Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Na motorke v Ázii: Posledné kilometre

Skupina okolo Mareka Slobodníka zavŕšila päťmesačné cestovanie okolo sveta na starých motorkách a autách, doma ich čakalo krásne privítanie.
77 4 príspevky 15.09.2018 / Redakcia AUTO BILD

Od Beyneu je cesta naozaj luxusná, krásny nový asfalt a opravené mašiny. Kilometre ubiehajú a nič zvláštne sa nedeje. Napriek tomu, že sme od domova vzdialení ešte 3 500 kilometrov, cítime sa ako u nás. Stojíme na benzínke, ktorá sa podobá európskemu štandardu, a okrem paliva dopĺňame aj naše žalúdky hot-dogmi a energy drinkami. Honza asi veľa energie po včerajších nočných opravách nemá a tak zaspáva za volantom Malucha. Na motorke idem za ním, pozerám a vravím si: „Prečo ten chalan ide v protismere, prečo ide mimo cesty?“ Zrazu strhne volant, a zaradí sa do pravého pruhu. Vystúpi a vymení sa za volantom s Lukášom. Lukáš nemá žiadne šoférske skúsenosti a Honza je napriek únave na sedačke spolujazdca úplne prebratý.

Oprava Malucha v Beyneu 77 fotografií v galérii Oprava Malucha v Beyneu Zdroj: Marek Duranský/ Vojtech Duchoslav

Nebol to ideálny deň na jazdu, ale zvládli sme spraviť až 460 km do Atyrau. Na Pionieroch pred 8 rokmi sme išli túto istú vzdialenosť 4 dni, teraz sme to dali za 8 hodín. Na Atyrau nemám príjemné spomienky, dokázali nás tam za tri noci dva krát okradnúť a raz sme sa skrývali pred psychopatom s nožom v ruke. Teraz sa nám nič zlé nestalo, najedli sme sa, a spíme niekde za mestom, kde nás do rána riadne poštípali komáre. Pred nami sú hranice do Ruska. Cesta sa troška zhoršuje, ale nie je to nič katastrofálne.

Na motorke v Ázii: Finiš cesty okolo sveta

Prejsť okolo sveta na motorke? Marek Slobodník už tomu pri vstupe do Uzbekistanu bol celkom blízko. Podarí sa však jemu a jeho partii dosiahnuť vytúžený Beyneu?

Po dlhej dobe stretávame niekoho od nás. Chlap so ženou, na starej Škode 100, ktorí idú až niekde do Mongolska. Cesta sa im iba začala, vyštartovali 8 dní dozadu, my sme na ceste už takmer 5 mesiacov a vôbec im nezávidíme. Naopak, tešíme sa už domov. K hraniciam sa dostávame podvečer. Dan tu bol naposledy pred 11-timi rokmi a pamätá si, ako sa cez hranicu chodilo kompou cez rieku, ja si už pamätám most a tak ako to vyzeralo vtedy, tak isto to vyzerá aj teraz. Vravím, si, akoby som tu bol včera.

Cez policajtov po Matičku Rus

Na hraniciach nemáme žiadne problémy okrem nášho poľského spolucestovateľa Radka. Víza do Ruska síce má, ale začnú mu platiť až za tri dni a teraz to už vyzerá tak, že bude musieť ostať na hraniciach. Čakáme ho niečo vyše hodiny a už si aj vravíme že pôjdeme ďalej, až tu zrazu dostal nejaký špeciálny papier, kde bolo napísané že má povolené vstúpiť do krajiny. Radek má proste vždy šťastie. Na cestách s nami už dvakrát stratil pas, raz sme ho pašovali cez hranice z Bolívie do Čile a ešte na tejto ceste mu chýbali aj uzbecké víza a len asi 4 dni pred vstupom do Uzbekistanu otvorili možnosť elektronických víz.

Astrachaň a ďalšia oprava Malucha - tlmičov a skiel 77 fotografií v galérii Astrachaň a ďalšia oprava Malucha - tlmičov a skiel Zdroj: Marek Duranský/ Vojtech Duchoslav

Pokračujeme ďalej. Nočným Ruskom smerujeme do mesta Astrachaň, kde si chceme oddýchnuť a porobiť prácu. Od včerajška, ktorý sme strávili ešte v Kazachstane, do dnes nás zastavila už asi piata policajná hliadka. Klasika postsovietskych krajín, kde od vás policajti stále pýtajú peniaze. Ale teraz, po celom dni jazdenia, hraniciach a únavy ma tí policajti tak vytočili, že sme sa skoro pobili. Našťastie, nikomu sme žiadny úplatok nedali a čo bolo zaujímavé, ďalej celým Ruskom nás už žiadny policajt nezastavil.

Astrachaň je mesto na delte Volgy, nachádza sa 30 metrov pod morom a je tu príjemne. Marek II. hrá na gitare na ulici a zarába ruble, my upravujeme fotky, videá, píšeme články a Honza so svojím Maluchom ako už klasicky, opravuje. Celý podvozok má zničený a pneumatiky zodraté. Predné listové perá nahradil dielec z Jeepu Willys a zadné pružiny zasa z Mitsubishi Pajero.

