Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Marco Polo: Tri dni v luxusnom apartmáne

FOTO
V Mercedese sme strávili tri plné dni. Nie, neležali sme na sklopených sedadlách, ale v pohodlnom stane. Relaxovali sme pod markízou, varili v aute na plynovom sporáku a ohrievali sa nezávislým kúrením. Aké je známe Marco Polo na vlastnej koži?
103 5 príspevkov 30.08.2018 / Filip Kadlečík

Mercedes-Benz je v automobilovom svete známy tým, že ponúka vozidlo pre takmer každý jeden segment trhu. Univerzálnosť niekedy môže byť na škodu, Stuttgart je však puntičkársky a každému jednému modelu venuje špeciálnu pozornosť. Dôkazom je aj Mercedes-Benz triedy V v špeciálnej úprave Marco Polo.

Podobne elegantných obytných automobilov na trhu veľa nenájdete 103 fotografií v galérii Podobne elegantných obytných automobilov na trhu veľa nenájdete Zdroj: Filip Kadlečík

Ako vyplýva už zo samotného označenia, ide o vozidlo určené pre ľudí, ktorí milujú cestovanie. Marco Polo ponúka až štyri miesta na spanie, má vlastnú kuchynku vybavenú umývadlom, dvojplatničkou či chladničkou a dokonca i malou špajzou. Aké je toto unikátne auto na vlastnej koži?

Decentná elegancia

Z hľadiska dizajnu nemožno triede V upravenej do podoby Marco Polo vyčítať prakticky nič. Stále ide o elegantné véčko, ktoré je len o niečo vyššie (kvôli zloženému strešnému stanu) a širšie (kvôli inštalácii markízy). Auto je však naďalej veľmi decentné, k čomu prispievajú napríklad i vkusné ráfiky obuté do pneumatík s rozmermi 245/45 R19. Napriek ich prítomnosti zostáva automobil komfortný a na asfalte veľmi pokojný.

Plastový kryt pôsobí na profile inak pekného vanu ako päsť na oko 103 fotografií v galérii Plastový kryt pôsobí na profile inak pekného vanu ako päsť na oko Zdroj: Filip Kadlečík

Dizajnovo tu pomáhajú aj aktívne full-LED reflektory. Svietia vynikajúco, čo sa pri tomto type automobilu môže hodiť. Profil “dodávky” je jednoduchý, predsa nám však na ňom niečo vadí. Na vodičovej strane je umiestnená plastová záklapka na prívod elektrickej energie a vody, ktorá je z pre nás nepochopiteľného dôvodu nelakovaná. Nie je to žiadny veľký nedostatok, subjektívne však narúša čisté línie elegantného vanu.

Zadné partie sú jednoduché, taktiež ich však zdobia LED koncové svetlá. V prípade Marco Polo sa obrovské dvere batožinového priestoru otvárajú dohora, čo je veľmi praktické riešenie. Ak si z kufra niečo potrebujete vybrať, neprší na vás. Ako celok automobil vyzerá vynikajúco, čo v tejto triede nie je úplným pravidlom.

Interiér korešponduje s prémiovou príslušnosťou vozidla 103 fotografií v galérii Interiér korešponduje s prémiovou príslušnosťou vozidla Zdroj: Filip Kadlečík

Samotná kabína, kde trávite čas počas šoférovania, sa od iných kusov triedy V nijak zvlášť neodlišuje. Veľký volant padne do ruky výborne, kombinácia analogóvých a digitálnych ukazateľov na prístrojovke je ešte stále moderná a ovládanie infotainmentu už je také, aké poznáme aj z najnovších limuzín značky. Samotný systém už je mierne zastaralý, no stále vysoko funkčný. Jediným špecifikom prednej časti interiéru variantu Marco Polo je fakt, že vodičove i spolujazdcove kreslo sa dá otočiť smerom na zadnú časť vozidla.

