Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Opel Corsa GSi: Zábava mu nie je cudzia

PRVÁ JAZDA Nabrúsený hatchback využíva vo veľkej miere dedičstvo modelu OPC, ktoré kombinuje so slabším srdcom. Ide o dobre fungujúci celok.
24 3 príspevky 15.09.2018 / Marek Pokrývka

Zložený anglický výraz hot-hatch bol kedysi synonymom pre dostupné autá schopné poriadne zabaviť vodiča a zároveň plniť rolu každodenného dopravného prostriedku. Číselná bitka medzi značkami však trh trochu zdeformovala. Objavilo sa niekoľko modelov, ktoré sú na bežné úlohy príliš drsné, a mnohé vozidlá (najmä tie s pohonom oboch náprav) uleteli cenou poriadne vysoko. Rolu pôvodných ostrých kompaktov preto začali čiastočne preberať ich menší súrodenci.

Vrcholom modelového radu Corsa už nie je OPC, ale GSi 24 fotografií v galérii Vrcholom modelového radu Corsa už nie je OPC, ale GSi Zdroj: Marek Pokrývka

Segment B obsahuje niekoľko automobilov, ktoré za relatívne rozumný peniaz ponúkajú porciu emócií. Aktuálne sa medzi ne snaží zaradiť Opel Corsa GSi, menej výkonný a zároveň lacnejší súrodenec už neponúkanej verzie OPC. Má na to? Zisťovali sme to na medzinárodnej prezentácii, počas ktorej sme novinku preverili aj na kľukatých horských cestách.

Množstvo dielcov prebral od verzie OPC

Prvý dotyk s touto „korzičkou“ v nás vyvolal mierne déjà vu. Napriek čerstvo namiešanému mandarínkovému laku a odlišnému označeniu, na ktorého dlhoročnú tradíciu nedávno ako prvý nadviazal typ Insignia, vyzerá hatchback rovnako ako verzia OPC. Prevzal od nej kompletný predný nárazník s výraznou štrbinou na hrane kapoty, osemnásťpalcové disky kolies i strešné krídlo. Chýba akurát difúzor a duo výfukových koncoviek, tieto partie majú na verzii GSi civilný ráz.

Spätné zrkadlá vyzerajú byť vyrobené z reálneho karbónu 24 fotografií v galérii Spätné zrkadlá vyzerajú byť vyrobené z reálneho karbónu Zdroj: Marek Pokrývka

Novinkou sú karbónové dielce. V tomto segmente síce zvyčajne vídavame akurát nepodarenú imitáciu tohto trendového materiálu, podľa slov nemeckej automobilky by však v tomto prípade malo ísť o reálne uhlíkové vlákna. Tvoria spätné zrkadlá a priečku v maske chladiča.

Spomienky na ó-pé-céčko v nás vyvolalo aj otvorenie dverí. V interiéri výhradne trojdverového vozidla sa totiž objavili známe sedadlá Recaro, ktoré sú za príplatok. Vyzerajú i držia výborne. Nevýhodou je, že sú ukotvené trochu vysoko. Prebratý je volant so splošteným vencom a taktiež prístrojový panel s rýchlomerom ciachovaným do 250 km/h. Zmizlo akurát logo OPC.

Anatomické sedadlá Recaro sú špičkové, no mohli by byť nižšie 24 fotografií v galérii Anatomické sedadlá Recaro sú špičkové, no mohli by byť nižšie Zdroj: Marek Pokrývka

Neveľmi príjemným dedičstvom po nepriamom predchodcovi je podľa nášho názoru radiaca páka, ktorej zvláštne tvarovaná hlavica sa nám nedržala dobre. Za tento dielec sme kritizovali aj typ Insignia. No pri športovo orientovanom vozidle nám prekážal ešte viac, k čomu prispelo aj zdvojené obšitie na hranách. Do dlane to vôbec vhodne nepadne.

V zákrutách to dokáže pekne rozbaliť

Opel Corsa GSi ponúka výhradne šesťstupňový manuál, s ktorým je spojený prepĺňaný benzínový štvorvalec so zdvihovým objemom 1,4 litra. Oproti modelu OPC poháňanému o dve deci väčším srdcom má výrazný hendikep. Dosahuje maximálny výkon 110 kW (150 k) a krútiaci moment 220 Nm, čo nie je na dnešné pomery žiaden zázrak. Je to v praxi problém?

Špičkový model má srdce, ktoré Opel ponúka aj pri iných verziách 24 fotografií v galérii Špičkový model má srdce, ktoré Opel ponúka aj pri iných verziách Zdroj: Marek Pokrývka

Popravde, ani nie. Turbomotor príjemne ťahá v širokom rozmedzí otáčok a neznie pritom zle. No chýba mu nejaká výraznejšia špička. Ani objektívnymi dynamickými parametrami model GSi neohúri, stovka mu trvá podľa papiera 8,9 sekundy a dosiahne najviac 207 km/h. O náradie na štvrťmíľové šprinty jednoznačne nejde. No v zákrutách to dokáže pekne rozbaliť, za čo vďačí aj ladeniu na severnej slučke Nürburgringu.

