Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Premiéry Fordu: Ranger Raptor i Custom PHEV

VIDEO
Ford do Európy definitívne prináša Ranger Raptor a spolu s ním i ďalšie novinky. Oznámil to na autosalóne úžitkových vozidiel v Hannoveri. Tešiť sa po novom možno i na plug-in hybridnú dodávku.
27 1 príspevok 20.09.2018 / Filip Kadlečík

O novom vyhotovení obľúbeného Rangera, variante Raptor, sa čo-to vedelo už začiatkom tohto roka. Vo februári potom prišla svetová premiéra, ktorú okrem oficiálnych fotografií sprevádzal i súbor dôležitých technických informácií. Teraz poznáme ďalšie detaily, ale i odpoveď na otázku, či Raptor príde aj do Európy.

Ranger Raptor definitívne príde i do Európy, o dostupnosti na Slovensku zatiaľ nie je známe nič 27 fotografií v galérii Ranger Raptor definitívne príde i do Európy, o dostupnosti na Slovensku zatiaľ nie je známe nič Zdroj: Ford

Okrem už známych faktov sme sa po novom dozvedeli, že Raptor bude mať v porovnaní s bežným Rangerom o 150 mm širšiu stopu a podstatne vyšší zdvih tlmičov značky Fox. Na prednej náprave sa tento údaj zväčšil o 32 %, vzadu zasa o 18 %. To možno vysvetľuje i jeho schopnosť zdolávať nerovnosti skokom, ktorú demonštruje na oficiálnom videu automobilky.

Raptor je do veľkej miery štýlovým vozidlom, to však neznamená, že zabúda na svoje pracovné povinnosti. Tento Ranger môže ťahať príves s hmotnosťou 2,5 tony a v ťažkom teréne si vie pomôcť až štvoricou hákov i s navijakmi. V Európe by mal ostrý pick-up do predaja vstúpiť približne v polovici roka 2019. Dostupnosť na Slovensku sme preverovali taktiež, zatiaľ však ohľadom nej nie je isté vôbec nič.

Drsný pick-up Ranger dostal turbodiesel

Raptor má nafúknutý bodykit, svetlú výšku 283 mm, desaťstupňový automat a pohon všetkých kolies s mechanickou uzávierkou.

Ford v Hannoveri okrem oficiálneho uvedenia Raptora odpremiéroval i vynovený Transit v rôznych verziách, medzi nimi dokonca i vo variante Transit Custom PHEV. Dodávka určená na prácu v mestských uliciach prejde na jedno nabitie 50 km v bezemisnom režime, v prípade potreby ju bude energiou zásobovať i známy litrový EcoBoost a dojazd sa tak zvýši na 500 kilometrov. Ford pri Custome PHEV nepristupoval k výraznejším kompromisom, jeho nosnosť sa aj naďalej pohybuje na úrovni jednej tony.


Video
Najnovšie články
Crashtest: Je 20 rokov vývoja áut naozaj cítiť?

Okrem voľby pneumatík motoristi pred zimou často riešia i to, či zimné gumy obujú na oceľové (plechové) ráfiky, alebo radšej zvolia atraktívnejšiu zliatinovú...

Plechové vs. zliatinové disky: Čo obuť na zimu?

Donedávna medzi najväčšie riziká za volantom patrilo telefonovanie a posielanie textových správ. S rozvojom sociálnych sietí však pribudli nové, nemenej...

Selfie: Nebezpečný fenomén v aute zabíja

Rozvoj elektromobilov brzdí viacero faktorov. Okrem vysokej ceny je to najmä krátky dojazd a pokiaľ nevznikne hustá sieť nabíjacích staníc v mestách aj...

Na rozvoj elektrickej mobility stále chýbajú nabíjačky

Mnohé predmety vrátane automobilov môžu byť vďaka svojim predošlým majiteľom o niečo hodnotnejšie. Je to tak aj v prípade tohto malého off-roadu.

Vojnový Jeep Steva McQueena budú dražiť

KLEBETY TÝŽDŇA Audi A1 môže dostať verziu Allroad, Jaguar F-Type bude mať nástupcu a Peugeot 508 R asi dosiahne výkon 350 koní.

Chiron Super Sport a hybridná Octavia RS

Základom ponuky bude namiesto doterajšieho 4,3-litrového atmosférického variantu model 2.7L Turbo, ktorý víťazí výkonom i spotrebou paliva.

Chevrolet Silverado neušiel downsizingu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×