Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Najdetailnejší prehľad áut, ktoré sa nekazia

Spoľahlivosť auta je jedným z najdôležitejších kritérií pri rozhodovaní o výbere značky a modelu. V aktuálnom rebríčku portálu What Car? nájdete 159 modelov rozdelených do 10 tried.
31 6 príspevkov 18.09.2018 / Soňa Zverková

Kúpa nového auta patrí medzi najvyššie položky každého človeka. Akékoľvek technické problémy tak môžu podstatne narušiť rodinný rozpočet. Asi niet divu, že všetci by sme prijali pri rozhodovaní jasnovidecké schopnosti, aby sme vedeli odhadnúť, či nám auto bude dobre slúžiť alebo polovicu roka strávi v servise.

Ilustračná snímka 31 fotografií v galérii Ilustračná snímka Zdroj: Dreamstime

Okrem technickým parametrov a ceny patrí práve spoľahlivosť k zásadným faktorom, ktoré rozhodujú o voľbe. Prispieva sem aj reputácia značiek. Niektoré majú povesť nezmarov, iné sú považované za adeptov na lapače prachu v servisoch. Aj v rámci modelového radu každej značky sú rozdiely. Niektoré modely sú spoľahlivé, ďalšie zas menej.

 

>>> Spoľahlivé a kazové autá všetkých tried nájdete v galérii <<<

 

Je preto pochopiteľné, že viaceré organizácie po celom svete vypracúvajú rebríčky spoľahlivosti. Výnimkou nie je ani britský poradenský portál What Car?, ktorý každoročne vypracúva podobný rebríček. Výnimkou nie je ani tento rok. Ankety sa zúčastnilo 18 284 motoristov, ktorí odpovedali na otázky o technických problémoch za posledných 12 mesiacov. Anketa sa týka maximálne štvorročných vozidiel, teda ide o prehľad najrozšírenejších a bežne dostupných vozidiel.

Z prieskumu vyplynul rebríček 159 modelov 31 značiek, ktoré zoradil do 10 rôznych tried, pričom zohľadňoval nielen frekvenciu porúch, ale aj cenu a trvanie opravy. Upozorňujeme, že preberáme rozdelenie do tried, ktoré nemusia zodpovedať bežne zaužívaným triedam. Rebríčky k jednotlivým triedam, vrátane najspoľahlivejšieho a najhoršieho modelu, nájdete v galérii.

 

>>> Prehľad spoľahlivosti všetkých tried nájdete v galérii <<<

 

Prieskum zistil, že približne tretina majiteľov za posledných 12 mesiacov zažila aspoň jednu poruchu. Hoci väčšina áut spadá pod aspoň trojročnú záručnú lehotu, len zhruba polovica motoristov (52 percent) mohla využiť bezplatnú opravu. Každý piaty (22 percent) zaplatil v priemere 101 až 200 libier (114 až 225 eur), no šesť percent vyšla oprava na viac než 500 libier (563 eur).


Video
Najnovšie články
Najvtipnejšie video roka rúca internet: O čo ide?

Každému vodičovi sa aspoň raz za život pritrafí situácia, keď mu polícia nechá odtiahnuť vozidlo. Ak sa tak stane vo Viedni, môže to poriadne narušiť rodinný...

Neriskujte s parkovaním: Vianočné trhy u susedov

Nemecký automobilový priemysel má kľúčový vplyv na vývoj hospodárstva krajiny. Centrálna banka je vo svojich prognózach pesimistická a očakáva, že táto branža...

Nemecký automobilový priemysel si na zotavenie počká

Úpravca pripravuje pre nové kupé typickú čierno-zlatú schému, väčšie spojlery a 21-palcové kolesá. Neobíde ani motor verzie M850i.

Manhart si brúsi zuby na kupé BMW M850i

K vlani predstavenému modelu ES8 sa pridáva o niečo menšie vozidlo, ktoré má rovnakú DNA a taktiež ponúkne miesto pre siedmich.

NIO ES6: SUV na elektrinu má 544 koní

Nemecká spolková krajina Bádensko-Württembersko chce od Volkswagenu získať odškodné pre manipuláciu s emisiami. S týmto cieľom zvažuje žalobu.

Nemecká spolková krajina zažaluje VW

Najnovšia modernizácia tretej generácie veľkého SUV od Kie priniesla 8-stupňovú automatickú prevodovkou aj športovo vyzerajúci variant GT-Line. Bližšie sme sa...

Test Kia Sorento: Komfortné vlajkové SUV
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×