Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mercedes-Benz EQS a najsilnejší VW Golf

KLEBETY TÝŽDŇA Bugatti chystá ďalšie verzie typu Chiron, Ferrari testuje hybridný prototyp a Supra asi príde aj v drsnej odľahčenej podobe.
8 1 príspevok 23.09.2018 / Marek Pokrývka

Testy modelu X6 M a nové Bugatti

BMW predstavilo začiatkom júna štvrtú generáciu populárneho typu X5. Nebude teda trvať dlho, kým spoznáme jeho štýlovejšieho súrodenca označeného číslom šesť. Bavori už svoje veľké SUV-kupé testujú. Najnovšie začali skúšať aj svalnatú verziu X6 M, čo prezradili agresívnejšie tvary bodykitu spolu s veľkými brzdami a štvoricou výfukových koncoviek. Pod kapotou bude dvakrát prepĺňaný osemvalec prevzatý zo sedanu M5. Mal by byť opäť naladený na výkon 441 kW (600 k).

Kariéra súčasného šestnásťvalca sa v Bugatti ešte nekončí 8 fotografií v galérii Kariéra súčasného šestnásťvalca sa v Bugatti ešte nekončí Zdroj: Bugatti

Bugatti počas leta prekvapilo exkluzívnym modelom Divo, ktorý je formálne samostatným členom portfólia. Jeho základom je však vo veľkej miere Chiron. Zo šestnásťvalcového kupé vraj francúzska značka odvodí ďalšie verzie, hovorí sa o vyhotovení Super Sport i okruhovom variante ešte extrémnejšom než Divo. V kuloároch kolujú aj správy o otvorenom vyhotovení Bugatti Chiron. Tie určite treba brať s rezervou, automobilka totiž v minulosti tento scenár oficiálne dementovala.

Limuzína CT5 a prototyp z Maranella

Cadillac momentálne skúša limuzínu, ktorá sa v jeho portfóliu postaví pod typ CT6. Veľkosťou sa zaradí do vyššej strednej triedy. Vozidlo pravdepodobne nesúce označenie CT5 by malo využívať platformu väčšieho brata s pohonom zadných kolies, okrem rozmerov sa bude odlišovať aj svojím dizajnom. Premiéru by mohlo absolvovať už počas nasledujúceho mesiaca.

Ďalší osemvalcový superšport Ferrari by mal byť hybridný 8 fotografií v galérii Ďalší osemvalcový superšport Ferrari by mal byť hybridný Zdroj: Ferrari

Ferrari začalo testovať záhadný prototyp kupé, ktorý zaujal dizajnovými prvkami zo staršieho typu 458 Italia skombinovanými s viacerými extra otvormi. V jeho útrobách sa mala skrývať hybridná technika. Naznačilo to video zachytávajúce podozrivo tichú jazdu vozidla, kde bolo vidieť aj akúsi batériu v zadnej časti doplnenú výraznou oranžovou kabelážou. Bližšie detaily zatiaľ známe nie sú. No naznačuje to, že nástupca aktuálneho modelu 488 GTB využije elektromotory.

Elektrická limuzína EQC a MINI z Číny

Mercedes-Benz nedávno oficiálne inauguroval divíziu EQ, predstavil totiž jej prvého člena určeného na sériovú výrobu. Stalo sa ním elektrické SUV nesúce označenie EQC. Podľa zákulisných informácií bude v roku 2020 nasledovať hatchback EQA už naznačený konceptom a krátko na to špička tejto vetvy, batériou poháňaná limuzína EQS. Oproti klasickej triede S bude o niečo menšia. Dizajnovo má mať vlastnú identitu, pohon môže aspoň čiastočne zdediť od SUV. Veľkosťou asi bude bližšie k typu CLS a pravdepodobne aj aerodynamickým tvarom.

