Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test i30 Fastback: Hyundai ukázal guráž

FOTO
Hyundai pred časom prekvapil motoristickú verejnosť, keď okrem karosárskych verzií i30 hatchback a i30 kombi na trh uviedol i štýlový Fastback. Atraktívne auto vyčnieva z radu, má však aj svoje nevýhody?
53 12 príspevkov 07.09.2018 / Filip Kadlečík

Nie je to tak dávno, keď automobilky starého kontinentu na tie kórejské pozerali z úplne inej pozície. Ázijskí tigri však ukázali, že majú chuť sa zlepšovať a postupne sa na Európu doťahujú. Dnes už možno hovoriť o vyrovnanej partii, no Hyundaiu s Kiou to zjavne nestačí.

Pekné línie zadnej časti robia z kompaktného Hyundaiu unikát 53 fotografií v galérii Pekné línie zadnej časti robia z kompaktného Hyundaiu unikát Zdroj: Filip Kadlečík

Kórea totiž v poslednom čase čoraz častejšie napína svaly a ukazuje guráž. Tradičnej konkurencie sa nebojí a modelmi ako Stinger či i30 N jednoznačne demonštruje, že sebavedomia má na rozdávanie. K tejto dvojke možno zaradiť i originálny i30 Fastback, ktorý aktuálne konkurenciu hľadá len ťažko.

Nový vietor v segmente

Hyundai i30 Fastback spoznáte okamžite podľa netradičnej natiahnutej zadnej časti. Aj keď názov hovorí niečo iné, v skutočnosti ide o liftback s veľkými piatymi dverami. Odvážnu voľbu karosérie si ceníme, Hyundaiu patrí uznanie, že v dnešnej dobe excelových tabuliek a prísneho šetrenia stavil i na takýto netradičný karosársky variant.

Dizajnéri zvládli zadnú časť vkusne, je štýlová, elegantná a originálna 53 fotografií v galérii Dizajnéri zvládli zadnú časť vkusne, je štýlová, elegantná a originálna Zdroj: Filip Kadlečík

V Európe totiž už dlho platilo, že v kompaktnom segmente sa okrem typu hatchback ponúkalo len kombi, prípadne výnimočne aj sedan. Kórea týmto krokom do segmentu priniesla čerstvý vietor a reakcia verejnosti na seba nenechala dlho čakať. Toto auto sa ľuďom páči a i počas nášho testovanie o neho neustále prejavovali záujem.

Od hatchbacku i30 pritom Fastback navonok odlišuje prakticky len odlišný nárazník a niekoľko drobných detailov. Okrem nich sa všetko podstatné odohráva až za prednými dverami. Tam totiž začína strecha pozvoľne klesať a ústi do zabudovaného spojlera umiestneného na piatych dverách. Samotná zadná časť je vypracovaná efektne, i keď z konkrétnych uhlov môže pôsobiť trochu neohrabane. Podarená je i grafika koncových svetiel využívajúcich LED technológiu.

Všetko má svoju cenu

Hyundai i30 sme už v redakčnom teste preverili štyrikrát, najskôr sa nám do rúk dostala vrcholná verzia so zážihovým agregátom, neskôr i so vznetovým a napokon sme do rúk dostali i zážihový trojvalec. Naposledy nás model i30 navštívil v podobe stredne vybaveného rodinného kombi.

Interiér je prakticky úplne zhodný s tým, ktorý nájdete aj v iných typoch rodiny i30 53 fotografií v galérii Interiér je prakticky úplne zhodný s tým, ktorý nájdete aj v iných typoch rodiny i30 Zdroj: Filip Kadlečík

Fastback sa od týchto automobilov v interiéri nijak zvlášť neodlišuje, rozdiely sú markantné len na zadných sedadlách. Tie oproti bežným karosárskym verziám ponúknu o niečo menej priestoru v pozdĺžnom i zvislom smere. Znamená to asi toľko, že vodič vysoký 185 cm sa sám za seba zmestí s drobnou rezervou, no ak by mal sedieť úplne vystretý, hlava sa mu bude dotýkať stropu.

Test Hyundai i30 N: Najlepší Nováčik?

Nová divízia kórejskej značky štartuje veľkolepo, jej prvý sériový produkt sa smelo môže rovnať s ostrieľanými nabrúsenými hatchbackmi.

