Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Kia vyrába aj off-road, no len pre armádu

Tretia generácia terénneho stroja známeho ako KLTV evokuje ikonický Hummer, poháňa ju turbodiesel s výkonom 165 kW (225 k).
7 19.09.2018 / Marek Pokrývka

Na newyorskom týždni módy absolvovala nečakanú predpremiéru Kia Telluride v upravenej forme s texaskou témou. Ide o mohutné osemmiestne vozidlo tvoriace vrchol rodiny SUV, ktorá sa počas ostatných rokov rozrástla. V našich končinách ju tvoria mená Stonic, Niro, Sportage a Sorento. Málokto však vie, že kórejská automobilka má na konte aj pravoverný terénny stroj.

Kia ponúka vojenské terénne auto vo viacerých konfiguráciách 7 fotografií v galérii Kia ponúka vojenské terénne auto vo viacerých konfiguráciách Zdroj: Kia

Z tovární ázijskej spoločnosti vychádza už dlho produkt známy pod označením KLTV, čo je skratka výrazov Kia Light Tactical Vehicle (ľahké taktické vozidlo Kia). Aktuálne ide o jeho tretiu generáciu. Vozidlo nápadne pripomína ikonický Hummer (resp. jeho vojenskú predlohu známu ako Humvee), čo nie je náhoda. Originál totiž vznikol už v roku 1977 na základe amerických plánov. Po dvoch dekádach prišiel nástupca, ktorý využíval juhokórejské motory. Súčasný model už bol od základu vyvinutý tamojšími špecialistami.

KLTV evokuje legendárne vojenské auto z USA základným tvarom, má však odlišnú konfiguráciu masky chladiča so svetlami či menšie bočné okná. Detailných rozdielov je množstvo. Týkajú sa aj techniky, pohon kórejského modelu zabezpečuje bližšie nešpecifikovaný turbodiesel s výkonom 165 kW (225 k) a krútiacim momentom 500 Nm. Spriahnutý je s osemstupňovou automatickou prevodovkou prenášajúcou silu do stáleho pohonu všetkých štyroch kolies. Maximálna rýchlosť je 130 km/h, dojazd dosahuje asi 600 km. Terénne schopnosti patria k úplnej špičke.

NXT 360: Humvee pre nasledujúce dekády

Na prvý pohľad vyzerá terénny automobil rovnako ako doteraz, v skutočnosti je vozidlo takmer kompletne prepracované.

Kia vyrába tento off-road sériovo, no len pre armádu. Žiadna civilná verzia neexistuje. Ozbrojené zložky si môžu vyberať z dvoch dĺžok rázvorov a viacerých vyhotovení postavených na modulárnej platforme, okrem samotných rozmerov je limitom maximálna hmotnosť sedem ton. Do nej sa musí zmestiť ochranný pancier i externé vybavenie ako guľomet či granátomet.


Video
Najnovšie články
Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov

Na autosalóne v New Yorku predviedla kórejská automobilka svoje najmenšie SUV, ktoré dĺžkou len tesne prerastá štyri metre. Pohon 4x4 neponúkne.

Hyundai Venue: SUV lacnejšie než Kona

Roadster s núdzovou textilnou strechou má ostrý atmosférický motor s objemom štyri litre, dostupná je výhradne manuálna prevodovka.

Porsche 911 Speedster: Exkluzívne zbohom

Mercedes-Benz GLS svojimi rozmermi či sebavedomým dizajnom na cestách budí rešpekt odjakživa. Teraz Stuttgart ešte nafúkol jeho rozmery, vylepšil však aj...

Mercedes-Benz GLS: Autobus ešte narástol

Na európskych trhoch končí benzínový šesťvalec, nahradil ho obdobný motor TDI s elektrickým kompresorom a mikrohybridnou technológiou.

Audi ide opäť proti prúdu: Zmena aj v S5

Cyklisti a chodci sú najzraniteľnejší účastníci premávky. A to aj z hľadiska niečoho, čo je síce všeobecne známe, málokto však na tento faktor berie ohľad...

Tichý zabijak: Mŕtvy uhol už nemusí byť hrozbou

Angličania uviedli na šanghajskom autosalóne liftback, pod ktorého kapotou sa namiesto dvanásťvalca nachádza batéria s kapacitou 65 kWh.

Rapide E: Prvý elektromobil Aston Martin
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×