Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Mercedes E400 Cabriolet: Len na leto?

Vďaka aerodynamike, kvalitnej streche, priestoru a komfortným prvkom je tento kabriolet schopný zastávať rolu auta na každý deň.
57 1 príspevok 18.09.2018 / Marek Pokrývka

Aktuálnu triedu E netreba nikomu predstavovať. V poradí piata generácia tohto populárneho auta využívaného manažérmi i taxikármi je s nami od začiatku roka 2016 a odvtedy Mercedes-Benz jej modelový rad viackrát rozšíril. Našimi rukami prešla slušná časť nemeckej rodiny.

Ako posledný variant triedy E sme si vyskúšali kabriolet 57 fotografií v galérii Ako posledný variant triedy E sme si vyskúšali kabriolet Zdroj: Marek Pokrývka

Éčko sme si doposiaľ vyskúšali vo forme východiskového sedanu (E350d a E400), klasického kombi (E220d) i jeho terénnej odrody označenej ako All-Terrain (E350d). Previerku absolvoval tiež jeden dvojdverový exemplár, vlani prišiel na rad model Coupé (E400). Jediným doposiaľ netestovaným karosárskym variantom na zozname tak zostal kabriolet.

Test Mercedes E400 Coupé: Zlatý klinec

Dvojdverový medveď je esenciou triedy GT. Vyzerá veľmi štýlovo, má luxusný interiér a pohodlný podvozok, no šesťvalec mu dáva dušu dravca.

Nedávno sme našu internú redakčnú skladačku doplnili, otvorená verzia k nám zavítala vo verzii E400. Teda s rovnakým trojlitrovým benzínovým šesťvalcom ako kupé. Skladacia strecha však charakter auta dokáže výrazne ovplyvniť a kabriolet triedy E nie je výnimkou. Je vhodný len na leto? Alebo ide o vozidlo, ktoré sa dá používať celoročne? Náš verdikt je jednoznačný...

Vyladená aerodynamika a tepelná pohoda

Z dizajnového hľadiska nie je pri skúšanom aute veľmi o čom hovoriť. Jeho krivky sú vo veľkej miere totožné s východiskovým uzatvoreným modelom, čo v preklade znamená ohromnú eleganciu a najmä pri voľbe exteriérového balíka AMG aj nezanedbateľnú porciu dravosti. Nezáleží pritom na stave plátennej strechy. Mercedes vyzerá bez nej naozaj perfektne, ale textil jeho vzhľadu neškodí.

Strešný mechanizmus z kufra neubral nejakú veľkú časť 57 fotografií v galérii Strešný mechanizmus z kufra neubral nejakú veľkú časť Zdroj: Marek Pokrývka

Na konverziu karosérie zvyčajne dopláca batožinový priestor. Éčko nie je v tomto smere výnimkou, z objemu však napevno ubudlo iba 40 litrov. Pri natiahnutom zvršku ponúka slušne využiteľných 385 l. Ak chce vodič zachovať možnosť otvorenia strechy, rátať musí s nejakými tromi stovkami. Miesto limituje zvrchu vysúvateľný priečinok. V našom prípade bol ovládaný elektricky, čo je rarita. Na pomery kategórie sa aj v tomto stave zmestí dovnútra akceptovateľná porcia batožiny.

Pochváliť musíme tiež priestrannosť interiéru. V prípade mnohých kabrioletov bývajú zadné sedadlá skôr do počtu, ale trieda E poskytuje pozície hodné označenia za plnohodnotné. Pasažier s výškou okolo 180 cm sa dozadu zmestí tak akurát. Pokojne si vieme predstaviť, že by sme tam strávili stredne dlhé cesty. Pri zatvorených oknách pritom vzadu veľmi nefúka.

Interiér bol čalúnený špeciálnou kožou odrážajúcou slnko 57 fotografií v galérii Interiér bol čalúnený špeciálnou kožou odrážajúcou slnko Zdroj: Marek Pokrývka

Aerodynamická stránka je pýchou tohto automobilu. Vôbec neplatí, že strecha dole sa dá prežiť len v uliciach mesta. S vytiahnutými oknami zostáva vnútri prekvapujúci pokoj aj pri vidieckych rýchlostiach. Ak ho chcete ešte viac, stačí vytiahnuť deflektor medzi opierkami zadných sedadiel. Ten sa v našom prípade hýbal spoločne s lištou Aircap na ráme čelného skla. Jej efekt bol výrazný pri tempách nad 100 km/h a vďaka nej možno bez problémov absolvovať „hore bez“ i diaľničné presuny. Počas testu sme vôbec nevideli potrebu na manuálnu inštaláciu mohutného štítu meniaceho interiér na dvojmiestny.