Sériový model EQC by sa mohol inšpirovať konceptom IAA 8 fotografií v galérii Sériový model EQC by sa mohol inšpirovať konceptom IAA Zdroj: Mercedes-Benz

MINI môže v budúcnosti čiastočne využívať čínsku techniku. Materská automobilka BMW totiž plánuje súčasnú platformu UKL nahradiť architektúrou FAAR, ktorá však je pre britské autá príliš veľká i drahá. Bavori preto majú uvažovať o užšej kolaborácii s automobilkou Great Wall. Firmy sa už dohodli na spoločnej výrobe elektromobilu MINI v Číne, no tým sa to asi neskončí.

Audi R8 budúcnosti a nová éra Corvette

KLEBETY TÝŽDŇA Genesis Essentia sa môže sériovo vyrábať, Aventador SVJ príde aj ako roadster a kombi VW Golf má vypadnúť z ponuky.

Drsnejšia Supra a päťvalcový VW Golf

Toyota onedlho predstaví model Supra, ktorý v jej portfóliu naposledy figuroval pred šestnástimi rokmi. Jeho piaty evolučný stupeň vznikol na rovnakej technike ako nové BMW Z4. Oproti nemu má byť japonský model drsnejší a pravdepodobne ponúkne aj okruhovo ladenú verziu. Čerpať by mala z pretekárskeho vyhotovenia. Hovorí sa o 100-kilogramovom odľahčení, samozrejmosťou bude odlišné naladenie podvozka i niekoľko dizajnových špecifík.

Tento koncept sa asi nakoniec predsa len stane realitou 8 fotografií v galérii Tento koncept sa asi nakoniec predsa len stane realitou Zdroj: Volkswagen

Volkswagen intenzívne pracuje na generačnej obmene typu Golf, ktorý patrí k najdôležitejším členom jeho portfólia. So siedmym vydaním bestselleru sa pravdepodobne rozlúči vo veľkom štýle. Nedávno začal na Nürburgringu testovať prototyp modelu R, pričom jeho zvuk naznačil prítomnosť päťvalca pod kapotou. Údajne pôjde o produkčnú verziu konceptu R400 s označením R420 vychádzajúcim z výkonu až 309 kW (420 k). Šlo by o najsilnejší sériový Golf histórie a zároveň schopného konkurenta pre Audi RS3 či pripravovaný Mercedes-AMG A45.

Informácie uvedené v článku nie sú oficiálne, automobilky ich zatiaľ nepotvrdili.

Použité fotografie sú ilustračné.


Video
Najnovšie články
Najvtipnejšie video roka rúca internet: O čo ide?

Každému vodičovi sa aspoň raz za život pritrafí situácia, keď mu polícia nechá odtiahnuť vozidlo. Ak sa tak stane vo Viedni, môže to poriadne narušiť rodinný...

Neriskujte s parkovaním: Vianočné trhy u susedov

Nemecký automobilový priemysel má kľúčový vplyv na vývoj hospodárstva krajiny. Centrálna banka je vo svojich prognózach pesimistická a očakáva, že táto branža...

Nemecký automobilový priemysel si na zotavenie počká

Úpravca pripravuje pre nové kupé typickú čierno-zlatú schému, väčšie spojlery a 21-palcové kolesá. Neobíde ani motor verzie M850i.

Manhart si brúsi zuby na kupé BMW M850i

K vlani predstavenému modelu ES8 sa pridáva o niečo menšie vozidlo, ktoré má rovnakú DNA a taktiež ponúkne miesto pre siedmich.

NIO ES6: SUV na elektrinu má 544 koní

Nemecká spolková krajina Bádensko-Württembersko chce od Volkswagenu získať odškodné pre manipuláciu s emisiami. S týmto cieľom zvažuje žalobu.

Nemecká spolková krajina zažaluje VW

Najnovšia modernizácia tretej generácie veľkého SUV od Kie priniesla 8-stupňovú automatickú prevodovkou aj športovo vyzerajúci variant GT-Line. Bližšie sme sa...

Test Kia Sorento: Komfortné vlajkové SUV
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×