Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Peugeot 206: Bestseller oslavuje 20. narodeniny

FOTO
Populárny model Peugeotu oslavuje dve dekády od svojho uvedenia na cesty. Peugeot 206 si právom vybojoval status ikony svojho segmentu, vyrába sa dokonca ešte i dnes!
55 3 príspevky 18.09.2018 / Filip Kadlečík

Peugeot 206 je synonymom úspechu, ktorý však ani nemusel zvyknúť. V polovici deväťdesiatych rokov Peugeot predpokladal, že tento model na trhu nebude potrebný a v plánoch automobilky sa ani nenachádzal. Jeho potenciálnu klientelu si malo rozdeliť menšie supermini 106 a kompaktný hatchback s označením 306. Nakoniec si však Francúzi svoj omyl uvedomili a spravili to najlepšie, čo vôbec mohli.

Model 206 už oslavuje 20. narodeniny, Francúzi ho predstavili v roku 1998 55 fotografií v galérii Model 206 už oslavuje 20. narodeniny, Francúzi ho predstavili v roku 1998 Zdroj: Peugeot

Dnes už legendárny model 206 sa svetu predstavil v septembri 1998 a odvtedy žal jeden úspech za druhým. Tým najvýraznejším je fakt, že ide o vôbec najpredávanejší Peugeot histórie. Do roku 2012, kedy Francúzi ukončili výrobu verzie 206+, sa ich vo svete predalo celkovo 8 358 217.

Okrem tradičnej verzie 206, ktorá je u nás notoricky známa, postupne vznikli aj 206 CC (kabrio), 206 SW (kombi), 206 SD (sedan) či napríklad 206+. Každý z nich si môžete pozrieť v našej galérii. Najúspešnejším variantom bol samozrejme päťdverový hatchback. S odstupom času sa o dvesto-šestke hovorí ako o ikone, ktorá neodškriepiteľne dokázala, že vzhľad predáva. O jej ľúbivý dizajn sa postaralo renomované talianske štúdio Pininfarina.

Praktické kombi 206 SW už dnes v ponuke nenájdete 55 fotografií v galérii Praktické kombi 206 SW už dnes v ponuke nenájdete Zdroj: Peugeot

Peugeot 206 však nebol obľúbený len kvôli svojmu vzhľadu. Stál i na úplne novej platforme, ktorú Francúzi vyvinuli špeciálne pre neho. Ani sesterské Saxo od Citroënu sa nemohlo pochváliť prítomnosťou tohto novučičkého podvozka. K úspechu prispela i bohatá ponuka agregátov, ktorá siahala od zdvihového objemu 1,1 l až k rovným dvom litrom vo variante GTi známym pod označením 206 RC.

Vrcholný štvorvalec malému hatchbacku poskytoval 130 kW (177 k) a dokázal ho rozhýbať na 220 km/h. Samozrejmosťou bola i dostupnosť vznetových agregátov BlueHDi, väčšej obľube sa však vždy tešili tie zážihové, najmä so zdvihovým objemom 1,4 (65 kW/87 k) a 1,6 litra (80 kW/ 108 k).

Model 206+ nebol príliš pochopený, istý čas sa predával po boku modernejšieho typu 207 55 fotografií v galérii Model 206+ nebol príliš pochopený, istý čas sa predával po boku modernejšieho typu 207 Zdroj: Peugeot

K životnému cyklu modelu 206 sa viaže i nepochopiteľný príbeh. Jeho priamy nástupca, Peugeot 207, vstúpil do výroby v roku 2006, no o tri roky neskôr sa Francúzi na chvíľu rozhodli vrátiť k pôvodnej dvesto-šestske, ktorú výrazne modernizovali a dali jej označenie 206+. Stopku výrobe 206+ pre Európu definitívne vystavil až príchod prvej generácie 208, ktorá bola úspešnejšia, než jej menej podarený predchodca.

Test Peugeot 208: Oplatí sa priplatiť za automat?

Aktuálna generácia Peugeotu 208 už má čo-to odkrútené, na trhu nie je žiadnym nováčikom. Možnosť spriahnutia so samočinnou prevodovkou však pribudla až po facelifte. Oplatí sa jej kúpa?

Peugeot 206 sa kvôli svojej obľúbenosti ešte aj dnes vyskytuje na našich cestách v hojnom počte. Pomáha tomu i fakt, že v bazároch ho možno kúpiť už za pár stoviek. Výnimkou ale nie sú ani kusy, ktoré si svoju cenu držia nad hranicou 2 000 eur. Populárnemu Francúzovi prajeme k jeho okrúhlemu výročiu všetko najlepšie. Už teraz sme zvedaví na jeho ďalšieho potomka, druhú generáciu modelu s označením 208, ktorú by sme mohli spoznať v najbližších mesiacoch.


Dobová nápaditá reklama na 206 pobaví ešte aj dnes.


Video
Najnovšie články
Crashtest: Je 20 rokov vývoja áut naozaj cítiť?

Okrem voľby pneumatík motoristi pred zimou často riešia i to, či zimné gumy obujú na oceľové (plechové) ráfiky, alebo radšej zvolia atraktívnejšiu zliatinovú...

Plechové vs. zliatinové disky: Čo obuť na zimu?

Donedávna medzi najväčšie riziká za volantom patrilo telefonovanie a posielanie textových správ. S rozvojom sociálnych sietí však pribudli nové, nemenej...

Selfie: Nebezpečný fenomén v aute zabíja

Rozvoj elektromobilov brzdí viacero faktorov. Okrem vysokej ceny je to najmä krátky dojazd a pokiaľ nevznikne hustá sieť nabíjacích staníc v mestách aj...

Na rozvoj elektrickej mobility stále chýbajú nabíjačky

Mnohé predmety vrátane automobilov môžu byť vďaka svojim predošlým majiteľom o niečo hodnotnejšie. Je to tak aj v prípade tohto malého off-roadu.

Vojnový Jeep Steva McQueena budú dražiť

KLEBETY TÝŽDŇA Audi A1 môže dostať verziu Allroad, Jaguar F-Type bude mať nástupcu a Peugeot 508 R asi dosiahne výkon 350 koní.

Chiron Super Sport a hybridná Octavia RS

Základom ponuky bude namiesto doterajšieho 4,3-litrového atmosférického variantu model 2.7L Turbo, ktorý víťazí výkonom i spotrebou paliva.

Chevrolet Silverado neušiel downsizingu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×