Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Premiéry Fordu: Ranger Raptor i Custom PHEV

VIDEO
Ford do Európy definitívne prináša Ranger Raptor a spolu s ním i ďalšie novinky. Oznámil to na autosalóne úžitkových vozidiel v Hannoveri. Tešiť sa po novom možno i na plug-in hybridnú dodávku.
27 1 príspevok 20.09.2018 / Filip Kadlečík

O novom vyhotovení obľúbeného Rangera, variante Raptor, sa čo-to vedelo už začiatkom tohto roka. Vo februári potom prišla svetová premiéra, ktorú okrem oficiálnych fotografií sprevádzal i súbor dôležitých technických informácií. Teraz poznáme ďalšie detaily, ale i odpoveď na otázku, či Raptor príde aj do Európy.

Ranger Raptor definitívne príde i do Európy, o dostupnosti na Slovensku zatiaľ nie je známe nič 27 fotografií v galérii Ranger Raptor definitívne príde i do Európy, o dostupnosti na Slovensku zatiaľ nie je známe nič Zdroj: Ford

Okrem už známych faktov sme sa po novom dozvedeli, že Raptor bude mať v porovnaní s bežným Rangerom o 150 mm širšiu stopu a podstatne vyšší zdvih tlmičov značky Fox. Na prednej náprave sa tento údaj zväčšil o 32 %, vzadu zasa o 18 %. To možno vysvetľuje i jeho schopnosť zdolávať nerovnosti skokom, ktorú demonštruje na oficiálnom videu automobilky.

Raptor je do veľkej miery štýlovým vozidlom, to však neznamená, že zabúda na svoje pracovné povinnosti. Tento Ranger môže ťahať príves s hmotnosťou 2,5 tony a v ťažkom teréne si vie pomôcť až štvoricou hákov i s navijakmi. V Európe by mal ostrý pick-up do predaja vstúpiť približne v polovici roka 2019. Dostupnosť na Slovensku sme preverovali taktiež, zatiaľ však ohľadom nej nie je isté vôbec nič.

Drsný pick-up Ranger dostal turbodiesel

Raptor má nafúknutý bodykit, svetlú výšku 283 mm, desaťstupňový automat a pohon všetkých kolies s mechanickou uzávierkou.

Ford v Hannoveri okrem oficiálneho uvedenia Raptora odpremiéroval i vynovený Transit v rôznych verziách, medzi nimi dokonca i vo variante Transit Custom PHEV. Dodávka určená na prácu v mestských uliciach prejde na jedno nabitie 50 km v bezemisnom režime, v prípade potreby ju bude energiou zásobovať i známy litrový EcoBoost a dojazd sa tak zvýši na 500 kilometrov. Ford pri Custome PHEV nepristupoval k výraznejším kompromisom, jeho nosnosť sa aj naďalej pohybuje na úrovni jednej tony.


Video
Najnovšie články
Kia predstaví v Ženeve elektrickú štúdiu

Podľa expertov je budúcnosť mobility v zdieľaní namiesto vlastníctva. Do tejto budúcnosti sa spoločnými silami rozhodli investovať Daimler a BMW.

Daimler a BMW spoja sily v car sharingu

Okrem vlastných podpisov a 22-palcový kolies vybavil tuner bodykit SUV početnými dielcami, ktoré podčiarkujú dynamický štýl.

Range Rover Velar s kabátom Overfinch

Dynamicky štylizovaný variant bude nepochybne dostupný len so silnejšími motormi, ponuku rozšíri aj naftový mikrohybrid.

Hyundai Tucson: Na obzore je verzia N Line

Liftback nadväzuje na štúdiu 308 R Hybrid, rovnováha síl sa však preklopila v prospech elektriny. Zrýchlenie na stovku je vecou 4,3 sekundy.

Peugeot 508 napína svoje hybridné svaly

Terénne vozidlo sa má vyrábať v Nitre. Jeho interiér ponúkne oproti originálu viac luxusu i lepšie vybavenie, no nebudú v ňom chýbať ani robustné plasty.

Land Rover Defender: Aký bude zvnútra?

Hoci téma amerických ciel na európske a ázijské vozidlá momentálne nie je v popredí, stále predstavujú reálnu hrozbu. Hrozbu, ktorá by mohla stáť Volkswagen...

Americké clá môžu stáť Volkswagen miliardy
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×