Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Volkswagen Golf: Čím ohúri ôsma generácia?

VIDEO
Mnohí ho označujú za etalón svojej triedy, Volkswagen Golf už čoskoro dostane ôsmu generáciu a tá bude mať neľahkú úlohu - udržať sa na vrchole. Podarí sa Volkswagenu opäť posunúť latku?
40 príspevkov 08.09.2018 / Filip Kadlečík

Na jeseň roku 2019 na trh príde golf ôsmej generácie. Vonkajší dizajn sa zmení len evolučne, už teraz však vďaka predchádzajúcim generáciami vieme, že pod kapotou a v kabíne môžeme očakávať revolúciu. Neplatí to však pre priestorovú ponuku, z pohľadu posádky či batožinového priestoru sa až na milimetrové odchýlky nebude výraznejšie meniť nič.

Absolútnou novinkou bude kokpit auta. Každé vozidlo bude mať už v základe digitálnu prístrojovú dosku a s ňou súvisiace dotykové panely - podobne ako v Mercedese však budú tie lacnejšie mať o niečo menšiu uhlopriečku. Konfigurácia, ktorú vidíte na videu, bude mať väčšie rozmery a dostupná má byť za príplatok.

Triedu A chce Volkswagen prinajmenšom dobehnúť, ideálne predbehnúť, aj čo sa týka rozpoznávania reči. Jednotlivé funkcie Golfu sa budú ovládať prostredníctvom dotykového displeja, nebude to však už nutné. Miesto toho budú postačovať voľné hlasové príkazy, napríklad: “Som unavený” a Golf vás na jeho základe navedie do najbližšieho hotela. Podobne ako Mercedes, Volkswagen si tento softvér vyvíja samostatne.

Kvalita by mala napredovať výraznými krokmi, najmä čo sa týka súhry podvozku a riadenia. Zabúdať nemožno ani na tému pohonu. Čisto elektrické ústrojenstvo bude prenechané na iný vývoj, Golf by sa teda tentokrát mal spoliehať len na spaľovacie agregáty.

Prekvapenie VW? Vízia krátkeho Golfu Alltrack

Koncern VW si zatiaľ vyhovotenia ako Alltrack, Xperiece či Scout necháva len pre automobily s karosériou kombi. Brazílsky grafik však ukázal, že márne by nemuseli byť ani v prípade krátkych...

Cieľ? Zážihové motory by mali byť úsporné podobne ako vznetové. Dieselové zasa bez akýchkoľvek trikov riadiacej jednotky čisté ako benzíny. Viac techniky a lepšie auto za rovnaké peniaze? Volkswagen na nemeckom trhu plánuje Golf predávať od úrovne 17 000 eur, východisková pozícia teda naďalej zostane rovnaká. Tentokrát však už v základnej cene každý dostane digitálny kokpit i umelú inteligenciu.


Najnovšie články
Test Kodiaq Sportline: Najlepšia Škoda

Štýlové kórejské vozidlo patrí ku kvalitným členom triedy B-SUV. S litrovým srdcom je príjemne svižné, motor by však mohol byť lepšie odizolovaný.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDi: Trojvalcová osa

Kompletne otvorený roadster odkazuje na stroje z povojnového obdobia. Existujú dve verzie, pri oboch je základom kupé 812 Superfast.

Ferrari Monza má najsilnejší motor značky

Ford do Európy definitívne prináša Ranger Raptor a spolu s ním i ďalšie novinky. Oznámil to na autosalóne úžitkových vozidiel v Hannoveri. Tešiť sa po novom...

Premiéry Fordu: Ranger Raptor i Custom PHEV

Nemecko chcelo s pomocou stimulov a dotácií dostať na svoje ciele milión áut do roka 2020. Tento cieľ však nie je reálny a určite sa nenaplní.

Milión e-áut na nemeckých cestách tak skoro nebude

Jeseň na cestách prináša po suchom a teplom lete viaceré nové riziká. Jedno z nich však nesúvisí priamo s počasím. Práve v tomto období totiž stúpa riziko...

Zrážka so zverou: Čo robiť a ako jej zabrániť?

Samotný názov Lexus LS je už značka, ktorá má cveng po celom svete. My sme dostali možnosť otestovať schopnosti verzie v špecifikácii 500h. Môže exotický...

Test Lexus LS 500h: Zatieni nemeckú trojku?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×