Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Najdetailnejší prehľad áut, ktoré sa nekazia

Spoľahlivosť auta je jedným z najdôležitejších kritérií pri rozhodovaní o výbere značky a modelu. V aktuálnom rebríčku portálu What Car? nájdete 159 modelov rozdelených do 10 tried.
31 6 príspevkov 18.09.2018 / Soňa Zverková

Kúpa nového auta patrí medzi najvyššie položky každého človeka. Akékoľvek technické problémy tak môžu podstatne narušiť rodinný rozpočet. Asi niet divu, že všetci by sme prijali pri rozhodovaní jasnovidecké schopnosti, aby sme vedeli odhadnúť, či nám auto bude dobre slúžiť alebo polovicu roka strávi v servise.

Ilustračná snímka 31 fotografií v galérii Ilustračná snímka Zdroj: Dreamstime

Okrem technickým parametrov a ceny patrí práve spoľahlivosť k zásadným faktorom, ktoré rozhodujú o voľbe. Prispieva sem aj reputácia značiek. Niektoré majú povesť nezmarov, iné sú považované za adeptov na lapače prachu v servisoch. Aj v rámci modelového radu každej značky sú rozdiely. Niektoré modely sú spoľahlivé, ďalšie zas menej.

 

>>> Spoľahlivé a kazové autá všetkých tried nájdete v galérii <<<

 

Je preto pochopiteľné, že viaceré organizácie po celom svete vypracúvajú rebríčky spoľahlivosti. Výnimkou nie je ani britský poradenský portál What Car?, ktorý každoročne vypracúva podobný rebríček. Výnimkou nie je ani tento rok. Ankety sa zúčastnilo 18 284 motoristov, ktorí odpovedali na otázky o technických problémoch za posledných 12 mesiacov. Anketa sa týka maximálne štvorročných vozidiel, teda ide o prehľad najrozšírenejších a bežne dostupných vozidiel.

Z prieskumu vyplynul rebríček 159 modelov 31 značiek, ktoré zoradil do 10 rôznych tried, pričom zohľadňoval nielen frekvenciu porúch, ale aj cenu a trvanie opravy. Upozorňujeme, že preberáme rozdelenie do tried, ktoré nemusia zodpovedať bežne zaužívaným triedam. Rebríčky k jednotlivým triedam, vrátane najspoľahlivejšieho a najhoršieho modelu, nájdete v galérii.

 

>>> Prehľad spoľahlivosti všetkých tried nájdete v galérii <<<

 

Prieskum zistil, že približne tretina majiteľov za posledných 12 mesiacov zažila aspoň jednu poruchu. Hoci väčšina áut spadá pod aspoň trojročnú záručnú lehotu, len zhruba polovica motoristov (52 percent) mohla využiť bezplatnú opravu. Každý piaty (22 percent) zaplatil v priemere 101 až 200 libier (114 až 225 eur), no šesť percent vyšla oprava na viac než 500 libier (563 eur).


Video
Najnovšie články
Atlas Cross Sport odfotený v sériovej verzii

Volkswagen má za sebou ďalší slabý mesiac, tentokrát však bol hlavnou príčinou pokles dopytu v Číne. Zlý výsledok v rámci koncernu zaznamenalo aj Audi.

Predaj vozidiel VW sa v novembri znížil

Madrid neustále bojuje so znečistením ovzdušia. Kým v prvej fáze programu radnica uzatvorila historické centrum mesta, v druhej fáze dočasne zakázala vjazd...

Madrid sprísnil zákazy vjazdu

V čase, keď sa vo Francúzsku rozhoreli protesty tzv. žltých viest, prichádza správa, že Ford zatvorí svoju fabriku na výrobu prevodoviek. Strata pracovných...

Ford zatvorí svoju francúzsku fabriku

Nemecký gigant ponúkol zákazníkom tisíce áut, ktoré mali skončiť v šrote. Riaditeľ spoločnosti má o probléme vedieť od roku 2016.

Ďalší škandál VW: Predával aj prototypy

Aston Martin sa pochválil novým dvanásťvalcom, ktorý využíva technológie F1 a bude schopný točiť do 11 100 ot./min.

Valkyrie: Motor bude mať vyše 1 000 koní

Škoda po úspešných mesiacoch zaznamenala v novembri pokles predaja. Dôvodom tohto vývoja je najmä nepriaznivá situácia na kľúčovom čínskom trhu.

Škoda predala v novembri menej áut
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×