Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mercedes predviedol mobilitu budúcnosti

VIDEO
Kľúčovou vlastnosťou štúdie Vision Urbanetic je flexibilita, na podvozok obsahujúci dôležité komponenty možno umiestniť dva moduly.
7 12.09.2018 / Marek Pokrývka

Mnohé automobilky sa snažia odhadnúť, ako môže vyzerať osobná doprava o jednu či dve dekády. Spoločnými rysmi väčšiny futuristických konceptov sú elektrický pohon a autonómne ovládanie. Spĺňa ich aj štúdia Vision Urbanetic, prostredníctvom ktorej Mercedes-Benz predviedol mobilitu budúcnosti podľa svojho gusta. Jej ďalšou kľúčovou vlastnosťou je flexibilita.

Koncept pozostáva z plne autonómneho podvozka a dvoch nadstavieb 7 fotografií v galérii Koncept pozostáva z plne autonómneho podvozka a dvoch nadstavieb Zdroj: Mercedes-Benz

Základom novinky z dielne úžitkovej divízie nemeckého výrobcu je podvozok obsahujúci všetky dôležité komponenty. Plošina teda združuje batérie, elektromotory, svetlá i početné senzory, ktoré sú potrebné na orientáciu vozidla v priestore. Na tento základ možno umiestniť dva moduly. Jeden je určený pre pasažierov a vyznačuje sa organickým dizajnom s množstvom malých okien, kým nákladný svojim vzhľadom pripomína lodný kontajner. Miesto pre vodiča v ňom netreba hľadať.

Mercedes uvádza, že v osobnej verzii vie elektromobil s dĺžkou 5,14 metra pojať až 12 pasažierov. Úžitkový variant disponuje 3,7-metrovým nákladovým priestorom s celkovým objemom 10 kubických metrov. Moduly sa majú dať pomerne rýchlo vymeniť, pričom samotný podvozok dokáže jazdiť aj samostatne. Jedno vozidlo tak môže počas dňa vykonávať viacero úloh.

Mercedes-Benz EQC: Elektrická éra je tu

Trojcípa hviezd predstavila sériové SUV s výkonom 300 kW (408 k), predávať by sa malo podľa neoficiálnych informácií od asi 70-tisíc eur.

Základným cieľom tejto flexibility je zníženie počtu áut v urbanizovaných oblastiach, pre ktoré je koncept Vision Urbanetic určený už svojím menom. Dôležitým článkom fungovania je pritom internet. Vďaka digitálnemu napojeniu na infraštruktúru môže napríklad jeden automobil počas rannej špičky voziť ľudí do školy či práce, následne prijme alternatívnu požiadavku a po výmene nadstavby sa vydá plniť kuriérske služby.


Najnovšie články
Test Kodiaq Sportline: Najlepšia Škoda

Štýlové kórejské vozidlo patrí ku kvalitným členom triedy B-SUV. S litrovým srdcom je príjemne svižné, motor by však mohol byť lepšie odizolovaný.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDi: Trojvalcová osa

Kompletne otvorený roadster odkazuje na stroje z povojnového obdobia. Existujú dve verzie, pri oboch je základom kupé 812 Superfast.

Ferrari Monza má najsilnejší motor značky

Ford do Európy definitívne prináša Ranger Raptor a spolu s ním i ďalšie novinky. Oznámil to na autosalóne úžitkových vozidiel v Hannoveri. Tešiť sa po novom...

Premiéry Fordu: Ranger Raptor i Custom PHEV

Nemecko chcelo s pomocou stimulov a dotácií dostať na svoje ciele milión áut do roka 2020. Tento cieľ však nie je reálny a určite sa nenaplní.

Milión e-áut na nemeckých cestách tak skoro nebude

Jeseň na cestách prináša po suchom a teplom lete viaceré nové riziká. Jedno z nich však nesúvisí priamo s počasím. Práve v tomto období totiž stúpa riziko...

Zrážka so zverou: Čo robiť a ako jej zabrániť?

Samotný názov Lexus LS je už značka, ktorá má cveng po celom svete. My sme dostali možnosť otestovať schopnosti verzie v špecifikácii 500h. Môže exotický...

Test Lexus LS 500h: Zatieni nemeckú trojku?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×