Suverénna jazda

Vznetový štvorvalec so zdvihovým objemom 2,2 litra je tu ladený síce “len” na 120 kW (163 k), vďaka krútiacemu momentu 380 Nm a vynikajúcej sedemstupňovej automatickej prevodovke sa však na nedostatok výkonu sťažovať nemožno. Iste, dynamickú jazdu tu očakávať netreba, V 220 d však nemá problém ani s príležitostným predbiehaním.

2,2-litrový agregát automobilu sedí, nie je s ním extra dynamické, reč ale nemôže byť ani o úplnej lenivosti 103 fotografií v galérii 2,2-litrový agregát automobilu sedí, nie je s ním extra dynamické, reč ale nemôže byť ani o úplnej lenivosti Zdroj: Filip Kadlečík

Nám sa na aute páčil najmä komfortný podvozok, ktorý na palube zachovával pohodlie i napriek prítomnosti 19-palcových ráfikov. Tak isto sme ocenili prítomnosť systému 4Matic. Toto auto by sme si bez neho ani nekupovali. Nikdy neviete, čo vás na potulkách cestami i necestami čaká a stuttgartský systém pohonu všetkých kolies je veľmi inteligentný.

Rovnako dobre je nastavený i sedemstupňový automat. Pri jazde radil presne vtedy, kedy by sme jednotlivé prevodové stupne menili aj my. Ak ste potrebovali vyšší výkon, napríklad pri prudkom stúpaní, 7G-Tronic bez zaváhania podradil i o dva prevodové stupne. Naopak, v pokojovom režime sa radiaca skriňa vedela oprieť o 380 Nm, ktoré jej v rozmedzí 1 400 až 2 400 ot./min. poskytuje motor.

Mercedes-Benz V 220 d 4Matic 7G-Tronic Marco Polo 103 fotografií v galérii Mercedes-Benz V 220 d 4Matic 7G-Tronic Marco Polo Zdroj: Filip Kadlečík

Mercedes-Benz triedy V 220 d Marco Polo nás potešil aj čo sa týka spotreby. Naftiak tu nie je len pre oko, vozidlo dokáže jazdiť naozaj úsporne. V realite si napríklad pri jazde okreskami vystačí s 6,5 l nafty na 100 kilometrov. Na diaľnici už sa jeho veľkosť prejaví viac, tam spotrebuje 7,8 l/100 km. Problémy mu nespôsobuje ani mestská premávka, častejšie rozbiehanie a brzdenie však reálnu spotrebu vyženie na úroveň 8,3 l/100 km.

Superluxusné karavany: Priestor aj pre BMW i8

Karavany či samotný kemping, ktorý s nimi súvisí, mnohí vnímajú ako akúsi lacnú verziu dovolenky. Tak to však v mnohých prípadoch nie je ani zďaleka, za tieto stroje zaplatíte i státisíce.

Kombinovaný údaj 7,5 l/100 km je však vzhľadom na úžitkovú hodnotu a hmotnosť 2 490 kilogramov vynikajúcou vizitkou. Jazde tohto auta nemožno vyčítať takmer nič, na cestách i mimo nich sa správa suverénne. Jedinou škvrnou je fakt, že najmä pri jazde mimo spevnených ciest v zadnej časti kabíny niečo kde-tu vŕzgalo. Pri danom množstve špeciálnej výbavy však s týmto neduhom asi treba rátať.

Tri dni v luxusnom apartmáne

Marco Polo sme samozrejme netestovali len bežným spôsobom. Vo dvojici sme sa s ním na tri dni vybrali do autokempu, kde mal ukázať, či je naozaj dobrým automobilom aj na prespávanie. Pri výbere miesta sme sa rozhodli pre autokemp Luhačovice, ktorý je umiestnený v krásnom prostredí Moravy. Sami sebe sme dali výzvu, že za celý predĺžený víkend si nekúpime žiadne hotové jedlo a maximálne využijeme všestrannosť automobilu.

