Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Mazda CX-3: Štýl a nadpriemerná jazda

FOTO
SUV segmentu B sú dnes v móde a Mazda má v tejto kategórii silného hráča už dlhší čas. CX-3 práve dostáva facelift, oplatí sa počkať na novinku, alebo je lepšie brať dosluhujúcu verziu?
55 26 príspevkov 04.09.2018 / Filip Kadlečík

Mazda nepatrí k automobilkám, ktoré by mali extrémne široké portfólio, je však známa tým, že každý jeden model či motor časom krok po kroku vylepšuje a privádza až k dokonalosti. Platí to aj o type CX-3, ktorý si v aktuálnej podobe na trhu odkrútil už niekoľko rokov?

Agresívny predok je poznávacím znakom moderných automobilov značky Mazda 55 fotografií v galérii Agresívny predok je poznávacím znakom moderných automobilov značky Mazda Zdroj: Filip Kadlečík

Japonci do predaja čochvíľa uvedú omladený variant, ktorý má riešiť niekoľko základných chýb dosluhujúcej verzie. Oplatí sa na neho počkať, alebo je aktuálne vyhotovenie ešte stále dostačujúce? Na to sme sa pozreli v detailnom teste vozidla.

Štýlovka skrz na skrz

Model CX-3 má na svojom konte už niekoľko rokov pôsobenia vo viac či menej nezmenenom balení. To však nemusí byť na škodu. Nám sa toto B-SUV páči aj vo svojej aktuálnej podobe a nie sme jediní. Reakcie okolia počas testu boli jednoznačné, táto štýlovka presne napĺňa dnešné nároky.

S CX-3 sme si vyskúšali i kríženie náprav a jediné, čo ju limitovalo, bola relatívne nízka svetlá výška 55 fotografií v galérii S CX-3 sme si vyskúšali i kríženie náprav a jediné, čo ju limitovalo, bola relatívne nízka svetlá výška Zdroj: Filip Kadlečík

Predná časť má agresívny vzhľad s typicky veľkou čelnou maskou, do ktorej je zasadené logo značky. Výrazným prvkom sú najmä neprehliadnuteľné LED svetlomety, ktoré sú perfektným spoločníkom v tme. Výbavu Revolution, ktorou disponovalo testované auto, sa oplatí zvážiť už len kvôli nim.

Ozdobou profilu sú zasa 18” ráfiky kolies obuté do pneumatík s rozmerom 215/50 R18. Napriek ich veľkosti sme necítili, že by mali negatívny vplyv na komfort automobilu, báť sa ich teda nemusíte. CX-3 disponuje svetlou výškou len na úrovni 160 mm, výrazné ochranné plasty obohnané okolo celej karosérie teda v teréne môžu prísť vhod. Plnia však aj estetickú úlohu a Mazdu robia o čosi robustnejšou.

Efektný dizajn a zachovanie komfortu - CX-3 neprekážali ani 18 55 fotografií v galérii Efektný dizajn a zachovanie komfortu - CX-3 neprekážali ani 18" ráfiky kolies Zdroj: Filip Kadlečík

CX-3 vie nielen vďaka použitiu plastov parádne klamať telom. Navonok vyzerá pomerne masívne, v interiéri ale nie je nijak zvlášť priestranná. V porovnaní s konkurenciou s obdobnými rozmermi je na tom z tohto ohľadu pravdepodobne najhoršie, i 185 cm vysoký vodič si sám za seba sadne len tak, že už sa kolenami dotýka predného kresla. Ani batožinový priestor s kapacitou 350 litrov nie je nijako výnimočný, napríklad taký Seat Arona vie ponúknuť ešte o 50 litrov viac.

Test Arona FR 1.5 EVO: Ide hlavne o motor

Seat Arona si už krátko po debute získal záujem verejnosti a zdá sa, že by mohlo ísť o predajne úspešný model. My sme už tento typ otestovali, tentokrát sme sa však pozreli na zúbok vrcholnej...

Okrem malého vnútorného priestoru nám na kabíne prekážala len absencia lakťovej opierky a fakt, že automobil neindikoval nízky stav kvapaliny ostrekovačov. Pozor si treba dať i na klasickú ručnú brzdu, ktorú treba uťahovať poriadne vysoko, inak hrozí nenápadný pohyb automobilu. Tieto nedostatky rieši nastupujúci faceliftovaný typ, ktorý pridáva elektrickú ručnú brzdu a lakťovú opierku.

Interiér považujeme za jednu z najsilnejších stránok tohto modelu, je originálny, štýlový a kvalitne spracovaný 55 fotografií v galérii Interiér považujeme za jednu z najsilnejších stránok tohto modelu, je originálny, štýlový a kvalitne spracovaný Zdroj: Filip Kadlečík

Až na spomínané nedostatky sa vodič v kabíne Mazdy CX-3 cíti vynikajúco. Filozofia Jinba-Ittai, teda akési prepojenie jazdca s vozidlom, nie je len marketingovým ťahom a cítiť to i tu. Volant patrí k tým najlepším v automobilovom priemysle, jednoduchý prístrojový štít kombinujúci digitálne a analógové zobrazenie je moderný a prehľadný.

