Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mercedes-AMG A 35 poháňa 306 žrebcov

VIDEO
Hot-hatch disponuje vyladenou verziou štvorvalca, má zvýšenú tuhosť karosérie a prepracovaný podvozok. Stovku zhltne za 4,7 sekundy.
20 2 príspevky 21.09.2018 / Marek Pokrývka

Už dlhší čas ponúka Audi pri viacerých modelových radoch na výber z dvoch športových verzií. Zákazníci môžu siahnuť po civilnejšom vyhotovení S, pre tých náročnejších sú určené modely RS. Obdobnú stratégiu začalo raziť zopár rokov dozadu BMW založením línie M Performance. Nedávno jej podľahol aj Mercedes-Benz, čo dokazuje jeho najčerstvejší produkt.

Portfólio triedy A obohacuje automobilka o verziu A 35 20 fotografií v galérii Portfólio triedy A obohacuje automobilka o verziu A 35 Zdroj: Mercedes-AMG

Ako nemecká automobilka avizovala, v týchto dňoch predstavila výkonnú verziu novej triedy A. Nejde však o nástupcu modelu A 45. Klebety sa potvrdili, na plnokrvné vyhotovenie hatchbacku si ešte počkáme. Podpis divízie AMG však nesie aj slabší variant s označením A 35 4Matic.

Nechýba telemetria ani launch control

Najdostupnejšej vstupenke do Affalterbachu sila ani náhodou nechýba, prémiový kompakt poháňa stádo počítajúce 306 žrebcov. Vozidlo disponuje vyladenou verziou benzínového štvorvalca M 260 s dvojkomorovým turbodúchadlom. Prepĺňaný motor produkuje maximálny výkon 225 kW (306 k) a krútiaci moment 400 Nm, čo ďalej spracúva sedemstupňová dvojspojková prevodovka. Štandardom je pohon všetkých štyroch kolies. Ide o variabilný systém, ktorý je schopný na zadnú nápravu poslať najviac 50% hnacej sily.

V zadnej časti sa objavil celkom nový nárazník i krídlo 20 fotografií v galérii V zadnej časti sa objavil celkom nový nárazník i krídlo Zdroj: Mercedes-AMG

Vďaka týmto parametrom zhltne hot-hatch stovku za 4,7 sekundy a dosiahne najvyššie tempo limitované na 250 km/h. K ráznosti jeho akcelerácie môže prispieť funkcia kontrolovaného rozjazdu Race Start známa najmä pod anglickým označením launch control. Súčasťou softvérového vybavenia je tiež systém Track Pace, telemetria pracujúca s GPS a vyše 80 rôznymi údajmi. Zahŕňa aj niektoré pretekárske okruhy.

Mercedes má okrem špecificky nastavenej elektroniky zvýšenú tuhosť karosérie pomocou prídavných výstuh a tiež prepracovaný podvozok vybavený na želanie adaptívnymi tlmičmi. Jeho súčasťou sú brzdy, ktoré majú na prednej náprave strieborné štvorpiestikové strmene a 350-milimetrové kotúče. Konštruktéri sa venovali aj riadeniu s premenlivým účinkom posilňovača.

Okrem pohonu prešiel množstvom úprav aj podvozok 20 fotografií v galérii Okrem pohonu prešiel množstvom úprav aj podvozok Zdroj: Mercedes-AMG

Presnú cenu sa asi dozvieme v Paríži

Samozrejme, dizajnová stránka nezostala na ocot. Vpredu sa objavila tradičná maska chladiča so zdvojenou centrálnou priečkou a logom AMG. Nárazník vychádza z dielca dostupného aj pre štandardné modely, má však prídavný spojler a bočné aerodynamické plôšky. Zadný dielec je naopak kompletne vymenený. Obsahuje mohutný difúzor a evidentne aj miesto na štyri okrúhle zakončenia výfukového potrubia, v prípade verzie A 35 sú však komíny iba dva. Obklopuje ich plast.

Test Mercedes A 200: Mení pravidlá hry

Máloktoré auto vzbudilo v poslednom období svojim príchodom taký záujem, aký sa podarilo vyvolať druhej generácii hatchbacku Mercedes-Benz triedy A. Každý je na neho zvedavý a každý sa s ním chce...

Súčasťou bodykitu sú tiež modifikované prahy a neprehliadnuteľné strešné krídlo, blatníky vypĺňajú 18-palcové kolesá s turbínovým mnoholúčovým dizajnom. Interiér prináša okrem odlišnej palety materiálov či funkcií infotainmentu aj nové komponenty. Na palubu sa dostal volant so splošteným vencom a prídavnými tlačidlami ovládajúcimi niektoré technické komponenty, ale tiež kožou čalúnené anatomické sedadlá.

Jazdné režimy môže vodič ovládať priamo na volante 20 fotografií v galérii Jazdné režimy môže vodič ovládať priamo na volante Zdroj: Mercedes-AMG

Cenu za usadnutie do tohto kokpitu zatiaľ Mercedes nezverejnil, ako pravdepodobná vyzerá úroveň okolo 45-tisíc. Najsilnejší súčasný model A 250 4Matic sa u nás predáva od 38 928 eur. Presnú sumu sa asi dozvieme počas živého odhalenia na pôde parížskeho autosalóna, krátko na to totiž automobilka chce začať prijímať objednávky. Ostré spustenie predaja je naplánované na január.


Video
Najnovšie články
Crashtest: Je 20 rokov vývoja áut naozaj cítiť?

Okrem voľby pneumatík motoristi pred zimou často riešia i to, či zimné gumy obujú na oceľové (plechové) ráfiky, alebo radšej zvolia atraktívnejšiu zliatinovú...

Plechové vs. zliatinové disky: Čo obuť na zimu?

Donedávna medzi najväčšie riziká za volantom patrilo telefonovanie a posielanie textových správ. S rozvojom sociálnych sietí však pribudli nové, nemenej...

Selfie: Nebezpečný fenomén v aute zabíja

Rozvoj elektromobilov brzdí viacero faktorov. Okrem vysokej ceny je to najmä krátky dojazd a pokiaľ nevznikne hustá sieť nabíjacích staníc v mestách aj...

Na rozvoj elektrickej mobility stále chýbajú nabíjačky

Mnohé predmety vrátane automobilov môžu byť vďaka svojim predošlým majiteľom o niečo hodnotnejšie. Je to tak aj v prípade tohto malého off-roadu.

Vojnový Jeep Steva McQueena budú dražiť

KLEBETY TÝŽDŇA Audi A1 môže dostať verziu Allroad, Jaguar F-Type bude mať nástupcu a Peugeot 508 R asi dosiahne výkon 350 koní.

Chiron Super Sport a hybridná Octavia RS

Základom ponuky bude namiesto doterajšieho 4,3-litrového atmosférického variantu model 2.7L Turbo, ktorý víťazí výkonom i spotrebou paliva.

Chevrolet Silverado neušiel downsizingu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×