Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Kodiaq Sportline: Najlepšia Škoda

FOTO
Jednou zo základných vlastností SUV by mala byť všestrannosť. Mladej Boleslavi sa podarilo tento cieľ naplniť modelom Kodiaq Sportline viac než akýmkoľvek iným autom. V čom vyniká nad ostatnými Škodami?
67 36 príspevkov 21.09.2018 / Filip Kadlečík

Škoda Kodiaq, najväčšie SUV českej značky, sme testovali už niekoľkokrát. Najskôr sa nám do rúk dostal silný turbodiesel v maximálnej výbave, neskôr dokonca i vo variante Scout. Našim preskúšaním však prešla i slabšia verzia agregátu 2.0 TDI či už dosluhujúci motor 1.4 TSI spojený s manuálnou prevodovkou.

Škoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 DSG7 Sportline 67 fotografií v galérii Škoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 DSG7 Sportline Zdroj: Filip Kadlečík

Za vrchol ponuky by sa teoreticky dalo považovať vyhotovenie Scout, to by však nemohol existovať atraktívny Sportline. Ten toho síce v teréne bez poškodenia zvládne o niečo menej, o to viac však vďaka výraznému dizajnu zažiari na bežných cestách. Nemusíme si klamať, práve tam bude Kodiaq najčastejšie ako doma.

Malé zmeny s veľkým efektom

Typu Sportline veľmi sedí výrazná červená farba laku "Velvet", ktorú sme mali i na testovanom vozidle. Kombinuje sa totiž s čiernymi prvkami na karosérii a vytvára veľmi moderný a svieži vzhľad. Od bežného Kodiaqu ho taktiež odlišuje prepracovaný predný nárazník s extra vstupom vzduchu či dvojica čiernych spojlerov.

Sportline sa nezľakne ani jazdy mimo spevnenej cesty, jeho domácim ihriskom však bude asfalt 67 fotografií v galérii Sportline sa nezľakne ani jazdy mimo spevnenej cesty, jeho domácim ihriskom však bude asfalt Zdroj: Filip Kadlečík

Na tomto medveďovi by ste množstvo chrómu očakávali zbytočne. Rám čelnej masky, spätné zrkadlá či strešné lyžiny sú totiž lakované do tmavého čierneho odtieňa a výsledok je vynikajúci. Finálny dojem umocňujú dvojtónové ráfiky Triglav obuté do pneumatík s rozmerom 235/50 R19. Autu svedčia parádne a ani mu neuberajú na komforte či praktickosti.

V interiéri je príbeh obdobný. Stále je úplne zrejmé, že sedíte v Kodiaqu, zároveň je ale jasné i to, že máte športovú verziu. Dvojicou najväčších benefitou tohto variantu sú volant s kvalitným koženým povrchom a hrubým vencom, ale i športové sedadlá Alcantara s dobrým bočným vedením. Okrem nich sa ešte Sportline dá identifikovať podľa početných imitácií karbónu, z tých sme však vôbec nadšení neboli. V Mladej Boleslavi by mohli taktiež zapracovať na kvalite uchytenia dielcov interiéru. Napríklad také madlá dverí vedeli vŕzgať, ak ste sa o ne opreli čo i len trochu razantnejšie. 

Interiér sa od bežného Kodiaqa líši len v detailoch, tie však majú veľkú pridanú hodnotu 67 fotografií v galérii Interiér sa od bežného Kodiaqa líši len v detailoch, tie však majú veľkú pridanú hodnotu Zdroj: Filip Kadlečík

V kabíne nás nepotešilo ani množstvo plôch s leštenou povrchovou úpravou. Okrem toho, že na sadá prach, sú aj málo odolné voči náhodnému poškriabaniu. Až na tento nedostatok, ktorý je pre dnešné autá typický, je Kodiaq Sportline v interiéri stále predovšetkým praktickým SUV s obrovským priestorom v druhej rade sedadiel a veľkým batožinovým priestorom so základným objemom 650 litrov.

Výbava Sportline patrí k vrcholom ponuky rodiny Kodiaq a tak sa nemožno diviť, že o svietenie sa tu starajú výsostne diódy, k dispozícii je systém bezkľúčového prístupu i štartovania, audiosystém značky Canton či celá plejáda elektronických asistentov. Tieto prvky však možno dostať i do bežného Kodiaqu.

Športový volant padne do ruky výborne 67 fotografií v galérii Športový volant padne do ruky výborne Zdroj: Filip Kadlečík

Sportline od zvyšku ponuky odlišujú len na prvý pohľad malé detaily, ktoré však v konečnom dôsledku majú citeľný efekt. Počas testu sme zistili, že exteriér je magnetom na pohľady a interiér zasa pohodlným útočiskom pre celú rodinu so štipkou športového nádychu.