Napriek tomu sa nedá povedať, že by sa v druhom rade sedadiel Fastbacku nedali voziť i dospelí. Musia však rátať s tým, že nebudú sedieť úplne vystretí. Ak človek zmení svoju pozíciu a spraví si pohodlie, na zadných sedadlách mu priestor nebude nedostatočný. Ak však máte v pláne vzadu voziť dvojmetrovú osobu, štýlový liftback zo zoznamu potenciálnych automobilov na kúpu radšej vyškrtnite.

Miesta je na zadných sedadlách o niečo menej než v hatchbacku či kombi 53 fotografií v galérii Miesta je na zadných sedadlách o niečo menej než v hatchbacku či kombi Zdroj: Filip Kadlečík Veľký batožinový priestor a sklápacie sedadlá - dlhé predmety sa tu dajú voziť bez problémov 53 fotografií v galérii Veľký batožinový priestor a sklápacie sedadlá - dlhé predmety sa tu dajú voziť bez problémov Zdroj: Filip Kadlečík

Na druhú stranu, prístup do batožinového priestoru je pri Fastbacku excelentný. Cez veľký nakladací priestor do neho naložíte i naozaj rozmerné predmety, jeho dĺžka i šírka prídu vhod. Limitom môže byť len jeho obmedzená výška. V každom prípade, 450 litrov nie je málo a i30 Fastback ešte naviac ponúkne odkladacie priestory skryté pod dvojitým dnom. Jeho koncepcia teda má svoje výhody i nevýhody.

Rýchly podvozok

Agregát 1.4 T-GDi ladený na 103 kW (140 k) sa dá zaradiť medzi to najlepšie, čo aktuálne v danej objemovej i výkonovej kategórii nájdete. Z hľadiska jazdy mu nemožno vyčítať prakticky nič. Pri jazde v meste si vystačí so 7,0 l benzínu na 100 kilometrov, na diaľnici sa uskromní, spaľuje len 6,2 l/100 km a na vidieku ešte táto hodnota klesne na rovných 4,5 l/100 km. Kombinovaná hodnota apetítu počas nášho testu sa teda vo finále ustálila na 5,9 l/100 km.

Agregát 1.4 T-GDi patrí k užívateľsky najlepším motorom, ktoré si dnes možno kúpiť 53 fotografií v galérii Agregát 1.4 T-GDi patrí k užívateľsky najlepším motorom, ktoré si dnes možno kúpiť Zdroj: Filip Kadlečík

Priaznivú spotrebu tu naviac dopĺňa slušný dynamický prejav, výborná manuálna prevodovka a dokonca i zvuk, ktorý motor (ne)produkuje. Pri pokojnej jazde je prepĺňaný štvorvalec tichý a pokojný, vo vysokých otáčkach však naberie ostrý nádych a tým prispieva k športovému zážitku za volantom Hyundaiu.

Test Hyundai i30 kombi: Ideál pre celú rodinku

Testovali sme auto, ktoré vyznáva klasický recept ideálneho rodinného vozidla. Nemá najvyššiu výbavu, pod kapotou mu pracuje dieselový agregát 1.6 CRDi a ponúka nevídaný vnútorný priestor. Splní však...

Bohužiaľ, nadšenie z dynamického jazdeniu tu aktuálne zabíja nekomunikatívnosť vozidla. Cez volant toho z cesty príliš necítite a prostredníctvom kolies tobôž nie. To však neznamená, že auto nie je rýchle. Má vynikajúci podvozok, ktorý by však potreboval lepšie vyladené riadenie a menej kultivovanosti. Je totiž príjemne tuhý, no napriek tomu zameraný vyslovene na komfort.

Žiadne 53 fotografií v galérii Žiadne "fejkové" koncovky výfukov, tento Hyundai má dokonca i pekný zvuk Zdroj: Filip Kadlečík

Zdá sa, že Hyundai i30 Fastback by mohol byť skvelým N-kom. Jeho podvozok je veľmi rýchly už teraz, po drobných úpravách a pridaní výkonnejšej jednotky sa môže zmeniť na štýlové športové auto, ktoré nebude mať mnoho priamych konkurentov. Koniec-koncov, to, aký bude ostrý Fastback, zistíme už v najbližších mesiacoch. Zatiaľ si aspoň môžete spraviť chuť touto vizualizáciou.

