIO ES6: SUV na elektrinu má 544 koní

Nemecká spolková krajina Bádensko-Württembersko chce od Volkswagenu získať odškodné pre manipuláciu s emisiami. S týmto cieľom zvažuje žalobu.

Nemecká spolková krajina zažaluje VW

Najnovšia modernizácia tretej generácie veľkého SUV od Kie priniesla 8-stupňovú automatickú prevodovkou aj športovo vyzerajúci variant GT-Line. Bližšie sme sa...

Test Kia Sorento: Komfortné vlajkové SUV

Američania sa sťažujú na Hyundai a Kia, že bagatelizujú riziko vznietenia motora a z toho dôvodu im hrozí spoločná žaloba. Ide konkrétne o šesť modelov, ktoré...

Hyundai a Kia čelia spoločnej žalobe
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×