Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Volkswagen Golf: Čím ohúri ôsma generácia?

VIDEO
Mnohí ho označujú za etalón svojej triedy, Volkswagen Golf už čoskoro dostane ôsmu generáciu a tá bude mať neľahkú úlohu - udržať sa na vrchole. Podarí sa Volkswagenu opäť posunúť latku?
40 príspevkov 08.09.2018 / Filip Kadlečík

Na jeseň roku 2019 na trh príde golf ôsmej generácie. Vonkajší dizajn sa zmení len evolučne, už teraz však vďaka predchádzajúcim generáciami vieme, že pod kapotou a v kabíne môžeme očakávať revolúciu. Neplatí to však pre priestorovú ponuku, z pohľadu posádky či batožinového priestoru sa až na milimetrové odchýlky nebude výraznejšie meniť nič.

Absolútnou novinkou bude kokpit auta. Každé vozidlo bude mať už v základe digitálnu prístrojovú dosku a s ňou súvisiace dotykové panely - podobne ako v Mercedese však budú tie lacnejšie mať o niečo menšiu uhlopriečku. Konfigurácia, ktorú vidíte na videu, bude mať väčšie rozmery a dostupná má byť za príplatok.

Triedu A chce Volkswagen prinajmenšom dobehnúť, ideálne predbehnúť, aj čo sa týka rozpoznávania reči. Jednotlivé funkcie Golfu sa budú ovládať prostredníctvom dotykového displeja, nebude to však už nutné. Miesto toho budú postačovať voľné hlasové príkazy, napríklad: “Som unavený” a Golf vás na jeho základe navedie do najbližšieho hotela. Podobne ako Mercedes, Volkswagen si tento softvér vyvíja samostatne.

Kvalita by mala napredovať výraznými krokmi, najmä čo sa týka súhry podvozku a riadenia. Zabúdať nemožno ani na tému pohonu. Čisto elektrické ústrojenstvo bude prenechané na iný vývoj, Golf by sa teda tentokrát mal spoliehať len na spaľovacie agregáty.

Prekvapenie VW? Vízia krátkeho Golfu Alltrack

Koncern VW si zatiaľ vyhovotenia ako Alltrack, Xperiece či Scout necháva len pre automobily s karosériou kombi. Brazílsky grafik však ukázal, že márne by nemuseli byť ani v prípade krátkych...

Cieľ? Zážihové motory by mali byť úsporné podobne ako vznetové. Dieselové zasa bez akýchkoľvek trikov riadiacej jednotky čisté ako benzíny. Viac techniky a lepšie auto za rovnaké peniaze? Volkswagen na nemeckom trhu plánuje Golf predávať od úrovne 17 000 eur, východisková pozícia teda naďalej zostane rovnaká. Tentokrát však už v základnej cene každý dostane digitálny kokpit i umelú inteligenciu.


Video
Najnovšie články
Dolný Kubín finišuje s opravou dôležitej križovatky

Americký tuner StreetFighter LA transplantoval srdce klasickej 911-tke. Stádo takmer šesťsto koní upraveného Porsche 911 E-RWB poháňa výhradne elektrina.

Porsche 911 E-RWB: Pouličný bitkár v bielom

Po boku hatchbacku novej Mazdy3 sa predstaví aj sedan. Už koncom novembra sa na autosalóne v Los Angeles dozvieme ďalšie detaily.

Mazda3: Nové zábery odhaľujú aj sedan

Volkswagen sa pripravuje na výrobu 50 miliónov elektromobilov a zaobstaranie batérií. Na tento účel vyčlenil niekoľko desiatok miliárd eur.

VW chce vyrobiť 50 miliónov elektromobilov

Európska únia sa zatiaľ vyhla americkým clám na dovoz áut zo zahraničia, to však podľa predsedu Európskej komisie Jeana-Clauda Junckera môže trvať len do konca...

Juncker: Prímerie medzi USA a EÚ ohľadne áut je krehké

Americký výrobca elektromobilov Tesla má na burze prvýkrát vyššiu hodnotu než BMW. Už len Daimler, Toyota a VW majú v súčasnosti väčšiu trhovú kapitalizáciu.

Tesla má vyššiu trhovú hodnotu než BMW

Facelift už bol na spadnutie, o nástupcovi Mitsubishi L200 sa šepkalo niekoľko mesiacov. Pick-up nakoniec dostal modernú prednú časť i vylepšenú samočinnú...

Mitsubishi L200: Radikálna zmena imidžu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×