Benzínové RS

Je veľká škoda, že testovaný agregát 2.0 TSI ladený na 132 kW (180 k) medzičasom vypadol z ponuky modelu Sportline. Dá sa len špekulovať o tom, že za to pravdepodobne môžu prísne emisné limity. Išlo totiž o vynikajúci motor, ktorý SUV Škody sedel ako uliaty. Na stovku s ním Kodiaq šprintuje v priebehu 7,8 sekundy a dosiahne maximálne tempo na úrovni 206 km/h.

Motor 2.0 TSI je podľa nás najlepšou univerzálnou možnosťou, ktorá môže putovať pod kapotu Kodiaqu 67 fotografií v galérii Motor 2.0 TSI je podľa nás najlepšou univerzálnou možnosťou, ktorá môže putovať pod kapotu Kodiaqu Zdroj: Filip Kadlečík

Sedemstupňová dvojspojka k nemu ladí vynikajúco, preraďuje rýchlo a umocňuje pocit z dynamiky vozidla. Za zmienku stoja najmä odpaly z miesta, vďaka šikovnej štvorkolke ich Kodiaq zvláda excelentne a vtedy je jeho 320 Nm citeľných. Agilita mu nechýba ani pri predbiehaní, s veľkou karosériou si dvojliter rozumie parádne.

Test Kodiaq Scout: S výzorom zálesáka

Mohutné české SUV sme si vyskúšali v terénne štylizovanej verzii Scout s množstvom vybavenia a špičkovým naftovým dvojlitrom.

Ladenie podvozka sa tu v porovnaní s bežným Kodiaqom nijak zvlášť nemenilo. Pre zaujímavosť ho ale možno porovnať napríklad s Karoqom. Menší z dvojice je totiž citeľne viac orientovaný na komfort, zatiaľ čo pružiny a tlmiče Kodiaqu sú o niečo tuhšie. Napriek veľkým rozmerom a pohotovostnej hmotnosti 1 632 kg si s medveďom vo vyhotovení Sportline viete užiť i rýchlejší prejazd okreskami, o extrémnom športovom nadaní tu však reč byť nemôže.

Škoda si mala odpustiť imitácie výfukových koncoviek, auto by bolo pekné i bez nich 67 fotografií v galérii Škoda si mala odpustiť imitácie výfukových koncoviek, auto by bolo pekné i bez nich Zdroj: Filip Kadlečík

Napriek tomu je SUV vybavené agregátom 2.0 TSI to najbližšie k RS, čo si môžu zadovážiť skalní fanúšikovia benzínových agregátov. Skutočné RS, ktoré Škoda odhalí už čoskoro, totiž pod kapotou bude mať naftiak a o silnom benzíne sa zatiaľ vôbec neuvažuje. Zážihový Sportline teda je akýmsi riešením pre rýchlych oteckov rodín, ktorým v žilách prúdi len benzín.

Test Kodiaq 1.4 TSI: Netreba ho zatracovať

Škoda Kodiaq sa väčšine zákazníkov automaticky spája s dvojlitrovým dieselovým agregátom. Existuje však aj iná, lacnejšia, alternatíva. Stojí za to “risknúť” motor 1.4 TSI?

Aktuálne síce 2.0 TSI v cenníku nenájdete, stačí však počkať niekoľko mesiacov a bude späť. V súčasnosti totiž prebiehajú homologizačné procesy spojené s prechodom na prísnejšiu emisnú normu. Hneď ako budú úspešne ukončené, agregát sa vráti do ponuky

Rozumná spotreba pri výbornej dynamike

Sme presvedčení, že ak sa chcete vyhnúť nafte, na 2.0 TSI sa oplatí počkať. Kodiaqu sedí nielen z hľadiska dynamiky a jazdných vlastností, ale dosahuje s ním i obstojnú spotrebu paliva. Mladá Boleslav hovorí o kombinovanej spotrebe 7,3 l/100 km, nám sa podarilo bez problémov jazdiť za 7,7 l/100 km. Samozrejme však platí, že ak auto budete často naháňať, treba rátať so zvýšením na úroveň okolo 9,0 l/100 km.

Športové sedadlá sú pohodlné na dlhších cestách a zároveň majú dostatočné bočné vedenie 67 fotografií v galérii Športové sedadlá sú pohodlné na dlhších cestách a zároveň majú dostatočné bočné vedenie Zdroj: Filip Kadlečík

Pri bežnej jazde však na vidiecky cestách bez problémov dokážete jazdiť za 6,7 l/100 km. Na rovnako dlhej trase na diaľnici spálite 8,1 litra benzínu, v meste ešte apetít stúpne na 8,5 l/100 km. Na motore 2.0 TSI sa nám páči, že pri vyššom výkone i kultivovanosti nedosahuje omnoho vyššiu spotrebu, než napríklad 1.5 TSI. Pre nás by bol spomedzi ponuky agregátov pre Kodiaq rozhodne favoritom.