Opel Combo: Zdedil DNA najúspešnejších

PRVÁ JAZDA Van s bleskom v znaku má navonok vlastnú identitu, no reálne využíva mnoho prebratých komponentov. V rámci triedy zaujme vybavením.

Napriek jednoduchšej konštrukcii zadnej nápravy disponuje táto Corsa veľmi schopným podvozkom. Aj vo vyššom tempe sa správa neutrálne a výborne drží stopu, ktorú mu šofér prikáže prostredníctvom presného a veľmi ostrého riadenia. Svoju rolu v tom hrá špičkové obutie Michelin Pilot Sport 4 s rozmermi 215/40 R18. Ak si k tomu prirátame dobre fungujúce brzdové ústrojenstvo, výsledkom je agilný drobec schopný ponaháňať na kľukatých cestách aj silnejšie stroje.

Podvozok je v tomto prípade jednoznačne rýchlejší než motor 24 fotografií v galérii Podvozok je v tomto prípade jednoznačne rýchlejší než motor Zdroj: Opel

Pochváliť musíme dobre nastavený stabilizačný systém, ktorý vodičovi zbytočne „nekecá“ do riadenia ani pri rýchlej jazde. Toto evidentne neladili ľudia z materského koncernu PSA... Bohužiaľ, nemecký rukopis prináša aj negatívnu stránku, ktorou je tvrdé pruženie. Komfort na osemnásťpalcových diskoch nie je ktovieaký. Vozidlo kopíruje asfalt a mnohé nerovnosti dá posádke pocítiť.

Cenou podlieza aj o niečo slabšie Suzuki

Corsa GSi využíva vo veľkej miere dedičstvo modelu OPC, ktoré kombinuje so slabším srdcom. Napriek tomu jej výkon nejako výrazne nechýba. Turbomotor síce nemá výraznú špičku, no ťahá slušne a vďaka dobrému podvozku, riadeniu či brzdám dokáže tento Opel jazdiť príjemne rýchlo. Ide o dobre fungujúci celok. Zábava mu nie je cudzia, no v segmente nájdeme aj radostnejšie jazdiace modely. Nevýhodami sú tvrdé pruženie a nemožnosť výberu päťdverovej karosérie.

Nemci zaplatia za usadnutie do tohto interiéru od 20-tisíc eur 24 fotografií v galérii Nemci zaplatia za usadnutie do tohto interiéru od 20-tisíc eur Zdroj: Opel

Vo svojom segmente to Opel Corsa GSi nebude mať ľahké, jeho pozícia však bude vo veľkej miere závisieť od ceny. Na nemeckom trhu sa začína predávať za necelých 20-tisíc eur. Je tak o niečo lacnejší než výkonnejšie modely Ford Fiesta ST, Renault Clio R.S. či Volkswagen Polo GTI a cenou podlieza tiež o niečo slabšie Suzuki Swift Sport. To by mohla byť výhoda novinky z Rüsselsheimu.


Najnovšie články
Časovaná bomba v aute: Rozvodový remeň

Toyota len nedávno zvolávala do servisov milióny hybridov a opäť musela vyhlásiť zvolávaciu akciu. Tentokrát sú na vine airbagy, i keď nie tie problematické...

Toyota opäť zvoláva autá do servisov

Na našich čerpacích staniciach sa prejavuje výrazný vzostup cien ropy z posledných týždňov. Otázka znie, čo nás čaká ďalej. Všetko závisí od situácie vo svete.

Ceny benzínu a nafty: Jeseň nás vyjde draho

Vystúpiť z davu medzi úpravcami na trhu nie je jednoduché. Firme Fostla sa to však podarilo. Ich najnovším produktom je balík pre ostré kupé od Mercedesu.

AMG GT S Fostla: Drsný bodykit i vyšší výkon

Debut piatej generácie japonskej ikony sa odohrá na januárovej výstave v Detroite, no britskí záujemcovia už za kupé môžu zložiť zálohu.

Toyota Supra sa už dá v Británii objednať

Sedemciferná predajná suma pri atuách nemusí automaticky znamenať exkluzívny superšport. Na predaj sa totiž objavil na pohľad celkom obyčajný Volkswagen Beetle...

Miliónový chrobák: Beetle s nájazdom 35 km

Mohutný japonský automobil zaujme nielen dizajnom, ale tiež celkovým komfortom a efektívne pracujúcim hybridným systémom.

Test Lexus RX 450h: Samurajova obývačka
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×