Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ferrari Monza má najsilnejší motor značky

Kompletne otvorený roadster odkazuje na stroje z povojnového obdobia. Existujú dve verzie, pri oboch je základom kupé 812 Superfast.
12 20.09.2018 / Marek Pokrývka

Uprostred augusta prebehla internetom pozvánka na premiéru automobilky Ferrari, ktorú zahaľovalo rúško tajomstva. Kľúčové slovo znelo Icona. Ako predpovedali dobre informované zdroje, nešlo o označenie konkrétneho vozidla. Namiesto toho ide o novú líniu výnimočných modelov z Maranella. Jej prvým zástupcom je unikátny typ Monza, ktorý prichádza v dvoch vyhotoveniach.

Monza prichádza s miestom pre jedného alebo dvoch pasažierov 12 fotografií v galérii Monza prichádza s miestom pre jedného alebo dvoch pasažierov Zdroj: Ferrari

Zákulisné správy sa trafili do mena zdedeného po svetoznámej talianskej trati a nemýlili sa ani v koncepcii superšportu. Svojím vzhľadom odkazuje na pretekárske stroje z povojnového obdobia. Kompletne otvorený roadster má výrazné pontónové blatníky, typicky tvarovanú masku chladiča a aerodynamickú hrču za sedadlom alebo sedadlami. Existujú dve verzie špeciálu. Monza SP1 je rýdzo jednomiestna, kým model SP2 dokáže pojať dvojicu pasažierov.

Okrem tohto zásadného rozdielu sú obe vyhotovenia vozidla dizajnovo identické. Línie zaváňajúce minulosťou okoreňujú futuristické LED svetlá, vzadu tvorené prakticky jednoliatou zahnutou linkou. Od dávnych predkov odlišujú novinku aj veľké disky kolies s päťlúčovými ráfikmi či spodná časť karbónového bodykitu. Obsahuje spojlery, difúzor a tiež štyri mohutné koncovky výfuku.

Dizajn superšportu spája klasické línie s futuristickými detailmi 12 fotografií v galérii Dizajn superšportu spája klasické línie s futuristickými detailmi Zdroj: Ferrari

Pri oboch verziách Ferrari Monza sú súčasťou karosérie maličké nahor otvárané dvere, ktoré umožňujú prístup do minimalistického kokpitu. V ňom sa nachádza viacero známych komponentov. Palubná doska je prispôsobená novej koncepcii, rovnako ako stredový tunel. V prípade dvojmiestneho modelu SP2 je nad ním mohutná deliaca priečka. Interiér nemožno pred vrtochmi počasia nijak chrániť, strecha úplne absentuje. Pred sedadlami sa nachádzajú akurát drobné priehľadné štíty.

Ferrari 488 Pista zhodilo pevnú strechu

Od štandardného osemvalcového roadsteru sa novinka odlišuje bodykitom, ale tiež maximálnym výkonom na úrovni 720 konských síl.

Ako sa dávnejšie šuškalo, základom roadsteru je sériové kupé 812 Superfast. Jeho technika ale prešla ďalším ladením. Monza má vďaka tomu historicky najsilnejší spaľovací motor značky, atmosférický dvanásťvalec so zdvihovým objemom 6,5 litra dosahuje výkon až 603 kW (810 k). Jeho krútiaci moment vrcholí hodnotou 719 Nm. Rýchla sedemstupňová dvojspojková prevodovka zostala zachovaná, rovnako ako pohon zadných kolies.

Pri verzii SP2 oddeľuje vodiča a spolujadcza mohutná deliaca priečka 12 fotografií v galérii Pri verzii SP2 oddeľuje vodiča a spolujadcza mohutná deliaca priečka Zdroj: Ferrari

Okrem základných technických rysov za nezmenilo ani zrýchlenie z 0 na 100 km/h charakterizované časom 2,9 sekundy. Maximálnu rýchlosť nepoznáme, no presahuje 300 km/h. Vzhľadom na absenciu čelného skla môže byť jazda takýmto tempom naozaj zaujímavá...

Zásadným rozdielom dvojice modelov Monza oproti kupé 812 Superfast je výroba. Tá bude limitovaná, no Ferrari žiadne presné množstvo plánovaných exemplárov nespresnilo. Neprezradilo ani cenu jedného z nich. Je však nad slnko jasné, že bude poriadne mastná.


Video
Najnovšie články
Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov

Na autosalóne v New Yorku predviedla kórejská automobilka svoje najmenšie SUV, ktoré dĺžkou len tesne prerastá štyri metre. Pohon 4x4 neponúkne.

Hyundai Venue: SUV lacnejšie než Kona

Roadster s núdzovou textilnou strechou má ostrý atmosférický motor s objemom štyri litre, dostupná je výhradne manuálna prevodovka.

Porsche 911 Speedster: Exkluzívne zbohom

Mercedes-Benz GLS svojimi rozmermi či sebavedomým dizajnom na cestách budí rešpekt odjakživa. Teraz Stuttgart ešte nafúkol jeho rozmery, vylepšil však aj...

Mercedes-Benz GLS: Autobus ešte narástol

Na európskych trhoch končí benzínový šesťvalec, nahradil ho obdobný motor TDI s elektrickým kompresorom a mikrohybridnou technológiou.

Audi ide opäť proti prúdu: Zmena aj v S5

Cyklisti a chodci sú najzraniteľnejší účastníci premávky. A to aj z hľadiska niečoho, čo je síce všeobecne známe, málokto však na tento faktor berie ohľad...

Tichý zabijak: Mŕtvy uhol už nemusí byť hrozbou

Angličania uviedli na šanghajskom autosalóne liftback, pod ktorého kapotou sa namiesto dvanásťvalca nachádza batéria s kapacitou 65 kWh.

Rapide E: Prvý elektromobil Aston Martin
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×