Rozumná cenová politika

Hyundai podľa nášho názoru pri i30 Fastback zvolil zaujímavú cenovú politiku. Štýlovka totiž začína už na čiastke 16 090 eur. Áno, je to viac, než bežný hatchback i30, Fastback však už rovno má lepšiu výbavu a silnejší agregát. My sme testovali variant 1.4 T-GDi Style, ktorý začína na sume 20 190 eur. Jediným príplatkom tu bol metalický lak karosérie, ktorý cenovku posunul na 20 690 eur.

Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi Style 53 fotografií v galérii Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi Style Zdroj: Filip Kadlečík

Vzhľadom na výbavu automobilu, ale i jeho štýl a originalitu, túto cenovku nemožno považovať za prehnanú. Ponúka všetky moderné technológie vrátane adaptívneho tempomatu či systému pre udržiavanie v jazdnom pruhu, dvojzónovú klimatizáciu a napríklad i vynikajúce textilné kreslá nastaviteľné v mnohých smeroch.

Hyundai má guráž

Model i30 Fastback je výborné auto, ktoré je v prvom rade užívateľsky veľmi príjemné a prívetivé. Budete ho šoférovať radi, aj keď je pravda, že by mohol sprostredkovávať i viac zábavy za volantom. Pri bežnom jazdení však oceníte jeho kultivovaný prejav a okrem iného i fakt, že sedíte vo výnimočnom automobile.

Fastback vyzerá výborne aj v relatívne bežnej sivej metalíze 53 fotografií v galérii Fastback vyzerá výborne aj v relatívne bežnej sivej metalíze Zdroj: Filip Kadlečík

V kompaktnom segmente Fastback prakticky nemá pár, je unikátny a skutočne dokazuje, že Hyundai má to, čo niektorým zabehnutým hráčom už roky chýba. Guráž a sebavedomie robiť nové veci, ktoré nemusia zaručene priniesť veľký zisk. V tomto prípade sa zlepšuje najmä imidž značky, prítomnosť Fastbackov na našich cestách však naznačuje, že ani z hľadiska predaja by to so štýlovkou nemuselo byť úplne zlé. My sa tomu ani nečudujeme.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 353 cm3
Max. výkon
103 kW/140 k
pri otáčkach
6 000/min
Max. krútiaci moment
242 Nm
pri otáčkach
1 500-3 200/min
Palivo
benzín
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
6-stupňová manuálna
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
4 455 mm
Šírka
1 795 mm
Výška
1 425 mm
Rázvor náprav
2 650 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 409 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 484 kg
Užitočná hmotnosť
431 kg
Celková hmotnosť
1 840 kg
Objem batožinového priestoru
450 /1 351 l
Objem palivovej nádrže
50 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
208 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
9,2 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
6,9 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,1 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,7 l/100 km
Mesto - počas testu
7,0 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,2 l/100 km
Vidiek - počas testu
4,5 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
134 g/km
Emisná norma
Euro 6
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 16 090 €
Základná cena verzie
od 20 190 €
Cena testovaného exemplára
20 690 €

Najnovšie články
Test Kodiaq Sportline: Najlepšia Škoda

Štýlové kórejské vozidlo patrí ku kvalitným členom triedy B-SUV. S litrovým srdcom je príjemne svižné, motor by však mohol byť lepšie odizolovaný.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDi: Trojvalcová osa

Kompletne otvorený roadster odkazuje na stroje z povojnového obdobia. Existujú dve verzie, pri oboch je základom kupé 812 Superfast.

Ferrari Monza má najsilnejší motor značky

Ford do Európy definitívne prináša Ranger Raptor a spolu s ním i ďalšie novinky. Oznámil to na autosalóne úžitkových vozidiel v Hannoveri. Tešiť sa po novom...

Premiéry Fordu: Ranger Raptor i Custom PHEV

Nemecko chcelo s pomocou stimulov a dotácií dostať na svoje ciele milión áut do roka 2020. Tento cieľ však nie je reálny a určite sa nenaplní.

Milión e-áut na nemeckých cestách tak skoro nebude

Jeseň na cestách prináša po suchom a teplom lete viaceré nové riziká. Jedno z nich však nesúvisí priamo s počasím. Práve v tomto období totiž stúpa riziko...

Zrážka so zverou: Čo robiť a ako jej zabrániť?

Samotný názov Lexus LS je už značka, ktorá má cveng po celom svete. My sme dostali možnosť otestovať schopnosti verzie v špecifikácii 500h. Môže exotický...

Test Lexus LS 500h: Zatieni nemeckú trojku?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×