Rozloženie základného tábora

Prvá silná stránka Marco Polo sa prejavila už pri príjazde do kempu. Vďaka relatívne úsporným rozmerom sme dostali lacnejší box, než omnoho väčšie karavany. Zo začiatku nášho kempovania silno pršalo a podklad pod vozidlom nebol spevnený. Ani vtedy však Mercedes nezaváhal a pri hľadaní ideálnej roviny na odstavenie prekonával i nástrahy blata. Počas parkovania sme ocenili aj jemnú prácu automatu, s ktorým sa dalo bez poskakovania posúvať len o centimetre.

Na začiatku rozkladania obytného automobilu uvoľnením poistiek vysuniete strešný stan... 103 fotografií v galérii Na začiatku rozkladania obytného automobilu uvoľnením poistiek vysuniete strešný stan... Zdroj: Filip Kadlečík .... neskôr rozložíte markízu... 103 fotografií v galérii .... neskôr rozložíte markízu... Zdroj: Filip Kadlečík ... vytiahnete kempovací nábytok a môžete relaxovať 103 fotografií v galérii ... vytiahnete kempovací nábytok a môžete relaxovať Zdroj: Filip Kadlečík

Hneď po zaparkovaní sme zväčšili vnútorný priestor triedy V tým, že sme vysunuli skladací stan umiestnený na streche. Jeho matrac sa dá smerom ku streche zdvihnúť tak, že sa potom v obytnej časti vanu vedia postaviť i vyššie postavy. Popritom sme zapli chladničku a na malý výkon zapli nezávislé kúrenie (obidve napájané zo samostatnej batérie automobilu) a začali rozkladať markízu.

Vďaka vynikajúcemu systému je prístrešok rozprestretý v priebehu minúty, potom už ho stačí len stabilizovať teleskopickými podperami a váš životný priestor je opäť o niečo väčší. Marco Polo si v batožinovom priestore vezie pohodlné a skladné stoličky i stôl, ktoré by sme vám rozhodne odporučili zahrnúť do položky príplatkovej výbavy.

Batožinový priestor tu je ukrátený množstvom príslušenstva, stále však je dostatočne veľký 103 fotografií v galérii Batožinový priestor tu je ukrátený množstvom príslušenstva, stále však je dostatočne veľký Zdroj: Filip Kadlečík

Po rozložení základného tábora, ktoré mimochodom trvalo len zopár minút, sme automobil pripojili do elektrickej siete kempu. Potom stačí jedným ističom prepnúť zdroj energie z komfortnej batérie na elektrickú sieť a o všetko je postarané. Kempovanie môže začať.

Varenie v Mercedese

Málokto sa môže pochváliť tým, že varil v aute a ešte menej ľudí v Mercedese. Preto sme sa rozhodli, že prítomnosť malej kuchynky využijeme na 100 % a prestravujeme sa úplne mimo jedálenského zariadenia autokempu. Plynová dvojplatnička, umývadlo, chladnička a skladací stolík na zhotovenie základných jedál stačili viac než dostatočne.

Párty auto ako vyšité - v strede ešte môže byť rozkladací stôl 103 fotografií v galérii Párty auto ako vyšité - v strede ešte môže byť rozkladací stôl Zdroj: Filip Kadlečík

Ešte pred samotným varením tu je potrebné otvoriť ventil na plynovej bombe, ktorá sa skrýva v priestore za ľavým zadným kolesom. Aby ste sa k nej dostali, musíte použiť špecifický postup, ktorý sa však naučíte okamžite. Bomba je vďaka nemu dobre zabezpečená a to dokonca i proti potenciálnym únikom plynu. Je totiž uzavretá v špeciálnej nádobe.

