Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Premiéry Fordu: Ranger Raptor i Custom PHEV

VIDEO
Ford do Európy definitívne prináša Ranger Raptor a spolu s ním i ďalšie novinky. Oznámil to na autosalóne úžitkových vozidiel v Hannoveri. Tešiť sa po novom možno i na plug-in hybridnú dodávku.
27 1 príspevok 20.09.2018 / Filip Kadlečík

O novom vyhotovení obľúbeného Rangera, variante Raptor, sa čo-to vedelo už začiatkom tohto roka. Vo februári potom prišla svetová premiéra, ktorú okrem oficiálnych fotografií sprevádzal i súbor dôležitých technických informácií. Teraz poznáme ďalšie detaily, ale i odpoveď na otázku, či Raptor príde aj do Európy.

Ranger Raptor definitívne príde i do Európy, o dostupnosti na Slovensku zatiaľ nie je známe nič 27 fotografií v galérii Ranger Raptor definitívne príde i do Európy, o dostupnosti na Slovensku zatiaľ nie je známe nič Zdroj: Ford

Okrem už známych faktov sme sa po novom dozvedeli, že Raptor bude mať v porovnaní s bežným Rangerom o 150 mm širšiu stopu a podstatne vyšší zdvih tlmičov značky Fox. Na prednej náprave sa tento údaj zväčšil o 32 %, vzadu zasa o 18 %. To možno vysvetľuje i jeho schopnosť zdolávať nerovnosti skokom, ktorú demonštruje na oficiálnom videu automobilky.

Raptor je do veľkej miery štýlovým vozidlom, to však neznamená, že zabúda na svoje pracovné povinnosti. Tento Ranger môže ťahať príves s hmotnosťou 2,5 tony a v ťažkom teréne si vie pomôcť až štvoricou hákov i s navijakmi. V Európe by mal ostrý pick-up do predaja vstúpiť približne v polovici roka 2019. Dostupnosť na Slovensku sme preverovali taktiež, zatiaľ však ohľadom nej nie je isté vôbec nič.

Drsný pick-up Ranger dostal turbodiesel

Raptor má nafúknutý bodykit, svetlú výšku 283 mm, desaťstupňový automat a pohon všetkých kolies s mechanickou uzávierkou.

Ford v Hannoveri okrem oficiálneho uvedenia Raptora odpremiéroval i vynovený Transit v rôznych verziách, medzi nimi dokonca i vo variante Transit Custom PHEV. Dodávka určená na prácu v mestských uliciach prejde na jedno nabitie 50 km v bezemisnom režime, v prípade potreby ju bude energiou zásobovať i známy litrový EcoBoost a dojazd sa tak zvýši na 500 kilometrov. Ford pri Custome PHEV nepristupoval k výraznejším kompromisom, jeho nosnosť sa aj naďalej pohybuje na úrovni jednej tony.


Video
Najnovšie články
Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov

Na autosalóne v New Yorku predviedla kórejská automobilka svoje najmenšie SUV, ktoré dĺžkou len tesne prerastá štyri metre. Pohon 4x4 neponúkne.

Hyundai Venue: SUV lacnejšie než Kona

Roadster s núdzovou textilnou strechou má ostrý atmosférický motor s objemom štyri litre, dostupná je výhradne manuálna prevodovka.

Porsche 911 Speedster: Exkluzívne zbohom

Mercedes-Benz GLS svojimi rozmermi či sebavedomým dizajnom na cestách budí rešpekt odjakživa. Teraz Stuttgart ešte nafúkol jeho rozmery, vylepšil však aj...

Mercedes-Benz GLS: Autobus ešte narástol

Na európskych trhoch končí benzínový šesťvalec, nahradil ho obdobný motor TDI s elektrickým kompresorom a mikrohybridnou technológiou.

Audi ide opäť proti prúdu: Zmena aj v S5

Cyklisti a chodci sú najzraniteľnejší účastníci premávky. A to aj z hľadiska niečoho, čo je síce všeobecne známe, málokto však na tento faktor berie ohľad...

Tichý zabijak: Mŕtvy uhol už nemusí byť hrozbou

Angličania uviedli na šanghajskom autosalóne liftback, pod ktorého kapotou sa namiesto dvanásťvalca nachádza batéria s kapacitou 65 kWh.

Rapide E: Prvý elektromobil Aston Martin
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×