Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test autokamier: Všetky trpia na jednu slabinu

Popularita autokamier narastá a záujemcovia o kúpu môžu mať hlavybôľ pri výbere vhodného modelu. ADAC sa preto rozhodol dôkladne prevetrať deväť modelov.
11 10 príspevkov 17.09.2018 / Soňa Zverková

Autokamery, tzv. dashcams, sa môžu stať užitočným pomocníkom pri objasňovaní dopravných nehôd, a to tak pri vymáhaní nároku od poisťovne, ako aj v prípade vyšetrovania. Na trhu je nepreberné množstvo rôznych modelov a s rozvojom technológií pribúdajú stále nové so zaujímavými funkciami, napríklad, senzormi nárazu.

Pred nedávnom sa naši kolegovia z nemeckej redakcie pozreli na zúbok 11 modelom, tentokrát s podobným testom prišiel aj nemecký autoklub ADAC v spolupráci s odborným časopisom c't. Ten otestoval deväť kamier, z ktorých tri sú rovnaké ako v spomínanom teste AUTO BILD. Modely vyberali podľa čísiel predaja, dodania a ceny (lacné aj drahšie).

Ilustračná snímka 11 fotografií v galérii Ilustračná snímka Zdroj: ADAC

Ako sa testovalo

V laboratóriu c't sa následne vykonal rad testov, pričom ťažisko ležalo na kvalite obrazu. Testy vo fotografickom laboratóriu, kde sa obvykle testujú mobilné telefóny alebo tzv. akčné kamery, priniesli výsledky o kvalite farieb, svetelnej citlivosti objektívu a uhle snímania. Redakcia preskúmala aj to, či pri snímaní dochádzalo ku vzniku medzier v zázname. Kamery museli dokázať kvalitu záznamu v pohybe na testovacej koľajnici. Práve v tejto disciplíne sa prejavila kvalita obrazu a najmä to, či je v zázname možné rozpoznať objekty, napríklad, evidenčné čísla.

 

>>> Detailné výsledky testu autokamier nájdete v galérii <<<

 

ADAC a c't vykonali aj jazdné testy, pričom najväčšie rozdiely sa prejavili počas nočných jázd. Na základe zozbieraného obrazového materiálu bolo možné v praxi overiť sľuby výrobcov, že kamera ochráni záznam aj počas kritickej situácie, napríklad, kolízie. Pre ADAC bolo najdôležitejším kritériom odolnosť upevnenia pri kolízii, ktorú klub otestoval na koľajniciach vo svojom technickom centre.

Veľký hit medzi vodičmi: Ktorá kamera je tá naj?

I keď sú autokamery veľmi užitočné, rozvoj technológií môže mnohých záujemcov o kúpu zneistiť. Ponúkame niekoľko rád, ako si so širokou ponukou poradiť.

Kamery boli podľa návodu výrobcu upevnené na čelné sklo a následná zrážka zodpovedala čelnému nárazu podľa Euro NCAP pri rýchlosti 64 km/h. Ak upevnenie zlyhalo alebo sa kamera preklopila, viedlo to k zhoršeniu známky v tejto kategórii o jeden stupeň. Testovala sa aj spoľahlivosť upevnenia pri vyhýbacom manévri a núdzovom brzdení z rýchlostí 30, 50 a 100 km/h.

Stručné výsledky testu

Všetky modely filmujú neustále a záznam ukladajú. Akonáhle rozpoznajú nehodu, väčšina uloží časovo vymedzenú sekvenciu do zvláštneho priečinka alebo ju zvlášť zabezpečia. Výnimkou sú dve z deviatich kamier, ktoré nerozpoznali kolíziu ani núdzové brzdenie: Blackvue a inak dobrý iTracker. Dáta zostali zachované, ich následné získanie však bolo komplikované.

Autokamery: Extrémne pokuty a aj dôkaz neviny

Autokamery sú medzi motoristami čoraz obľúbenejšie, nakoľko v sporných prípadoch nehody dokážu byť svedkom viny či neviny. Spája sa s nimi však aj niekoľko rizík a v niektorých prípadoch aj extrémne...

Pri crash teste mali problémy najmä modely s pohodlným prísavkovým upevnením. Po náraze sa totiž preklopili a filmovali len nebo. Preto všetky testované kamery skončili len s hodnotením „uspokojivá“ a žiadna sa nevyšvihla medzi „dobré“ ani „vynikajúce“. Všetky testované modely naviac nepresvedčili ani kvalitou obrazu.

Výrobcovia každého z modelov vyvolávajú dojem, že kameru môže poľahky upevniť aj laik. Kameru upevniť pomocou prísavky alebo samolepiacej podložky, napájací kábel zasunúť do zapaľovača a hotovo. Čert sa však ukrýva v detailoch, najmä v súvislosti s káblom. Voľne visiaci kábel totiž môže obmedziť výhľad vodiča a ak sú príliš dlhé, môžu brániť používať pedále. Odborné upevnenie kábla cez strechu a stĺpik A rozhodne nie je nič pre laika.

 

>>> Podrobné výsledky testu autokamier nájdete v galérii <<<

 

V prvom rade preto, že predná časť hlavového airbagu sa nachádza práve v stĺpiku A, preto nemožno odstrániť vnútorné obloženie. Ideálnym riešením nie je ani vtlačiť kábel do nejakej medzierky. Po prvé, nemusí tam držať a pokiaľ ide o nesprávnu medzeru, môže kábel obmedziť airbag pri nafúknutí. Pokiaľ chcete kameru používať pravidelne alebo neustále, ADAC odporúča obrátiť sa na odborníka, aby našiel lepšie riešenie.


Video
Najnovšie články
Crashtest: Je 20 rokov vývoja áut naozaj cítiť?

Okrem voľby pneumatík motoristi pred zimou často riešia i to, či zimné gumy obujú na oceľové (plechové) ráfiky, alebo radšej zvolia atraktívnejšiu zliatinovú...

Plechové vs. zliatinové disky: Čo obuť na zimu?

Donedávna medzi najväčšie riziká za volantom patrilo telefonovanie a posielanie textových správ. S rozvojom sociálnych sietí však pribudli nové, nemenej...

Selfie: Nebezpečný fenomén v aute zabíja

Rozvoj elektromobilov brzdí viacero faktorov. Okrem vysokej ceny je to najmä krátky dojazd a pokiaľ nevznikne hustá sieť nabíjacích staníc v mestách aj...

Na rozvoj elektrickej mobility stále chýbajú nabíjačky

Mnohé predmety vrátane automobilov môžu byť vďaka svojim predošlým majiteľom o niečo hodnotnejšie. Je to tak aj v prípade tohto malého off-roadu.

Vojnový Jeep Steva McQueena budú dražiť

KLEBETY TÝŽDŇA Audi A1 môže dostať verziu Allroad, Jaguar F-Type bude mať nástupcu a Peugeot 508 R asi dosiahne výkon 350 koní.

Chiron Super Sport a hybridná Octavia RS

Základom ponuky bude namiesto doterajšieho 4,3-litrového atmosférického variantu model 2.7L Turbo, ktorý víťazí výkonom i spotrebou paliva.

Chevrolet Silverado neušiel downsizingu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×