Ešte pred cestou sme všetky odkladacie priestory kuchynky naplnili bežným riadom, ktorý v Marco Polo nenájdete. Počas cesty sme jeho pohyby prekvapivo nepočuli, v skrinkách teda sedel stabilne, poprípade boli dobre odhlučnené. Na samotnej kuchynke nám prekážal len jeden fakt. Celý jej povrch bol lesklý a pri varení sa veľmi rýchlo špinil. Na druhú stranu je to aj výhoda - aspoň sme sa ho neustále snažili udržať čistý.

Tečúca voda sa zíde, veľký riad v nej však neumyjete 103 fotografií v galérii Tečúca voda sa zíde, veľký riad v nej však neumyjete Zdroj: Filip Kadlečík Práca s plynovým varičom je jednoduchá a intuitívna 103 fotografií v galérii Práca s plynovým varičom je jednoduchá a intuitívna Zdroj: Filip Kadlečík Chladnička dokáže aj bez externého zdroja elektriny chladiť pokojne aj niekoľko dní 103 fotografií v galérii Chladnička dokáže aj bez externého zdroja elektriny chladiť pokojne aj niekoľko dní Zdroj: Filip Kadlečík

Na nejaké veľké umývanie riadu tu môžete zabudnúť, automobil síce má 40-litrový zásobník na čistú a 40-litrový na špinavú vodu, no umývadielko je veľmi malé. Stačí však na základnú hygienu či opláchnutie pohárov a príboru. S taniermi a pod. vám pomôže skôr sprcha, ktorá má vývod v batožinovom priestore. Poprípade sa s ňou dá aj osprchovať, na túto činnosť sme ale radšej využili zariadenie autokempu.

Toaletu by ste tu hľadali márne, Marco Polo žiadnu nemá. To je v podstate jediný dôležitý prvok, ktorý mu chýbal. Mal totiž dokonca napríklad aj kozmetický kútik, malú špajzu, niekoľko ďalších odkladacích priestorov a bohaté osvetlenie interiéru.

Relax na mnoho spôsobov

Ak patríte medzi fanúšikov chatárčenia, toto auto by vám mohlo pohodlne slúžiť ako malá chatka. Čas tu môžete tráviť vonku, skrytí pod markízou, ale i vnútri, či už na “prízemí” alebo “poschodí”. My sme najradšej sedeli pod markízou, večer sme sa však presunuli do vnútra.

Mercedes-Benz V 220 d 4Matic 7G-Tronic Marco Polo 103 fotografií v galérii Mercedes-Benz V 220 d 4Matic 7G-Tronic Marco Polo Zdroj: Filip Kadlečík

Marco Polo možno bez obáv označiť za výborný Partywagen. Predné sedadlá sa totiž dajú otočiť proti smeru jazdy a tak zrazu vznikne pohodlné sedenie pre štyri dospelé osoby doplnené o vysúvací a rozkladací stôl. Štýlové podsvietenie kuchynky navodí správnu atmosféru a skryté spotrebiče zasa poslúžia ako veľký odkladací priestor. Pri zábave či práci padne vhod bežná elektrická zásuvka, ale i niekoľko USB portov, ktoré napríklad mobil nabíjajú rovnako rýchlo, ako keby ste boli doma.

Potešila nás aj prítomnosť čítacích bodových lampičiek a fakt, že každý jeden zdroj svetla v automobile sa dal nastaviť na tri rôzne stupne intenzity svietenia. Čítania knihy či časopisu sa teda nemusíte vzdať ani za tmy. Bez problémov si tu však na notebooku môžete napríklad pozrieť film, zahrať hru, alebo čokoľvek iné, čo by ste bežne robili doma. My sme počas kempingu notebook využili na prácu a vďaka nastaviteľnému kreslu i stolíku sa nám pracovalo snáď ešte lepšie, než v pohodlí svojej kancelárie.

