Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

BMW Vision iNext: Vo výrobe od roku 2021

VIDEO
Elektrický poháňané SUV má kontroverzný dizajn, kabínu vytvárajúcu uvoľnenú atmosféru a schopnosť plne autonómneho fungovania.
17 5 príspevkov 17.09.2018 / Marek Pokrývka

Už niekoľko mesiacov nás Bavori pripravovali na príchod konceptu, ktorý má predznamenať nového člena ich divízie zameranej na alternatívne pohony. Dostal čoraz populárnejšiu formu elektrického SUV. Zároveň však predstavuje budúcnosť vývoja automobilky, čo sa jeho tvorcovia snažili vyjadriť označením Vision iNext. Živý debut vozidla sa odohrá v Paríži.

Stvárnenie prednej časti konceptu rozdúchalo vášne 17 fotografií v galérii Stvárnenie prednej časti konceptu rozdúchalo vášne Zdroj: BMW

Zverejnenie oficiálnych fotografií štúdie vyvolalo rozruch, dôvodom je najmä dizajn prednej časti. Tá prichádza s prepojenými ľadvinkami masky chladiča natiahnutými vo vertikálnom smere a tenkými diódovými svetlometmi. Obdobný štýl vyznávala aj vlani odhalená limuzína BMW i Vision Dynamics, v jej prípade však celok pôsobil podstatne vydarenejšie. Novinka si na internete vyslúžila za svoj vzhľad množstvo kritiky. Na jej adresu odzneli slová ako „prasačí nos“ i ďalšie tvrdé hodnotenia.

Okrem kontroverznej tváre zaujme SUV neštandardným tvarom bočných okien či blatníkov, ktoré vypĺňajú aerodynamike podriadené disky kolies s priemerom až 24 palcov. Vzadu upúta najmä obrovský spojler zakončujúci strechu, dvojica tenkých LED svetiel či podsvietený difúzor. Modré diódové akcenty sa nachádzajú aj na prahoch a okolo masky chladiča.

Dizajn bavorského SUV možno označiť za futuristický 17 fotografií v galérii Dizajn bavorského SUV možno označiť za futuristický Zdroj: BMW

Vision iNext nemá stredový stĺpik, zadné dvere konceptu sa preto otvárajú proti smeru jazdy. Pod presklenou strechou sa nachádza minimalistický štvormiestny interiér obsahujúci dve predné sedadlá a vzadu akúsi pohovku. Na palubnej doske trónia dva neprehliadnuteľné displeje. Nechýba na nej volant, ten sa však v prípade potreby môže mierne zasunúť. To isté platí pre pedále.

Bavori ukázali dvojičky X3 M a X4 M

Pod kapotou súrodencov sa objaví vysokootáčkový prepĺňaný šesťvalec, podľa zákulisných informácii dosiahne výkon 460 koní.

Ovládacie prvky ustupujú do úzadia v móde Ease, počas ktorého má BMW jazdiť úplne autonómne. Jazdný režim Boos znamená šoféra veliaceho kormidlu. Kabína obsahuje množstvo dreva, kože či textilu a snaží sa vytvoriť uvoľnenú atmosféru. Jej súčasťou sú projektory a senzory schopné premeniť prakticky akýkoľvek plochu na dotykový ovládací panel.

Palubnej doske štúdie dominuje dvojica obrazoviek 17 fotografií v galérii Palubnej doske štúdie dominuje dvojica obrazoviek Zdroj: BMW

Mníchovský výrobca už dávnejšie potvrdil, že z konceptu plánuje vytvoriť sériový produkt. Vo výrobe bude údajne od roku 2021. Pomyselná cesta do továrne v Dingolfingu nepochybne prinesie nejaké dizajnové úpravy, no zatiaľ ťažko povedať, v akej miere sa dotknú kontroverznej prednej časti. Závojom tajomstva zostáva zahalená aj elektrická pohonná sústava SUV.


Video
Najnovšie články
Najvtipnejšie video roka rúca internet: O čo ide?

Každému vodičovi sa aspoň raz za život pritrafí situácia, keď mu polícia nechá odtiahnuť vozidlo. Ak sa tak stane vo Viedni, môže to poriadne narušiť rodinný...

Neriskujte s parkovaním: Vianočné trhy u susedov

Nemecký automobilový priemysel má kľúčový vplyv na vývoj hospodárstva krajiny. Centrálna banka je vo svojich prognózach pesimistická a očakáva, že táto branža...

Nemecký automobilový priemysel si na zotavenie počká

Úpravca pripravuje pre nové kupé typickú čierno-zlatú schému, väčšie spojlery a 21-palcové kolesá. Neobíde ani motor verzie M850i.

Manhart si brúsi zuby na kupé BMW M850i

K vlani predstavenému modelu ES8 sa pridáva o niečo menšie vozidlo, ktoré má rovnakú DNA a taktiež ponúkne miesto pre siedmich.

NIO ES6: SUV na elektrinu má 544 koní

Nemecká spolková krajina Bádensko-Württembersko chce od Volkswagenu získať odškodné pre manipuláciu s emisiami. S týmto cieľom zvažuje žalobu.

Nemecká spolková krajina zažaluje VW

Najnovšia modernizácia tretej generácie veľkého SUV od Kie priniesla 8-stupňovú automatickú prevodovkou aj športovo vyzerajúci variant GT-Line. Bližšie sme sa...

Test Kia Sorento: Komfortné vlajkové SUV
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×