Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

BMW Vision iNext: Vo výrobe od roku 2021

VIDEO
Elektrický poháňané SUV má kontroverzný dizajn, kabínu vytvárajúcu uvoľnenú atmosféru a schopnosť plne autonómneho fungovania.
17 5 príspevkov 17.09.2018 / Marek Pokrývka

Už niekoľko mesiacov nás Bavori pripravovali na príchod konceptu, ktorý má predznamenať nového člena ich divízie zameranej na alternatívne pohony. Dostal čoraz populárnejšiu formu elektrického SUV. Zároveň však predstavuje budúcnosť vývoja automobilky, čo sa jeho tvorcovia snažili vyjadriť označením Vision iNext. Živý debut vozidla sa odohrá v Paríži.

Stvárnenie prednej časti konceptu rozdúchalo vášne 17 fotografií v galérii Stvárnenie prednej časti konceptu rozdúchalo vášne Zdroj: BMW

Zverejnenie oficiálnych fotografií štúdie vyvolalo rozruch, dôvodom je najmä dizajn prednej časti. Tá prichádza s prepojenými ľadvinkami masky chladiča natiahnutými vo vertikálnom smere a tenkými diódovými svetlometmi. Obdobný štýl vyznávala aj vlani odhalená limuzína BMW i Vision Dynamics, v jej prípade však celok pôsobil podstatne vydarenejšie. Novinka si na internete vyslúžila za svoj vzhľad množstvo kritiky. Na jej adresu odzneli slová ako „prasačí nos“ i ďalšie tvrdé hodnotenia.

Okrem kontroverznej tváre zaujme SUV neštandardným tvarom bočných okien či blatníkov, ktoré vypĺňajú aerodynamike podriadené disky kolies s priemerom až 24 palcov. Vzadu upúta najmä obrovský spojler zakončujúci strechu, dvojica tenkých LED svetiel či podsvietený difúzor. Modré diódové akcenty sa nachádzajú aj na prahoch a okolo masky chladiča.

Dizajn bavorského SUV možno označiť za futuristický 17 fotografií v galérii Dizajn bavorského SUV možno označiť za futuristický Zdroj: BMW

Vision iNext nemá stredový stĺpik, zadné dvere konceptu sa preto otvárajú proti smeru jazdy. Pod presklenou strechou sa nachádza minimalistický štvormiestny interiér obsahujúci dve predné sedadlá a vzadu akúsi pohovku. Na palubnej doske trónia dva neprehliadnuteľné displeje. Nechýba na nej volant, ten sa však v prípade potreby môže mierne zasunúť. To isté platí pre pedále.

Bavori ukázali dvojičky X3 M a X4 M

Pod kapotou súrodencov sa objaví vysokootáčkový prepĺňaný šesťvalec, podľa zákulisných informácii dosiahne výkon 460 koní.

Ovládacie prvky ustupujú do úzadia v móde Ease, počas ktorého má BMW jazdiť úplne autonómne. Jazdný režim Boos znamená šoféra veliaceho kormidlu. Kabína obsahuje množstvo dreva, kože či textilu a snaží sa vytvoriť uvoľnenú atmosféru. Jej súčasťou sú projektory a senzory schopné premeniť prakticky akýkoľvek plochu na dotykový ovládací panel.

Palubnej doske štúdie dominuje dvojica obrazoviek 17 fotografií v galérii Palubnej doske štúdie dominuje dvojica obrazoviek Zdroj: BMW

Mníchovský výrobca už dávnejšie potvrdil, že z konceptu plánuje vytvoriť sériový produkt. Vo výrobe bude údajne od roku 2021. Pomyselná cesta do továrne v Dingolfingu nepochybne prinesie nejaké dizajnové úpravy, no zatiaľ ťažko povedať, v akej miere sa dotknú kontroverznej prednej časti. Závojom tajomstva zostáva zahalená aj elektrická pohonná sústava SUV.


Video
Najnovšie články
Atlas Cross Sport odfotený v sériovej verzii

Volkswagen má za sebou ďalší slabý mesiac, tentokrát však bol hlavnou príčinou pokles dopytu v Číne. Zlý výsledok v rámci koncernu zaznamenalo aj Audi.

Predaj vozidiel VW sa v novembri znížil

Madrid neustále bojuje so znečistením ovzdušia. Kým v prvej fáze programu radnica uzatvorila historické centrum mesta, v druhej fáze dočasne zakázala vjazd...

Madrid sprísnil zákazy vjazdu

V čase, keď sa vo Francúzsku rozhoreli protesty tzv. žltých viest, prichádza správa, že Ford zatvorí svoju fabriku na výrobu prevodoviek. Strata pracovných...

Ford zatvorí svoju francúzsku fabriku

Nemecký gigant ponúkol zákazníkom tisíce áut, ktoré mali skončiť v šrote. Riaditeľ spoločnosti má o probléme vedieť od roku 2016.

Ďalší škandál VW: Predával aj prototypy

Aston Martin sa pochválil novým dvanásťvalcom, ktorý využíva technológie F1 a bude schopný točiť do 11 100 ot./min.

Valkyrie: Motor bude mať vyše 1 000 koní

Škoda po úspešných mesiacoch zaznamenala v novembri pokles predaja. Dôvodom tohto vývoja je najmä nepriaznivá situácia na kľúčovom čínskom trhu.

Škoda predala v novembri menej áut
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×