Panel s elektrinou obsahuje aj istič, ktorým prepínate zdroj elektrickej energie 103 fotografií v galérii Panel s elektrinou obsahuje aj istič, ktorým prepínate zdroj elektrickej energie Zdroj: Filip Kadlečík

Marco Polo síce vyzerá ako obrovské auto, jeho kufor však nie je ktoviako zázračný. Časť z neho je totiž vyplnená kempingovým nábytkom, ďalšia nastaviteľným matracom a až nad ním je priestor pre vaše kufre či tašky. Je však pravda, že ak využijete všetky ďalšie odkladacie priestory, ušetríte mnoho miesta v batožinovom priestore.

Test MINI Countryman: Spánok na streche auta?

Mini Countryman dostalo špeciálny doplnok, ktorý by mu mohol závidieť aj nejeden expedičný špeciál. Stan na strechu výrobcu Autohome sme testovali na vlastnej koži.

Kolieskové korčule, kolobežku či napríklad príslušenstvo na potápanie a šnorchlovanie sem však zmestíte bez problémov a vďaka tomu vám Mercedes umožní tráviť relaxovať na milión spôsobov. Je len na konkrétnom človeku, ako využije schopnosti tohto talentovaného vozidla.

Dve noci pod hviezdami

Čo sa týka samotného spánku, Mercedes-Benz triedy V Marco Polo je vybavený tak, aby v ňom mohli spať štyria dospelí. My by sme však povedali, že maximum sú dvaja dospelí a dve deti. Ak by v tomto obytnom automobile chceli na niekoľko dní spať štyria dospelí, musia sa aspoň veľmi dobre poznať a byť pripravení na to, že miesta tu nebude nazvyš.

Po vysunutí spodnej časti stanu je v interiéri dostatok priestoru i na státie 103 fotografií v galérii Po vysunutí spodnej časti stanu je v interiéri dostatok priestoru i na státie Zdroj: Filip Kadlečík

Zadná lavica sa v Marco Polo dá elektricky sklopiť úplne do roviny a pomocou špeciálneho tlačidla môžete vyfúknuť bočné opierky jendotlivých kresiel tak, aby vytvorili úplnú rovinu. Tá nadväzuje na nastaviteľný matraca, ktorý končí až pri dverách batožinového priestoru. My sme na týchto kreslách nespali, no napriek najlepšej snahe Stuttgartu by sme na ne asi ešte radšej umiestnili aspoň tenký matrac či hrubú prikrývku. Dokonale rovné, bez akéhokoľvek výbežku, totiž nebudú nikdy.

Ak zadnú lavicu sklopíte, dole pri kuchynke vám už veľa miesta na život nezostane. Preto sa domnievame, že je lepšie, ak sú v aute len dvaja dospelí, poprípade ich dve či tri deti. Vtedy si totiž dokonale užijete luxus, ktorý tento “dvojizbový” apartmán na kolesách ponúka.

Tu sme strávili dve noci, kedykoľvek by sme si to zopakovali 103 fotografií v galérii Tu sme strávili dve noci, kedykoľvek by sme si to zopakovali Zdroj: Filip Kadlečík

My sme sa rozhodli pre spánok pod hviezdami, čiže v rozkladacom stane umiestnenom na streche triedy V. Tam sa budete cítiť takmer ako v bežnej posteli matrac tu je o niečo širší, než napríklad v nedávno testovanom Mini Countryman Autohome. Výhodou je, že medzi matracom a konštrukciou stanu zostáva aj po zložení trocha miesta, ktorá sa dá využiť tak, že si v nej uskladníte paplóny i podušky. V aute vám tak priestor zaberať nemusia a sú len tam, kde ich reálne používate.

Lezenie na poschodie chce trochu cviku, musíte sa zaprieť o sedadlá, no časom vám príde úplne prirodzené. Hore sa skrýva aj ďalší USB port, mobil teda počas spánku môžete mať pri sebe a bude sa nabíjať. Na stenách stanu nám chýbali aspoň látkové odkladacie priestory, do ktorých by ste si dali knihu, mobil či napríklad vreckovky. V tomto ohľade bol spomínaný Countryman vybavený lepšie.