Okrem perfektne zvládnutého obtekania vzduchu prináša Mercedes aj tepelnú pohodu. Jej kľúčovým prvkom je známy systém Airscarf, ktorý vháňa teplý vzduch do oblasti krku a hlavy vpredu sediacich pasažierov. V praxi to funguje výborne. Ak si k tomu prirátame vyhrievanie sedadiel spoločne s volantom a lakťovými opierkami, posádke by nemala byť zima ani v chladnejších mesiacoch.

Tento modul združuje ovládanie strechy, okien i deflektorov 57 fotografií v galérii Tento modul združuje ovládanie strechy, okien i deflektorov Zdroj: Marek Pokrývka

V prípade zhoršenia počasia či presýtenia sa páliacim slnkom možno kabínu skryť aj počas jazdy, strecha sa dokáže hýbať najviac do rýchlosti 50 km/h. Pohyb jedným smerom zaberie asi 20 sekúnd. Po jej zatiahnutí Mercedes zvnútra výrazne stíchne, textil izoluje naozaj kvalitne. Z akustického hľadiska kabriolet výrazne nezaostáva za svojim uzatvoreným súrodencom.

Kultivovaný a výkonný šesťvalec je ideálny

Pod kapotou testovaného automobilu pracoval prepĺňaný benzínový trojliter, ktorý ešte patrí k pomaly dosluhujúcej rodine vidlicových šesťvalcov Mercedes-Benz. Jeho maximálny výkon dosahuje 245 kW (333 k). Rovnako ako v prípad predtým testovaného kupé bol motor spriahnutý s deväťstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies.

Benzínový šesťvalec poteší výkonom, ale aj svojím prejavom 57 fotografií v galérii Benzínový šesťvalec poteší výkonom, ale aj svojím prejavom Zdroj: Marek Pokrývka

Nakoľko kabriolet váži o 90 kilogramov viac než kupé, podľa papiera je trochu pomalší. Na zdolanie stovky potrebuje o dve desatiny viac. Subjektívne nemožno tento rozdiel spoznať, oficiálny údaj 5,5 sekundy radíme medzi výborné. Trojlitrový šesťvalec musíme opätovne pochváliť. Okrem mohutnej porcie sily nás oslovil aj svojím prejavom: za normálnych okolností pracuje veľmi ticho, no v prípade potreby zahrá uchu lahodiace melódie šiestich piestov. Pre automobil danej koncepcie je ideálny.

Od hmotnosti a aerodynamiky otvorenej verzie sme čakali vyššiu spotrebu paliva a nemýlili sme sa. No nejde o nič zásadné. V meste bol motor o dve deci smädnejší než v kupé a jeho apetít tesne prekročil dvanástku, na vidieku to pri výsledku 7,5 l/100 km bolo s odstupom rovnako.

Jazda so stiahnutou strechou spotrebu radikálne nezvyšuje 57 fotografií v galérii Jazda so stiahnutou strechou spotrebu radikálne nezvyšuje Zdroj: Marek Pokrývka

Výraznejší rozdiel sme zaznamenali len na diaľnici. S natiahnutou strechou zvládol Cabriolet najvyššie legálne tempo za 9,1 litra, čím prekonal Coupé o šesť decilitrov. Zložený textil znamenal nárast na 9,3-litrovú úroveň. Len malá odlišnosť v týchto číslach je testamentom toho, ako dobre je vyladené prúdenie vzduchu okolo karosérie. Veľkého nárastu spotreby sa pri jazde bez strechy netreba báť.

Obavy sú zbytočné aj pri jazdných vlastnostiach. Hmotnosť presahujúcu s vodičom 1,9 tony nevie otvorená trieda E celkom zamaskovať, napriek tomu ju nemožno označiť za ťažkopádnu. Najmä v športovom režime prinášajúcom okrem iného tvrdšie nastavenie tlmičov reaguje dobre. Prispieva k tomu aj tuhá karoséria, ktorá sa vôbec neozve ani pri lezení na obrubník.

Súčasťou exteriérového balíka AMG sú aj 19-palcové kolesá 57 fotografií v galérii Súčasťou exteriérového balíka AMG sú aj 19-palcové kolesá Zdroj: Marek Pokrývka

Kabriolet disponujúci pohonom všetkých kolies dokáže najmä tiahle zákruty vymetať vysokým tempom. Napriek jeho schopnostiam a výkonnému motoru v nás však nevyvolával veľkú chuť tlačiť na plyn. Namiesto toho sme preferovali pokojné plachtenie s nebom nad hlavou. Takáto jazda je dokonalý relax, v čom má prsty aj vzduchový podvozok perfektne žehliaci väčšinu nerovností.

