Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Opel Combo: Zdedil DNA najúspešnejších

PRVÁ JAZDA Van s bleskom v znaku má navonok vlastnú identitu, no reálne využíva mnoho prebratých komponentov. V rámci triedy zaujme vybavením.
35 06.09.2018 / Marek Pokrývka

Presun nemeckej značky Opel pod donedávna rýdzo francúzsku skupinu PSA je hotovou vecou. Rüsselsheim už priniesol dva produkty ťažiace z príslušnosti k rozšírenému koncernu, konkrétne ide o Crossland X a Grandland X. V súčasnosti prichádza tretí plod kolaborácie medzi značkami. Ide o kompaktný van Combo, ktorého označenie písmenom E znamená piatu generáciu.

Opel Combo Life prichádza v súčasnosti na slovenský trh 35 fotografií v galérii Opel Combo Life prichádza v súčasnosti na slovenský trh Zdroj: Marek Pokrývka

Tento automobil debutoval v druhej polovici februára len s niekoľkodňovým odstupom od svojich pokrvných príbuzných menom Berlingo a Rifter. Napriek vlastnej formálnej identite má trojica mnoho spoločného, z čoho však môže model s bleskom v znaku prakticky len profitovať. Jeho noví súrodenci ho totiž popularitou absolútne zatieňujú.

Opel Combo francúzske gény neskrýva

Od svojho príbuzného sa nemecký reprezentant odlišuje prednou časťou, lakovanými nárazníkmi, diskami kolies či volantom.

Duo z krajiny galského kohúta dlhodobo dominuje svojmu segmentu, aktuálne má na ňom približne 30-percentný podiel. V krvi týchto vozidiel teda koluje naozaj úspešná DNA. Aký je výsledok jej miešania s germánskou identitou sme zisťovali na medzinárodnej prezentácii, ktorá bola prioritne zameraná na osobnú verziu Life.

Praktické riešenia, kam sa len pozrieš

Ako pri valnej väčšine vozidiel tejto kategórie nie je z dizajnového hľadiska veľmi o čom hovoriť, hranatú karosériu zakladajúcu si na maximalizácii vnútorného priestoru ozvláštňujú akurát zaoblené rohy bočných okien. Zadná časť sa okrem symbolov a označení zhoduje s bratom značky Citroën. Odlišné sú predné partie s charakteristickou maskou chladiča a svetlami obsahujúcimi „fajku“ denných diód, ktorá sa postupne stala poznávacím znakom vozidiel Opel.

Napriek viacerým nemeckým dielcom je gro interiéru francúzske 35 fotografií v galérii Napriek viacerým nemeckým dielcom je gro interiéru francúzske Zdroj: Marek Pokrývka

Kým navonok možno podobnosť s príbuznými ešte ako-tak prehliadnuť, interiér hovorí o príslušnosti k rodine PSA jasnou rečou. Obsahuje množstvo známych komponentov. Volant prišiel spolu s páčkami za ním, prístrojovým panelom a ovládaním svetiel z Nemecka, no prakticky všetko ostatné nesie francúzsky podpis. Napríklad aj grafika palubného počítača.

Príslušnosť k rodine úspešnej dvojice neberieme ako mínus, skôr naopak. V kabíne cítiť dlhoročnú evolúciu spriaznených produktov. Obsahuje nepočetné množstvo praktických riešení: od malých držiakov na poháre cez obrovskú chladenú schránku medzi prednými sedadlami až po panoramatickú strechu obsahujúcu panel s náladovým osvetlením a odkladacími priestormi.

Jasný rukopis koncernu PSA má napríklad infotainment 35 fotografií v galérii Jasný rukopis koncernu PSA má napríklad infotainment Zdroj: Marek Pokrývka

Z hľadiska praktickosti nemožno tomuto vozidlu absolútne nič vyčítať. Okrem obrovského množstva odkladacích priestorov disponuje aj nadpriemernou porciou miesta pre pasažierov, najmä na výšku. A čo kufor? Mohutný kváder s objemom 597 l a nízkou nakladacou hranou uspokojí väčšinu potrieb, rovnako ako 2 126 litrov dostupných po zložení zadných sedadiel. Praktickým detailom je možnosť samostatného otvárania okna na piatych dverách.

Svojho predchodcu Combi jasne prekonáva dostupným vybavením. Koncern dal svojim kompaktným vanom do vienka takmer všetko, čo poznáme z klasických osobných vozidiel tejto značky. V zozname nechýba široká bezpečnostná výbava obsahujúca aj funkciu autonómneho brzdenia, navigačný systém, head-up displej či panoramatickú parkovaciu kameru. Na daný segment ide o ponuku, ktorá tu doposiaľ nebola.

Diesel aj s osemstupňovým automatom

Medzi triedne inovácie tohto modelu (spolu s jeho pokrvnými príbuznými) možno zaradiť implementáciu osemstupňového automatu. Momentálne ju Opel montuje len so špičkovou verziou naftového motora 1.5 BlueHDi dosahujúcou výkon 96 kW (130 k), v budúcnosti bude prevodovku kombinovať aj s rovnako silným benzínovým trojvalcom 1.2 PureTech.

