Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Volkswagen Golf: Čím ohúri ôsma generácia?

VIDEO
Mnohí ho označujú za etalón svojej triedy, Volkswagen Golf už čoskoro dostane ôsmu generáciu a tá bude mať neľahkú úlohu - udržať sa na vrchole. Podarí sa Volkswagenu opäť posunúť latku?
41 príspevkov 08.09.2018 / Filip Kadlečík

Na jeseň roku 2019 na trh príde golf ôsmej generácie. Vonkajší dizajn sa zmení len evolučne, už teraz však vďaka predchádzajúcim generáciami vieme, že pod kapotou a v kabíne môžeme očakávať revolúciu. Neplatí to však pre priestorovú ponuku, z pohľadu posádky či batožinového priestoru sa až na milimetrové odchýlky nebude výraznejšie meniť nič.

Absolútnou novinkou bude kokpit auta. Každé vozidlo bude mať už v základe digitálnu prístrojovú dosku a s ňou súvisiace dotykové panely - podobne ako v Mercedese však budú tie lacnejšie mať o niečo menšiu uhlopriečku. Konfigurácia, ktorú vidíte na videu, bude mať väčšie rozmery a dostupná má byť za príplatok.

Triedu A chce Volkswagen prinajmenšom dobehnúť, ideálne predbehnúť, aj čo sa týka rozpoznávania reči. Jednotlivé funkcie Golfu sa budú ovládať prostredníctvom dotykového displeja, nebude to však už nutné. Miesto toho budú postačovať voľné hlasové príkazy, napríklad: “Som unavený” a Golf vás na jeho základe navedie do najbližšieho hotela. Podobne ako Mercedes, Volkswagen si tento softvér vyvíja samostatne.

Kvalita by mala napredovať výraznými krokmi, najmä čo sa týka súhry podvozku a riadenia. Zabúdať nemožno ani na tému pohonu. Čisto elektrické ústrojenstvo bude prenechané na iný vývoj, Golf by sa teda tentokrát mal spoliehať len na spaľovacie agregáty.

Prekvapenie VW? Vízia krátkeho Golfu Alltrack

Koncern VW si zatiaľ vyhovotenia ako Alltrack, Xperiece či Scout necháva len pre automobily s karosériou kombi. Brazílsky grafik však ukázal, že márne by nemuseli byť ani v prípade krátkych...

Cieľ? Zážihové motory by mali byť úsporné podobne ako vznetové. Dieselové zasa bez akýchkoľvek trikov riadiacej jednotky čisté ako benzíny. Viac techniky a lepšie auto za rovnaké peniaze? Volkswagen na nemeckom trhu plánuje Golf predávať od úrovne 17 000 eur, východisková pozícia teda naďalej zostane rovnaká. Tentokrát však už v základnej cene každý dostane digitálny kokpit i umelú inteligenciu.


Video
Najnovšie články
Elon Musk opäť šokuje: Lietajúci športiak Tesly?

Obe hybridné verzie prichádzajú s prepracovanými nárazníkmi či svetlami, v interiéri sa objavil väčší displej a dotykový panel klimatizácie.

Hyundai Ioniq podstúpil plastickú operáciu

Už onedlho sa začnú najrozsiahlejšie dopravné obmedzenia v histórii Bratislavy. Pri riadení dopravy bude uprednostňovaná MHD, primátor Matúš Vallo preto...

Vallo: Vodiči nechajte autá doma, použite MHD

Obchodníci sa neraz predháňajú v ponuke zaujímavých „vychytávok“, ktoré by mali v zime uľahčiť život motoristu. Niektoré môžu byť užitočné, iné z vás len...

Zimné príslušenstvo: Čo sa oplatí a čo určite nie?

Nemecko nastúpilo na cestu rozvoja elektromobility a postupne rozširuje sieť nabíjacích staníc. Zatiaľ najviac ich má Hamburg.

Najviac nabíjačiek v Nemecku má Hamburg

Americký úpravca dal elektrickému SUV široký bodykit z uhlíkových vlákien a kompletne prečalúnil jeho interiér.

T Sportline Model X: Karbón a oranžová

Volkswagen plánuje nástupcu aktuálneho Golfu ukázať už o niekoľko mesiacov, online svet však už jeho podobu pozná. Po starších videách sa teraz na internete...

Dizajn ôsmeho Golfu prezrádzajú nové fotky
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×