Pádu počas spánku by ste sa báli zbytočne, stan je vybavený bezpečnostnou sieťou 103 fotografií v galérii Pádu počas spánku by ste sa báli zbytočne, stan je vybavený bezpečnostnou sieťou Zdroj: Filip Kadlečík

V stane na streche sme strávili dve noci, prvú pršalo a druhá bola jasná, úplne bez oblakov. Takáto kombinácia nám vyhovovala, pretože sme sa aspoň presvedčili o tom, že výsuvná strecha je nepremokavá aj počas silnejšieho dažďa. Ak vám pod ňou je teplo, disponuje dvojicou otváracích “okien”, ktoré dovnútra naženú čerstvý vzduch.

Test Mercedes A 200: Mení pravidlá hry

Máloktoré auto vzbudilo v poslednom období svojim príchodom taký záujem, aký sa podarilo vyvolať druhej generácii hatchbacku Mercedes-Benz triedy A. Každý je na neho zvedavý a každý sa s ním chce...

Dážď či chlad tu reálne nie sú problémom, auto teplo pekne akumuluje a ak by vám aj začala byť zima, môžete si kedykoľvek prikúriť. Problémom je, ak vám vnútri začne byť horko, ako nám ráno na druhý deň. Slnko vtedy svietilo už takmer od piatej a už o siedmej bol stan vyhriaty tak, že v ňom bolo veľmi horúco. Vtedy pomôže len zliezť dole do auta, kde je vzduch o niekoľko stupňov príjemnejší. Na streche k diskomfortu prispieva aj fakt, že Slnko steny presvieti viac-menej bez problémov a vyhrieva všetko vo vnútri.

Všetky okná sa dajú zatiahnuť čiernou roletkou alebo špeciálnou plachtou 103 fotografií v galérii Všetky okná sa dajú zatiahnuť čiernou roletkou alebo špeciálnou plachtou Zdroj: Filip Kadlečík

Mimochodom, aby ste v aute mali úplné súkromie, dá sa každé jedno okno (vrátane čelného) zatemniť roletkou alebo na to určenou špeciálnou plachtou. Vtedy v triede V zavládne takmer úplná tma a posádka je od okolia úplne odrezaná. Spánok tu bol, až na ranné teplo, prekvapivo dobrý. Rozhodne tomu pomáhal neustály prísun čerstvého vzduchu, pokojná atmosféra v autokempe, ale i prekvapivo pohodlný matrac a pocit bezpečia v uzamknutom vozidle.

Prekvapivo dobrá cena

Zvažujete kúpu Marco Polo? Odporúčame vám priplatiť si za elektrické posuvné dvere. Nám ešte okrem nich chýbali odkladacie priestory na mobily spolujazdca a vodiča, zopár praktických háčikov v interiéri a taktiež vrecko, ktoré by bolo pripevnené na stene “stanu”. Toaleta by sa sem už jednoducho nezmestila, spomínať jej absenciu ako nedostatok by teda nebolo opodstatnené.

Sú nielen krásne, ale i fuknčné - plne diódové predné svetlá svietia na jednotku s hviezdičkou 103 fotografií v galérii Sú nielen krásne, ale i fuknčné - plne diódové predné svetlá svietia na jednotku s hviezdičkou Zdroj: Filip Kadlečík

Počas testovacieho týždňa nás Marco Polo pozitívne prekvapilo niekoľkokrát. Jedným z príjemných zistení bola i cena testovaného modelu, ktorá sa pohybuje na úrovni 74 770 eur. Základný model stojí 45 390 eur a nami testovaná verzia začína na sume 53 414 eur. Zdá sa vám to veľa? Je pravda, že to nie je malý balík peňazí, ale za to všetko, čo Marco Polo ponúkne…

V porovnaní s inými Mercedesmi považujeme toto obytné vozidlo za relatívne lacné. Za 75 000 eur si kúpite veľkú prémiovú dodávku so silným naftiakom, vynikajúcim automatom a pohonom všetkých kolies. Okrem toho sa však môžete tešiť aj na kompletne zariadenú kuchynku i s plynovou bombou, rozkladací stan na streche, skladacie kreslá dole a množstvo úžasne šikovných riešení. Ak si človek zráta toto všetko, nemôže cenu tejto triedy V považovať za prestrelenú.