Zážihový trojvalec sa v kompaktnom vane správa živo 35 fotografií v galérii Zážihový trojvalec sa v kompaktnom vane správa živo Zdroj: Marek Pokrývka Počas našej prvej jazdy sme si vyskúšali obe pohonné jednotky. Zvedaví sme boli najmä na dieselový model so samočinným ústrojenstvom, ktorý nás nesklamal. Automatická prevodovka pracuje príjemne hladko. Zvyknúť sme si trochu nevedeli akurát na zmenu jej režimov, ktoré prebieha pomocou otočného ovládača. Samotnému vznetovému agregátu nemožno veľa vyčítať. Je kvalitne odhlučnený a v prípade potreby dokáže jeho krútiaci moment 300 Nm dobre zatiahnuť.

Vyskúšali sme si tiež zážihový agregát vo verzii naladenej na 81 kW (110 k), ktorú dopĺňa výhradne šesťstupňový manuál. Táto kombinácia nás prekvapila svojím prejavom. Pri prázdnom aute pôsobí trojvalec nečakane živo, v sprievode typicky zafarbeného zvuku dokáže pružne zrýchľovať. Stovka v priebehu 11,8 sekundy je na takéto auto slušný údaj.

Okrem rôznych motorov Opel ponúka aj dve dĺžky karosérie 35 fotografií v galérii Okrem rôznych motorov Opel ponúka aj dve dĺžky karosérie Zdroj: Opel

K dobrým dojmom z benzínového modelu prispela okrem samotného elánu motora PureTech aj medzigeneračná diéta. Konštruktérom sa podarilo ušetriť až 70 kilogramov. V prípade plného obsadenia a naloženia batožinou by trojvalcová jednotka mala nepochybne čo robiť, počas medzinárodnej prezentácie sme to však nemohli preveriť.

Na našom trhu štartuje Peugeot Rifter

Francúzske vozidlo bude u nás dostupné s dvomi dĺžkami karosérie, štyrmi pohonnými jednotkami a tromi úrovňami vybavenia.

Od automobilu tohto segmentu málokto očakáva raketové zrýchlenie a rovnako je to s jazdnými vlastnosťami. Pri nich treba rátať najmä s náklonmi v zákrutách. Opel ich však drží v norme a napriek menej presnému riadeniu pôsobí celkom obratne. Nesklame ani z hľadiska jazdného komfortu. Prítomnosť jednoduchej zadnej nápravy síce cítiť, ale konštruktéri podvozok vyladili dobre.

Opel svoje francúzske gény neskrýva

Nad prechodom značky Opel pod krídla skupiny PSA mnohí ohŕňajú nos, pre typ Combo je však jednoznačne prínosom. Zdedil totiž DNA najúspešnejších hráčov v triede. Svoje francúzske gény neskrýva, prezrádza ich jeho zadná časť a najmä interiér. Ten disponuje ohromným množstvom praktických riešení, veľkou porciou priestoru i bohatou ponukou vybavenia.

Combo Life je veľmi kvalitným zástupcom svojej triedy 35 fotografií v galérii Combo Life je veľmi kvalitným zástupcom svojej triedy Zdroj: Marek Pokrývka

Počas prvej jazdy nás zaujal hladko radiaci osemstupňový automat, v danom segmente ide o unikát. Jeho kombinácia s 1,5-litrovým naftovým štvorvalcom je podarená. Dobre však funguje aj spojenie benzínového trojvalca s manuálnou prevodovkou, pri prázdnom aute pôsobí nečakane živo. Podvozok ponúka slušnú úroveň jazdného komfortu. Vo všeobecnosti je Opel Combo Life veľmi kvalitným zástupcom svojej triedy, ktorý môže nadviazať na úspechy svojich nových súrodencov.

Dnešným dňom vozidlo vstupuje do predaja na slovenskom trhu. V základnej forme Selection stojí 12 990 eur, pričom ponúka sledovanie jazdných pruhov, tempomat, automatické núdzové brzdenie či rozoznávanie dopravných značiek. Vyššia verzia Enjoy za 14 590 eur prináša klimatizáciu, druhé posuvné dvere, odlišné veko batožinového priestoru, lakované nárazníky či vyhrievaný kožený volant. V prípade modelu Innovation možno rátať s LED svietením, tromi zadnými sedadlami, hmlovkami i panoramatickou strechou, no pripraviť si treba minimálne 15 590 eur.


Najnovšie články
Test Kodiaq Sportline: Najlepšia Škoda

Štýlové kórejské vozidlo patrí ku kvalitným členom triedy B-SUV. S litrovým srdcom je príjemne svižné, motor by však mohol byť lepšie odizolovaný.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDi: Trojvalcová osa

Kompletne otvorený roadster odkazuje na stroje z povojnového obdobia. Existujú dve verzie, pri oboch je základom kupé 812 Superfast.

Ferrari Monza má najsilnejší motor značky

Ford do Európy definitívne prináša Ranger Raptor a spolu s ním i ďalšie novinky. Oznámil to na autosalóne úžitkových vozidiel v Hannoveri. Tešiť sa po novom...

Premiéry Fordu: Ranger Raptor i Custom PHEV

Nemecko chcelo s pomocou stimulov a dotácií dostať na svoje ciele milión áut do roka 2020. Tento cieľ však nie je reálny a určite sa nenaplní.

Milión e-áut na nemeckých cestách tak skoro nebude

Jeseň na cestách prináša po suchom a teplom lete viaceré nové riziká. Jedno z nich však nesúvisí priamo s počasím. Práve v tomto období totiž stúpa riziko...

Zrážka so zverou: Čo robiť a ako jej zabrániť?

Samotný názov Lexus LS je už značka, ktorá má cveng po celom svete. My sme dostali možnosť otestovať schopnosti verzie v špecifikácii 500h. Môže exotický...

Test Lexus LS 500h: Zatieni nemeckú trojku?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×