Verziu E400 nahradil ešte silnejší model

Otvorenú triedu E možno na našom území kúpiť od 55 620 eur, na túto sumu si importér značky Mercedes-Benz cení verziu E200 so štvorvalcom posielajúcim na zadné kolesá najviac 135 kW (184 k). Nami skúšaný model E400 4Matic stál v čase testu od 70 122 eur. V ponuke ho aktuálne už nenájdete, nahradila ho verzia E450 s výkonom zvýšeným na 270 kW (367 k). Cena pritom stúpla o zanedbateľnú stovku.

Testovaný exemplár kabrioletu bol naprataný vybavením 57 fotografií v galérii Testovaný exemplár kabrioletu bol naprataný vybavením Zdroj: Marek Pokrývka

Samozrejme, redakčnú garáž nenavštívilo vozidlo v základnom vyhotovení. Zoznam zvolených opcií bol v jeho prípade pomerne dlhý. Štvorciferný doplatok si vyžiadal exteriérový balík AMG, diamantový biely lak, sada obsahujúca prvky Aircap a Airscarf, ale tiež svetlomety Multibeam LED, navigačný systém, sústava kamier či ozvučenie Burmester. Cena sa tak vyšplhala až k úrovni 101-tisíc.

Nemusí ísť o druhé či tretie auto v rodine

Otvorené automobily so sebou prinášajú množstvo obmedzení a kompromisov, s ktorými treba rátať. Často preto plnia úlohu druhého či tretieho auta v rodine. Mercedes-Benz triedy E ale ukazuje, že to nemusí byť nutnosť. Vďaka aerodynamike, kvalitnej streche, dostatočnému priestoru a komfortným prvkom je tento prémiový kabriolet schopný zastávať rolu auta na každý deň.

Žiadna letná aféra, tento Mercedes-Benz poteší po celý rok 57 fotografií v galérii Žiadna letná aféra, tento Mercedes-Benz poteší po celý rok Zdroj: Marek Pokrývka

Samozrejme, táto všestrannosť niečo stojí. V našom prípade preliezla suma na konci účtu magickú hranicu 100-tisíc, čo nie je ani náhodou málo. No racionálnou selekciou vybavenia a prípadne voľbou slabšieho motora možno ušetriť nemalé tisíce. Určite by sme ale neodporúčali škrtať systémy, vďaka ktorým si možno nebo nad hlavou s týmto modelom užívať aj v chladnejších mesiacoch. Vďaka nim je toto Éčko snáď najvšestrannejším kabrioletom na trhu.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
V6
Zdvihový objem
2 996 cm3
Max. výkon
245 kW/333 k
pri otáčkach
5 250-6 000/min
Max. krútiaci moment
480 Nm
pri otáčkach
1 200-4 000/min
Palivo
benzín
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
9-stupňová automatická
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 826 mm
Šírka
1 860 mm
Výška
1 430 mm
Rázvor náprav
2 873 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 860 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 935 kg
Užitočná hmotnosť
555 kg
Celková hmotnosť
2 415 kg
Objem batožinového priestoru
385 l
Objem palivovej nádrže
66 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
5,5 s
Spotreba
Mesto - normovaná
11,5 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
6,8 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
8,6 l/100 km
Mesto - počas testu
12,2 l/100 km
Diaľnica - počas testu
9,2 l/100 km
Vidiek - počas testu
7,5 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
189 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 55 620 €
Základná cena verzie
od 70 122 €
Cena testovaného exemplára
100 854 €

Video
Najnovšie články
Crashtest: Je 20 rokov vývoja áut naozaj cítiť?

Okrem voľby pneumatík motoristi pred zimou často riešia i to, či zimné gumy obujú na oceľové (plechové) ráfiky, alebo radšej zvolia atraktívnejšiu zliatinovú...

Plechové vs. zliatinové disky: Čo obuť na zimu?

Donedávna medzi najväčšie riziká za volantom patrilo telefonovanie a posielanie textových správ. S rozvojom sociálnych sietí však pribudli nové, nemenej...

Selfie: Nebezpečný fenomén v aute zabíja

Rozvoj elektromobilov brzdí viacero faktorov. Okrem vysokej ceny je to najmä krátky dojazd a pokiaľ nevznikne hustá sieť nabíjacích staníc v mestách aj...

Na rozvoj elektrickej mobility stále chýbajú nabíjačky

Mnohé predmety vrátane automobilov môžu byť vďaka svojim predošlým majiteľom o niečo hodnotnejšie. Je to tak aj v prípade tohto malého off-roadu.

Vojnový Jeep Steva McQueena budú dražiť

KLEBETY TÝŽDŇA Audi A1 môže dostať verziu Allroad, Jaguar F-Type bude mať nástupcu a Peugeot 508 R asi dosiahne výkon 350 koní.

Chiron Super Sport a hybridná Octavia RS

Základom ponuky bude namiesto doterajšieho 4,3-litrového atmosférického variantu model 2.7L Turbo, ktorý víťazí výkonom i spotrebou paliva.

Chevrolet Silverado neušiel downsizingu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×