Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Seat má novú vlajkovú loď: Privítajte Tarraco

VIDEO
Seat kompletizuje trojicu svojich SUV. Po Atece a Arone včera spadla plachta z modelu Tarraco. Sedemmiestny kráľ španielskeho portfólia útočí na Kodiaq či Tiguan Allspace a ukazuje, kam sa značka Seat bude uberať v budúcnosti.
34 5 príspevkov 19.09.2018 / Filip Kadlečík

Boj medzi koncernovými súrodencami môže vypuknúť v plnej paráde. Seat včera skompletizoval trojicu svojich SUV sedemmiestnym typom Tarraco. O záujem klientov bude tento model bojovať i proti Škode Kodiaq či Tiguanu Allspace. Podarí sa mu uspieť?

Seat Tarraco svojim dizajnom naznačuje i podobu budúcich modelov Seatu, luxusným zjavom chce zdvihnúť imidž značky 34 fotografií v galérii Seat Tarraco svojim dizajnom naznačuje i podobu budúcich modelov Seatu, luxusným zjavom chce zdvihnúť imidž značky Zdroj: SEAT

Hneď v jednom z najdôležitejších kritérií konkurenciu poráža už pri debute. Na dĺžku meria 4 735 mm, čo je o 38 mm viac než Kodiaq a 34 mm viac než 7-miestny Tiguan. Dá sa predpokladať, že na ceste bude pôsobiť o niečo robustnejšie i vďaka nižšej celkovej výške.

Tarraco meria 1 658 mm, teda o desiatky milimetrov menej než jeho koncernoví súrodenci. Presná šírka vozidla zatiaľ nie je známa, dá sa však očakávať, že bude atakovať hranicu 1 900 mm. Keďže však i Tarraco stojí na modulárnej platforme MQB-A, obrovské zázraky s vnútorným priestorom tu očakávať netreba.

Naznačuje budúcnosť

Opticky dynamickejší postoj sa pri Tarracu bude snúbiť i s jeho dizajnom. Ten je, ako už sme pri Seate zvyknutí, plný ostrých hrán a geometrických tvarov. Naznačuje, kam sa časom posunú i ďalšie modely značky. Predná časť dostala nový gril doplnený o úzke full-LED reflektory a relatívne vysoko uložené hmlovky. Bočná časť je pomerne konzervatívna a príliš neprekvapuje, najviac pripomína práve Tiguan Allspace. Jej najvýraznejším prvkom sú efektné ráfiky kolies.

Seat Tarraco svojim dizajnom naznačuje i podobu budúcich modelov Seatu, luxusným zjavom chce zdvihnúť imidž značky 34 fotografií v galérii Seat Tarraco svojim dizajnom naznačuje i podobu budúcich modelov Seatu, luxusným zjavom chce zdvihnúť imidž značky Zdroj: SEAT

Zadná časť nesie odkaz menšej Arony, koncové svetlá sú tu riešené veľmi podobne. Odlišujú sa však svojou architektúrou, ktorá stojí výsostne na diódovej technológii. Po vzore dnešných trendov dvojicu efektných reflektorov prepája úzky červený pásik.

Dizajnová obroda exteriéru sa preniesla i do kokpitu Tarraca. Vodičovi do oka okamžite padne digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 10,25”, vedľa ktorého sa nachádza displej infotainmentu. Ten má naprieč “len” 8”. Čo je však dôležitejšie, je zasadený do novej konzoly, ktorá decentne vytŕča do priestoru. Vodič by tak v tejto kabíne mal mať lepší prehľad o svojom okolí.

Novučičký interiér má naživo pôsobiť prémiovejším dojmom 34 fotografií v galérii Novučičký interiér má naživo pôsobiť prémiovejším dojmom Zdroj: SEAT

Podľa oficiálnych informácií dostane Tarraco ako prvý Seat i možnosť ovládania informačno-zábavného systému gestami. Zdá sa, že na paneli klimatizácie či v okolí radiacej páky sa v porovnaní s Atecou nič výrazne nemenilo. Prvé dojmy našich kolegov z miesta premiéry hovoria o luxusnejšom pocite z kabíny. Je čalúnená materiálmi príjemnými na dotyk a nachádza sa tu dokonca i lišta s drevenou povrchovou úpravou.

Priestoru bude na zadných sedadlách, rovnako ako v prípade koncernových súrodencov, požehnane. Už prvé fotografie však naznačujú, že tretí rad sedadiel bude i tu skôr pohotovostný a určený na kratšie presuny. Miesta tam totiž veľa nazvyš nenájdete. V kufri sa pri päťmiestnom usporiadaní interiéru možno tešiť na objem na úrovni rovných 760 litrov.