Vrchol ponuky = vrchol cenníka

Keď ešte bola v ponuke verzia 2.0 TSI, Sportline s týmto motorom začínal na cene 36 790 eur. Testovaná verzia zasa štartovala na priečke 39 000 eur. Po započítaní niekoľkých príplatkov sa finálna suma za testované vozidlo vyšplhala na 42 525 eur. Kodiaq Sportline je jedným z najkomplexnejších vozidiel značky a jeho cenovka to len reflektuje.

Zadné svetlá Top LED sú súčasťou balíka Sportline 67 fotografií v galérii Zadné svetlá Top LED sú súčasťou balíka Sportline Zdroj: Filip Kadlečík

Silný prepĺňaný dvojliter, pohon všetkých kolies, samočinná sedemstupňová prevodovka a plná technologická výbava sa na cenovke jednoducho prejaviť musia. Nejde o malú sumu, no do istej miery jej rozumieme - toto je prakticky najuniverzálnejšia Škoda, ktorú si dnes môžete kúpiť.

Najlepšia Škoda

Označovať Kodiaq Sportline za najlepšiu Škodu dnešných dní je možno trúfalé, my na to však máme hneď niekoľko pádnych dôvodov. Ide o praktické a priestranné SUV, ktoré má obstojný tuhý podvozok, pohon všetkých kolies, vynikajúci agregát a prevodovku, ktorá k nemu pasuje ako uliata. Väčšinou sa ľúbivými dizajnovými zmenami opantať nenecháme, tu však musíme spraviť výnimku.

Kodiaq vo verzii Sportline má sexepíl, o tom netreba diskutovať 67 fotografií v galérii Kodiaq vo verzii Sportline má sexepíl, o tom netreba diskutovať Zdroj: Filip Kadlečík

Kodiaq je vo vyhotovení Sportline objektívne krajší než v akejkoľvek inej verzii. Vkusná, no výrazná, kombinácia čiernej s červenou tu zafungovala na 100 % a dotvorila celkový obraz vozidla. K tomu ešte prispieva športový volant i sedadlá. Toto auto sa Škode naozaj podarilo, ide o ideálny mix vlastností, po ktorých dnešní motoristi túžia. Spája štýl s praktickosťou tak, ako sa to darí len málo konkurenčným vozidlám.

MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 984 cm3
Max. výkon
132 kW/180 k
pri otáčkach
3 900-6 000/min
Max. krútiaci moment
320 Nm
pri otáčkach
1 400-3 940/min
Palivo
benzín
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
7-stupňová samočinná
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
4 700 mm
Šírka
1 882 mm
Výška
1 685 mm
Rázvor náprav
2 791 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 632 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 707 kg
Užitočná hmotnosť
598 kg
Celková hmotnosť
2 230 kg
Objem batožinového priestoru
650/2 065 l
Objem palivovej nádrže
60 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
206 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
7,8 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
9,0 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
6,3 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
7,3 l/100 km
Mesto - počas testu
8,5 l/100 km
Diaľnica - počas testu
8,1 l/100 km
Vidiek - počas testu
6,7 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
168 g/km
Emisná norma
Euro 6
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 36 790 €
Základná cena verzie
od 39 000 €
Cena testovaného exemplára
42 525 €

Video
Najnovšie články
Atlas Cross Sport odfotený v sériovej verzii

Volkswagen má za sebou ďalší slabý mesiac, tentokrát však bol hlavnou príčinou pokles dopytu v Číne. Zlý výsledok v rámci koncernu zaznamenalo aj Audi.

Predaj vozidiel VW sa v novembri znížil

Madrid neustále bojuje so znečistením ovzdušia. Kým v prvej fáze programu radnica uzatvorila historické centrum mesta, v druhej fáze dočasne zakázala vjazd...

Madrid sprísnil zákazy vjazdu

V čase, keď sa vo Francúzsku rozhoreli protesty tzv. žltých viest, prichádza správa, že Ford zatvorí svoju fabriku na výrobu prevodoviek. Strata pracovných...

Ford zatvorí svoju francúzsku fabriku

Nemecký gigant ponúkol zákazníkom tisíce áut, ktoré mali skončiť v šrote. Riaditeľ spoločnosti má o probléme vedieť od roku 2016.

Ďalší škandál VW: Predával aj prototypy

Aston Martin sa pochválil novým dvanásťvalcom, ktorý využíva technológie F1 a bude schopný točiť do 11 100 ot./min.

Valkyrie: Motor bude mať vyše 1 000 koní

Škoda po úspešných mesiacoch zaznamenala v novembri pokles predaja. Dôvodom tohto vývoja je najmä nepriaznivá situácia na kľúčovom čínskom trhu.

Škoda predala v novembri menej áut
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×