Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

BMW Vision iNext: Vo výrobe od roku 2021

VIDEO
Elektrický poháňané SUV má kontroverzný dizajn, kabínu vytvárajúcu uvoľnenú atmosféru a schopnosť plne autonómneho fungovania.
17 5 príspevkov 17.09.2018 / Marek Pokrývka

Už niekoľko mesiacov nás Bavori pripravovali na príchod konceptu, ktorý má predznamenať nového člena ich divízie zameranej na alternatívne pohony. Dostal čoraz populárnejšiu formu elektrického SUV. Zároveň však predstavuje budúcnosť vývoja automobilky, čo sa jeho tvorcovia snažili vyjadriť označením Vision iNext. Živý debut vozidla sa odohrá v Paríži.

Stvárnenie prednej časti konceptu rozdúchalo vášne 17 fotografií v galérii Stvárnenie prednej časti konceptu rozdúchalo vášne Zdroj: BMW

Zverejnenie oficiálnych fotografií štúdie vyvolalo rozruch, dôvodom je najmä dizajn prednej časti. Tá prichádza s prepojenými ľadvinkami masky chladiča natiahnutými vo vertikálnom smere a tenkými diódovými svetlometmi. Obdobný štýl vyznávala aj vlani odhalená limuzína BMW i Vision Dynamics, v jej prípade však celok pôsobil podstatne vydarenejšie. Novinka si na internete vyslúžila za svoj vzhľad množstvo kritiky. Na jej adresu odzneli slová ako „prasačí nos“ i ďalšie tvrdé hodnotenia.

Okrem kontroverznej tváre zaujme SUV neštandardným tvarom bočných okien či blatníkov, ktoré vypĺňajú aerodynamike podriadené disky kolies s priemerom až 24 palcov. Vzadu upúta najmä obrovský spojler zakončujúci strechu, dvojica tenkých LED svetiel či podsvietený difúzor. Modré diódové akcenty sa nachádzajú aj na prahoch a okolo masky chladiča.

Dizajn bavorského SUV možno označiť za futuristický 17 fotografií v galérii Dizajn bavorského SUV možno označiť za futuristický Zdroj: BMW

Vision iNext nemá stredový stĺpik, zadné dvere konceptu sa preto otvárajú proti smeru jazdy. Pod presklenou strechou sa nachádza minimalistický štvormiestny interiér obsahujúci dve predné sedadlá a vzadu akúsi pohovku. Na palubnej doske trónia dva neprehliadnuteľné displeje. Nechýba na nej volant, ten sa však v prípade potreby môže mierne zasunúť. To isté platí pre pedále.

Bavori ukázali dvojičky X3 M a X4 M

Pod kapotou súrodencov sa objaví vysokootáčkový prepĺňaný šesťvalec, podľa zákulisných informácii dosiahne výkon 460 koní.

Ovládacie prvky ustupujú do úzadia v móde Ease, počas ktorého má BMW jazdiť úplne autonómne. Jazdný režim Boos znamená šoféra veliaceho kormidlu. Kabína obsahuje množstvo dreva, kože či textilu a snaží sa vytvoriť uvoľnenú atmosféru. Jej súčasťou sú projektory a senzory schopné premeniť prakticky akýkoľvek plochu na dotykový ovládací panel.

Palubnej doske štúdie dominuje dvojica obrazoviek 17 fotografií v galérii Palubnej doske štúdie dominuje dvojica obrazoviek Zdroj: BMW

Mníchovský výrobca už dávnejšie potvrdil, že z konceptu plánuje vytvoriť sériový produkt. Vo výrobe bude údajne od roku 2021. Pomyselná cesta do továrne v Dingolfingu nepochybne prinesie nejaké dizajnové úpravy, no zatiaľ ťažko povedať, v akej miere sa dotknú kontroverznej prednej časti. Závojom tajomstva zostáva zahalená aj elektrická pohonná sústava SUV.


Video
Najnovšie články
Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov

Na autosalóne v New Yorku predviedla kórejská automobilka svoje najmenšie SUV, ktoré dĺžkou len tesne prerastá štyri metre. Pohon 4x4 neponúkne.

Hyundai Venue: SUV lacnejšie než Kona

Roadster s núdzovou textilnou strechou má ostrý atmosférický motor s objemom štyri litre, dostupná je výhradne manuálna prevodovka.

Porsche 911 Speedster: Exkluzívne zbohom

Mercedes-Benz GLS svojimi rozmermi či sebavedomým dizajnom na cestách budí rešpekt odjakživa. Teraz Stuttgart ešte nafúkol jeho rozmery, vylepšil však aj...

Mercedes-Benz GLS: Autobus ešte narástol

Na európskych trhoch končí benzínový šesťvalec, nahradil ho obdobný motor TDI s elektrickým kompresorom a mikrohybridnou technológiou.

Audi ide opäť proti prúdu: Zmena aj v S5

Cyklisti a chodci sú najzraniteľnejší účastníci premávky. A to aj z hľadiska niečoho, čo je síce všeobecne známe, málokto však na tento faktor berie ohľad...

Tichý zabijak: Mŕtvy uhol už nemusí byť hrozbou

Angličania uviedli na šanghajskom autosalóne liftback, pod ktorého kapotou sa namiesto dvanásťvalca nachádza batéria s kapacitou 65 kWh.

Rapide E: Prvý elektromobil Aston Martin
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×