Kolegovia z nemeckého AUTO BILDu už mali možnosť vyskúšať si Tarraco detailne i na vlastnej koži 34 fotografií v galérii Kolegovia z nemeckého AUTO BILDu už mali možnosť vyskúšať si Tarraco detailne i na vlastnej koži Zdroj: AUTO BILD

Po zložení druhej rady sedadiel sa jaskyňa zväčší až na 1920 litrov. Ak budete využívať všetkých sedem miest na sedenie, k dobru vám za nimi zostane už len 230-litrová kapacita batožinového priestoru. Tá opätovne svedčí o tom, že plné obsadenie vozidla pasažiermi tu bude skôr raritou, než pravidelným javom.

Časom i alternatívny pohon

Z hľadiska jazdy sa už po prvých jazdách s prototypmi hovorí o suverénnych vlastnostiach. Tarraco má vraj talent na zákruty. Prím tu však nebude hrať len dynamika, o komfort sa postará adaptívny podvozok DCC. Základným zážihovým agregátom bude štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) spojený so šesťstupňovým manuálom a pohonom predných kolies. Úlohu výkonnejšej jednotky na seba prevezme 2.0 TSI v kombinácii s 4Drive a sedemstupňovou DSG prevodovkou, ktorá má byť ladená na 140 kW (190 k).

Pozitívom zostáva fakt, že infotainment bude možné ešte stále ovládať i dvojicou hardvérových tlačidiel 34 fotografií v galérii Pozitívom zostáva fakt, že infotainment bude možné ešte stále ovládať i dvojicou hardvérových tlačidiel Zdroj: SEAT

Vznetové agregáty ponúknu výkon identický s tými zážihovými. Slabšie ladenie naftiaka 2.0 TDI má produkovať 110 kW (150 k), silnejšie 140 kW (190 k). Taktiež budú dostupné s manuálom, samočinnou prevodovkou i štvorkolkou. Pohon 4Drive sa však v prípade Tarraca bude kombinovať výhradne so sedemstupňovým DSG. Seat už teraz dáva na známosť, že časom sa pod kapotou veľkého SUV objavia i alternatívne motory. Do úvahy by teoreticky prichádzalo spaľovanie CNG či hybridizácia pohonného ústrojenstva.

Seat Tarraco ukazuje terénne schopnosti

SUV bude súrodencom českého typu Škoda Kodiaq, sedemmiestne dvojičky sa podelia o podvozkovú plošinu i väčšinu pohonných jednotiek.

Tarraco by sa u nás malo ponúkať vo výbavách Xcellence a Style, dobrou správou je, že pri obidvoch sú plne diódové predné i zadné svetlá samozrejmosťou. Z hľadiska cien sa ešte nedá s istotou hovoriť o konkrétne čiastke. Lepšie vybavené verzie by však podľa nemeckého AUTO BILDu i iných zahraničných serverov mohli začínať približne na úrovni 30 000 eur, tie základné zasa niekde v okolí čiastky 25 000 eur. Tarraco sa na Slovensko dostane ešte pred koncom tohto roka, predaj by však oficiálne mal štartovať až začiatkom toho ďalšieho.


Video
Najnovšie články
NDS vyhlásila súťaž na D3 na Kysuciach

Výzvy Donalda Trumpa k ďalšiemu zvyšovaniu ťažby ropy nahrávajú do karát aj našim motoristom. V predvianočnom období určite pomôže každé ušetrené euro...

Benzín a ropa: Do konca roka už len lacnejšie?

Automobilky pred septembrovým zavedením WLTP zaplavili trh zľavnenými modelmi, preto predaj v Európe stanuje. Najväčší prepad zaznamenali značky koncernu...

Výrazné zľavy pred WLTP viedli k poklesu predaja

Hrozba ciel na európske autá zo strany USA pretrváva. EÚ sa však nebude nečinne prizerať a je pripravená vrátiť úder.

EÚ je pripravená vrátiť úder

Tesla začne predávať svoj Model 3 v Európy budúci rok a prispôsobí ho európskym požiadavkám, najmä v súvislosti s nabíjaním.

Model 3 sa začne v Európe predávať budúci rok

Nitra tento mesiac spúšťa prvú etapu pilotného projektu, ktorý obyvateľom a návštevníkom uľahčí parkovanie v centre mesta. Umožní to systém ParkDots.

V Nitre uľahčuje parkovanie systém ParkDots

KLEBETY TÝŽDŇA Bentley pripravuje elektromobil, BMW M3 sa možno dočká kombi verzie a príťažlivá Mazda3 zvestuje budúcnosť pod kapotou.

Revolučná Mazda3 a Amarok na báze Fordu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×