Matička Rus, tretia najväčšia socha na svete 77 fotografií v galérii Matička Rus, tretia najväčšia socha na svete Zdroj: Marek Duranský/ Vojtech Duchoslav

Ráno v deň odjazdu vidíme nemilé prekvapenie. Maluch má rozbité 3 okná. Našťastie, nikto nič neukradol, asi si chcel len niekto kopnúť do auta. A tak tu ostávame o deň dlhšie a sklá nahradzujeme plastovými. Ďalej pokračujeme popri Volge smerom do Volgogradu k tretej najväčšej soche na svete, Matičke Rus. Je strašne teplo a krajina sa z púšte či stepi mení na zelenú trávnatú. V tento deň mi je na motorke asi najhoršie, cítim sa na odpadnutie a ani neviem ako som došiel pred sochu. Ako sme zastavili, tak sa hádžem k motorke a spím do rána. Na Matičku Rus som sa ani nebol pozrieť.

Nádherné privítanie doma

Prebudenie tiež nebolo príjemné, začalo pršať. Na druhú stranu mi to vôbec nevadí, pretože mi je už relatívne dobre. To sa ale nedá povedať o mojej Jawe, chytil som obrovskú jamu a predné tlmiče sa mi zasekli na dorazoch, zrazu sa cítim ako na Pionieri, pretože on má zaseknuté tlmiče už od výroby. Na Jawe to ale troška viac vadí, asi preto, že je ťažšia. Ale kladivo a hrubá sila túto poruchu vyriešila.

Občerstvenie pod Stalinom 77 fotografií v galérii Občerstvenie pod Stalinom Zdroj: Marek Duranský/ Vojtech Duchoslav

Pred nami je ešte 1 000 kilometrov Ruskom, pre nás obrovská vzdialenosť, pre Rusa kúsok. Nič zásadné sa tieto dni nedeje. Jeden deň prechádzame mestom Voronež a na ďalší deň sme na hraniciach s Ukrajinou. Pár Rusov nás upozorňovalo, že je tam vojna a že tam nemáme chodiť, my sme odpovedali, že je tam vojna kvôli nim a že hore na severe sa nič nedeje, nechceli nám veriť. Na hraniciach nebolo ani nohy, dva kamióny a my. Zato kontrola bola poriadna. Museli sme vyložiť všetko čo sme mali a nebolo toho málo. Asi 3 hodiny sme strávili kontrolou a potom nás pustili.

Prechádzame Kyjevom cez Rivne do Ľvova, kde si dávame poslednú malú prestávku. Detailne plánujeme prejazd Slovenskom a Českom a to najlepšie čo nás napadlo, bolo zdieľať našu aktuálnu polohu cez Google mapy a aj preto nás na hraniciach so Slovenskom v Ubli čakalo 50 ľudí na motorkách, či Trabantoch. Bola to jedna úžasná cesta. Konečne doma a všade popri ceste ľudia, ktorí nám kývali a pripájali sa k nám. Naša prvá zástavka bola v Banskej Bystrici na námestí SNP kde nás čakalo cca 500 ľudí.

Príjazd domov do BB 77 fotografií v galérii Príjazd domov do BB Zdroj: Marek Duranský/ Vojtech Duchoslav

Neskôr sme pokračovali do Zlína a odtiaľ do Prahy, kde na D1 bola už kolóna áut ktorá nás vyprevádzala, dlhšia než jeden a pol kilometra. Cestu sme zavŕšili v Prahe, kde sa na nás bolo pozrieť cez 2 000 fanúšikov, bola tam neskutočná atmosféra ako na rockovom koncerte a ešte raz sa chcem všetkých poďakovať za tak krásne privítanie! Nič nemôže byť krajšie, ako keď vás stovky ľudí po piatich mesiacoch na ceste vítajú s úsmevom na tvári. Je to koniec ďalšej cesty a čo bude ďalej? Uvidíme, snov máme ešte veľa!

Marek


Video
Najnovšie články
Porsche Cayenne Coupé: Ďalšia „imidžovka“ z BA

BMW po sklamaní z vlaňajších ziskov pozerá na tento rok pesimisticky. Bez ohľadu na brexit očakáva výrazne slabšie výsledky a začína uťahovať opasok.

BMW je nespokojné, tento rok vidí v čiernych farbách

Stávka na segment SUV v podobe modelov Kodiaq a Karoq sa Škode zjavne oplatila. Obidve autá totiž výrazne ťahajú predaj, vďaka ktorému Škoda dosiahla rekordné...

Škoda vlani s rekordnými tržbami, no nižším ziskom

Na novembrovom autosalóne v LA predvedie mníchovská značka nového člena radu 2, ktorý bude postavený na architektúre UKL.

BMW chystá premiéru malého Gran Coupé

To, že človek je tvor omylný, je viac ako jasné. Rovnaké pravidlo platí aj pre vodičov, ktorí sa dopúšťajú mnohých chýb. Mnohé z nich sú však zbytočné...

Hnevá to všetkých: Časté chyby našich vodičov

Dvojica britských vozidiel prichádza s rovnakým srdcom, aké má aj SUV Bentayga. Osemvalec dosahuje výkon 550 koní.

Bentley Continental: Návrat modelov V8

Upravené vozidlo má výkon 375 kW (510 k), znížený podvozok, 21-palcové kolesá a bodykit s množstvom karbónových prvkov.

ABT RS5-R Sportback: Vzniknúť má 50 áut
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×