K výnimočnej dobrému pocitu za volantom prispievali i excelentné kreslá a výborný posed. Jediné, čo nám z hľadiska ergonómie prekážalo, bol fakt, že inak vynikajúce ovládanie infotainmentu je umiestnené až príliš vzadu a práca s ním teda nebola úplne prirodzená.

Jednoduchý prístrojový štít je prehľadný i efektný 55 fotografií v galérii Jednoduchý prístrojový štít je prehľadný i efektný Zdroj: Filip Kadlečík

Samostatnou kapitolou v kabíne je jej dizajn, napríklad centrálna konzola je čiastočne asymetrická, čo sa vôbec nevidí často. Nápad Japoncov však pôsobí sviežo a aj vďaka nemu budí interiér luxusný dojem. Vo vyhotovení Revolution sa však o neho zasluhuje napríklad i čierna koža, do ktorej boli odeté sedadlá. Ak sa aj kedysi hovorilo, že Japonci nevedia robiť interiéry, pre Mazdu to rozhodne neplatí. Tento je excelentný.

Nadpriemerné jazdné vlastnosti

Pod kapotou testovaného automobilu pracoval atmosférický štvorvalec so zdvihovým objemom 2,0 l ladený na 110 kW (150 k). Spojený bol so šesťstupňovým manuálom a pohonom všetkých kolies. Napriek absencii dodatočného prepĺňania a krútiacemu momentu 204 Nm je CX-3 s týmto pohonným ústrojenstvom prekvapivo agilná a z tohto pohľadu jej drvivá väčšina konkurencie bude len závistlivo hľadieť na chrbát.

So silnejšou verziou dvojlitra sa jazdí perfektne 55 fotografií v galérii So silnejšou verziou dvojlitra sa jazdí perfektne Zdroj: Filip Kadlečík

Dvojliter dokáže vozidlo s pohotovostnou hmotnosťou nižšou než 1,3 tony rozhýbať nečakane dynamicky. Najmä v otáčkach nad 4 000 ot./min. je reakcia na plyn veľmi príjemná, čomu pomáha aj relatívne husté usporiadanie prevodových stupňov. Bez výčitiek na svedomí tu šestku môžete radiť už niekde na úrovni 60 - 65 km/h.

Test Mazda CX-5: Voľba srdca aj rozumu

Mazda CX-5 na ceste vytŕča. Je iná ako ostatné veľké SUV, má svoj nezameniteľný štýl a bez námahy otáča hlavy okoloidúcim. Nič však nie je dokonalé - aké má atraktívny Japonec chyby?

Výborná dynamika a krátke prevody však majú aj svoje negatívum a tým je jazda vo vyšších rýchlostiach. Pri tempe 130 km/h už motor pracuje na 3 100 ot./min. a v aute ho je počuť viac, než by bolo príjemné. Mazde by podľa nás neuškodilo, ak by aspoň šestka bola dlhšia, aby bolo vozidla na autostráde kultivovanejšie.

Kulisa prevodovky je tradične excelentná, škoda len jej krátkeho odstupňovania 55 fotografií v galérii Kulisa prevodovky je tradične excelentná, škoda len jej krátkeho odstupňovania Zdroj: Filip Kadlečík

Z hľadiska spotreby sme prekážky pre jazdu po diaľnici nevideli. Nameraná spotreba 6,8 l/100 km jazdy stotridsiatkou CX-3 z tejto disciplíny nediskvalifikuje. Potešila nás aj na vidieku, kde dokázala bez väčších problémov jazdiť pod hranicou 5,0 l/100 km. V meste treba rátať s vyšším apetítom, ktorý plne korešponduje s údajmi nameranými samotným výrobcom - 8,5 l/100 km.

Čo sa jazdy po nespevnených cestách týka, nemôžeme na Mazdu CX-3 povedať ani jedno krivé slovo. Áno, jej podvozok je tuhý, nie však nekomfortný. Ak teda budete jazdiť po veľkých nerovnostiach, budete ich aj cítiť, tvrdých rázov sa však obávať netreba. Tie sa totiž japonským inžinierom podarilo pekne eliminovať.

Takto to vyzerá, keď sa myslí na vodiča - koleno si v CX-3 opierate o mäkkú kožu 55 fotografií v galérii Takto to vyzerá, keď sa myslí na vodiča - koleno si v CX-3 opierate o mäkkú kožu Zdroj: Filip Kadlečík

Nedá sa teda povedať, že by tu bol pohon všetkých kolies zbytočný. Land Cruiser z CX-3 nikdy nebude, na blate sa však štvorkolka správala sebaisto. Ak ste si istý, že túto opciu využijete, rozhodne sa jej netreba báť. Najmä s ohľadom na fakt, že 110-kilowattová verzia dvojlitra sa predáva len s pohonom 4x4.