Luxusný apartmán

V kempovaní nie sme žiadni odborníci, no s Marcom Polom to ani nebolo potrebné. Jednoducho stačí naladiť sa na dobrú náladu, vybrať si cieľ, pohodlne sa k nemu dostať a užívať si komfort a všetky benefity tohto všestranného automobilu. Mercedes ním opätovne dokazuje, že vie byť relevantný v každom segmente.

Na vlastnej koži sme si vyskúšali, že markíza i stan odolali vetru i vode 103 fotografií v galérii Na vlastnej koži sme si vyskúšali, že markíza i stan odolali vetru i vode Zdroj: Filip Kadlečík

Marco Polo má niekoľko drobných chýb, bez problémov by sme mu ich však odpustili. Strávili sme v ňom celé tri dni, ktoré nás presvedčili o jeho všestrannosti a komforte. Jeho cena možno na prvý pohľad vyzerá byť vysoká, no treba si uvedomiť, že prakticky kupujete zariadený “jednoizbák” i s kuchynkou a pohotovostnou kúpeľňou, s ktorým môžete luxusne krížom-krážom prejsť nielen Európu.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
2 143 cm3
Max. výkon
120 kW/163 k
pri otáčkach
3 800/min
Max. krútiaci moment
380 Nm
pri otáčkach
1 400 - 2 400/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
7-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
5 140 mm
Šírka
1 928 mm
Výška
1 980 mm
Rázvor náprav
3 200 mm
Pohotovostná hmotnosť
2 490 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
2 565 kg
Užitočná hmotnosť
560 kg
Celková hmotnosť
3 050 kg
Objem batožinového priestoru
670 l
Objem palivovej nádrže
57 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
189 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
14,0 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
7,7 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
6,2 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
6,7 l/100 km
Mesto - počas testu
8,3 l/100 km
Diaľnica - počas testu
7,8 l/100 km
Vidiek - počas testu
6,5 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
177 g/km
Emisná norma
Euro 6
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 45 390 €
Základná cena verzie
od 53 414 €
Cena testovaného exemplára
74 770 €

Najnovšie články
Test Kodiaq Sportline: Najlepšia Škoda

Štýlové kórejské vozidlo patrí ku kvalitným členom triedy B-SUV. S litrovým srdcom je príjemne svižné, motor by však mohol byť lepšie odizolovaný.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDi: Trojvalcová osa

Kompletne otvorený roadster odkazuje na stroje z povojnového obdobia. Existujú dve verzie, pri oboch je základom kupé 812 Superfast.

Ferrari Monza má najsilnejší motor značky

Ford do Európy definitívne prináša Ranger Raptor a spolu s ním i ďalšie novinky. Oznámil to na autosalóne úžitkových vozidiel v Hannoveri. Tešiť sa po novom...

Premiéry Fordu: Ranger Raptor i Custom PHEV

Nemecko chcelo s pomocou stimulov a dotácií dostať na svoje ciele milión áut do roka 2020. Tento cieľ však nie je reálny a určite sa nenaplní.

Milión e-áut na nemeckých cestách tak skoro nebude

Jeseň na cestách prináša po suchom a teplom lete viaceré nové riziká. Jedno z nich však nesúvisí priamo s počasím. Práve v tomto období totiž stúpa riziko...

Zrážka so zverou: Čo robiť a ako jej zabrániť?

Samotný názov Lexus LS je už značka, ktorá má cveng po celom svete. My sme dostali možnosť otestovať schopnosti verzie v špecifikácii 500h. Môže exotický...

Test Lexus LS 500h: Zatieni nemeckú trojku?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×