Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Najdetailnejší prehľad áut, ktoré sa nekazia

Spoľahlivosť auta je jedným z najdôležitejších kritérií pri rozhodovaní o výbere značky a modelu. V aktuálnom rebríčku portálu What Car? nájdete 159 modelov rozdelených do 10 tried.
31 6 príspevkov 18.09.2018 / Soňa Zverková

Kúpa nového auta patrí medzi najvyššie položky každého človeka. Akékoľvek technické problémy tak môžu podstatne narušiť rodinný rozpočet. Asi niet divu, že všetci by sme prijali pri rozhodovaní jasnovidecké schopnosti, aby sme vedeli odhadnúť, či nám auto bude dobre slúžiť alebo polovicu roka strávi v servise.

Ilustračná snímka 31 fotografií v galérii Ilustračná snímka Zdroj: Dreamstime

Okrem technickým parametrov a ceny patrí práve spoľahlivosť k zásadným faktorom, ktoré rozhodujú o voľbe. Prispieva sem aj reputácia značiek. Niektoré majú povesť nezmarov, iné sú považované za adeptov na lapače prachu v servisoch. Aj v rámci modelového radu každej značky sú rozdiely. Niektoré modely sú spoľahlivé, ďalšie zas menej.

 

>>> Spoľahlivé a kazové autá všetkých tried nájdete v galérii <<<

 

Je preto pochopiteľné, že viaceré organizácie po celom svete vypracúvajú rebríčky spoľahlivosti. Výnimkou nie je ani britský poradenský portál What Car?, ktorý každoročne vypracúva podobný rebríček. Výnimkou nie je ani tento rok. Ankety sa zúčastnilo 18 284 motoristov, ktorí odpovedali na otázky o technických problémoch za posledných 12 mesiacov. Anketa sa týka maximálne štvorročných vozidiel, teda ide o prehľad najrozšírenejších a bežne dostupných vozidiel.

Z prieskumu vyplynul rebríček 159 modelov 31 značiek, ktoré zoradil do 10 rôznych tried, pričom zohľadňoval nielen frekvenciu porúch, ale aj cenu a trvanie opravy. Upozorňujeme, že preberáme rozdelenie do tried, ktoré nemusia zodpovedať bežne zaužívaným triedam. Rebríčky k jednotlivým triedam, vrátane najspoľahlivejšieho a najhoršieho modelu, nájdete v galérii.

 

>>> Prehľad spoľahlivosti všetkých tried nájdete v galérii <<<

 

Prieskum zistil, že približne tretina majiteľov za posledných 12 mesiacov zažila aspoň jednu poruchu. Hoci väčšina áut spadá pod aspoň trojročnú záručnú lehotu, len zhruba polovica motoristov (52 percent) mohla využiť bezplatnú opravu. Každý piaty (22 percent) zaplatil v priemere 101 až 200 libier (114 až 225 eur), no šesť percent vyšla oprava na viac než 500 libier (563 eur).


Najnovšie články
Test Lexus RX 450h: Samurajova obývačka

Mercedes-Benz triedy X sa v rukách známeho tunera ocitol v novej dimenzii. Zhmotnenie divokej predstavy zatiaľ ostáva otázne.

Carlex Design EXY 6x6: Zdolá aj mesačnú krajinu

Automobilka prezentovala systém, ktorý môže do minulosti poslať termíny hlavná a vedľajšia cesta i svetelnú signalizáciu.

Sú semafory minulosť? Ford si to myslí

Pohon kombinujúci akumulátor a dieselový štvorvalec dostali triedy C a E, druhý menovaný automobil k nemu ponúkne aj benzínovú alternatívu.

Mercedes vracia do hry naftový hybrid

Po teste zážihovej i vznetovej motorizácie do našej redakčnej garáže zavítal vrcholný agregát Ultimate. Grandland X má okrem vysokej výbavy i motor s výkonom...

Test Opel Grandland X: Ako za starých čias

Tuner zaoberajúci sa najmä riadiacimi jednotkami motorov ponúka pre naftovú strelu BMW dve úpravy, silnejšia posúva výkon na 515 koní.

McChip-DKR: Ešte viac sily pre M550d

Okrem novej výplne masky chladiča a 18-palcových kolies dostalo vozidlo červenú kožu či turbodiesel Smartstream dostupný v dvoch verziách.

Hyundai i40 prechádza balíkom zmien
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×