Prémiový pocit

Ako celok je Mazda CX-3 jedným z mála bežných áut, ktorým sa darí v posádke vyvolávať pocit prémiovosti. Do istej miery to môže súvisieť aj s tým, že nie je obzvlášť praktická a za srdce vás chytí skôr tým ako vyzerá, jazdí a ako sa v nej budete cítiť. Cenovka pritom vôbec nie je nemilosrdná, v základnej verzii ju so slabším dvojlitrom kúpite už za 15 690 eur. Testovaný variant zasa začína na cene 22 590 eur.

Ikonická je najmä farba Soul Red Crystal, nám sa však k malej Mazde hodila aj táto modrá metalíza 55 fotografií v galérii Ikonická je najmä farba Soul Red Crystal, nám sa však k malej Mazde hodila aj táto modrá metalíza Zdroj: Filip Kadlečík

Nami testované auto si Mazda cení na 23 585 eur, to už v ňom však máte takmer všetko, čím je možné ho vybaviť. Ak sa na CX-3 chcete pozerať ako na praktické auto, nenájdete na ňom veľa krásy. Akonáhle si ju však obľúbite kvôli štýlu, originalite a vynikajúcim jazdným vlastnostiam, budete jej odolávať len ťažko. Šoférovanie tohto B-SUV je totiž veľmi návykové.

Omladená Mazda CX-3: Malé zmeny, veľký úžitok

Japonská automobilka omladila svoje najmenšie SUV. Zmeny sú zväčša len kozmetické, no posádka ich pocíti. Pridanie elektronickej ručnej brzdy má svoje pozitíva.

A či by sme si počkali na faceliftovanú verziu? Rozhodne áno, prítomnosť lakťovej opierky sa síce na prvý pohľad zdá ako zanedbateľný detail, v realite si ho však budete ceniť. Zároveň sa od novinky dá očakávať aj lepšie odhlučnenie či o niečo modernejšie technológie. Na druhú stranu… Ak by Mazda ponúkala skladové vozidlá so zaujímavou zľavou či bonusmi, rozhodne by sme zvážili aj dosluhujúcu verziu.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 998 cm3
Max. výkon
110 kW/150 k
pri otáčkach
6 000/min
Max. krútiaci moment
204 Nm
pri otáčkach
2 800/min
Palivo
benzín
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
6-stupňová manuálna
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
4 275 mm
Šírka
1 765 mm
Výška
1 535 mm
Rázvor náprav
2 570 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 235 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 310 kg
Užitočná hmotnosť
538 kg
Celková hmotnosť
1 773 kg
Objem batožinového priestoru
350/ 1 260 l
Objem palivovej nádrže
44 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
200 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
8,7 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
8,5 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
6,1 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
7,0 l/100 km
Mesto - počas testu
8,5 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,8 l/100 km
Vidiek - počas testu
4,8 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
160 g/km
Emisná norma
Euro 6d Temp.
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 15 690 €
Základná cena verzie
od 22 590 €
Cena testovaného exemplára
23 585 €

Video
Najnovšie články
Dolný Kubín finišuje s opravou dôležitej križovatky

Americký tuner StreetFighter LA transplantoval srdce klasickej 911-tke. Stádo takmer šesťsto koní upraveného Porsche 911 E-RWB poháňa výhradne elektrina.

Porsche 911 E-RWB: Pouličný bitkár v bielom

Po boku hatchbacku novej Mazdy3 sa predstaví aj sedan. Už koncom novembra sa na autosalóne v Los Angeles dozvieme ďalšie detaily.

Mazda3: Nové zábery odhaľujú aj sedan

Volkswagen sa pripravuje na výrobu 50 miliónov elektromobilov a zaobstaranie batérií. Na tento účel vyčlenil niekoľko desiatok miliárd eur.

VW chce vyrobiť 50 miliónov elektromobilov

Európska únia sa zatiaľ vyhla americkým clám na dovoz áut zo zahraničia, to však podľa predsedu Európskej komisie Jeana-Clauda Junckera môže trvať len do konca...

Juncker: Prímerie medzi USA a EÚ ohľadne áut je krehké

Facelift už bol na spadnutie, o nástupcovi Mitsubishi L200 sa šepkalo niekoľko mesiacov. Pick-up nakoniec dostal modernú prednú časť i vylepšenú samočinnú...

Mitsubishi L200: Radikálna zmena imidžu

Americký výrobca elektromobilov Tesla má na burze prvýkrát vyššiu hodnotu než BMW. Už len Daimler, Toyota a VW majú v súčasnosti väčšiu trhovú kapitalizáciu.

Tesla má vyššiu trhovú hodnotu než BMW
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×