Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Auris Freestyle: Multitalentované kombi

FOTO
Toyota Auris si už v aktuálnej generácii odslúžila dlhé a pomerne úspešné roky. Teraz ako labutia pieseň prichádza moderná verzia Freestyle. Čo sa dá čakať od praktického rodinného kombi?
61 11 príspevkov 23.08.2018 / Filip Kadlečík

Toyotu Auris už čoskoro čaká generačná výmena. Od roku 2013 si aktuálny variant získal množstvo priaznivcov a Japonci si pre nich na sklonku životného cyklu nachystali ešte jednu chuťovku. Ide o praktické rodinné kombi, ktoré spája moderné dizajnové prvky s overenou technikou.

Priestranné a pomerne veľké kombi... Môže byť aj efektívne? 61 fotografií v galérii Priestranné a pomerne veľké kombi... Môže byť aj efektívne? Zdroj: Filip Kadlečík

Toyota Auris Touring Sports Freestyle, tak znie celé meno novinky. Na prvý pohľad sa zdá, že gigant sa vydal cestou Škody Octavia Scout či Seatu Leon Xperience. Dojmy však môžu klamať, tu je cieľová skupina trochu odlišná. Kto by to mal byť a prečo?

Originalita mu nechýba

Auris si do veľkej miery zakladá na dizajne, ktorý nie je vyslovene európsky. Aj po rokoch na našich cestách vyzerá trochu inak ako bežné hatchbacky a my jeho originalitu oceňujeme. Nemusí sa páčiť každému, rozhodne však je oživením premávky. Obzvlášť to platí pre nové vyhotovenie Freestyle.

Bi-LED svetlomety svietia vynikajúco 61 fotografií v galérii Bi-LED svetlomety svietia vynikajúco Zdroj: Filip Kadlečík

Štandardné kombi tu dostalo novú sadu farieb, plastové chrániče karosérie a čiastočne i podvozka či špeciálne navrhnuté ráfiky. Nám sa výsledok páči, Auris táto úprava oživila. Sivá farba testovacieho vozidla mu sekne a to isté platí aj o extra plastovom brnení. Mohli by sme mu vyčítať, že sa hrá na SUV a vezie sa na dnešnej módnej vlne. Nalejme si však čistého vína, kto to už v súčasnosti nerobí?

Naviac, vďaka výbave Freestyle majiteľ predsalen získa aj reálne benefity. Automobil je objektívne lepšie chránený pred možným poškodením, ktoré môže prísť napríklad aj na parkovisku pred obchodom. Pri ceste na chatu zasa oceníte dodatočné ochranné plasty na podvozku či hliníkový plech brániaci poškodeniu bočných líšt vozidla.

Okrem plastov obohnaných okolo karosérie zahŕňa variant Freestyle i špeciálne disky kolies 61 fotografií v galérii Okrem plastov obohnaných okolo karosérie zahŕňa variant Freestyle i špeciálne disky kolies Zdroj: Filip Kadlečík

Netreba si však prehnane veriť či namýšľať. Auris Freestyle v teréne nie je nijako zásadne lepší než bežné kombi. S automobilmi typu Octavia Scout či Leon Xperience si ho nepleťte, tie majú okrem extra svetlej výšky aj pohon všetkých kolies. Tu také niečo zatiaľ nehrozí. Na edíciu Freestyle sa však pozerá dobre a pekne nasleduje aktuálne dizajnové trendy.

Overená klasika

V interiéri sa zmeny viazané na vyhotovenie Freestyle nekonajú. Ide o bežný a overený Auris kombi, ktorý na posádku zvnútra pôsobí robustným a bezpečným dojmom. Napomáha tomu najmä masívna palubovka, ktorá vyvoláva pocit väčšieho auta.

V interiéri ide o klasický Auris so svojimi silnými i slabšími stránkami 61 fotografií v galérii V interiéri ide o klasický Auris so svojimi silnými i slabšími stránkami Zdroj: Filip Kadlečík

Japonský hatchback sa rokmi postupne menil a teraz je v najlepšej forme. Medzi budíkmi aktuálne s vodičom komunikuje displej s peknou grafikou a bohatou informačnou hodnotou. Sledovať môžete okrem iného napríklad aj stav hybridnej pohonnej sústavy.

Volant do ruky padne príjemne, jeho tlačidlá sú veľké a intuitívne sa s nimi naučíte narábať veľmi rýchlo. Opak platí o infotainmente a jeho dotykových ovládačoch. Za jazdy sa niekedy triafajú ťažko, najmodernejšie nároky z pohľadu grafiky či rýchlosti odozvy už nespĺňa ani samotný informačno-zábavný systém. Tomu generačná výmena rozhodne prospeje.

Navigácia funguje veľmi dobre, samotný infotainment však už nepatrí k najmodernejším a nepáči sa nám ani jeho zasadenie do veľkej lakovanej plochy, ktorá sa vie veľmi rýchlo zašpiniť 61 fotografií v galérii Navigácia funguje veľmi dobre, samotný infotainment však už nepatrí k najmodernejším a nepáči sa nám ani jeho zasadenie do veľkej lakovanej plochy, ktorá sa vie veľmi rýchlo zašpiniť Zdroj: Filip Kadlečík

Vo vyhotovení Freestyle máte automaticky zahrnutú automatickú klimatizáciu, prekvapivo však ide “len” o jednozónovú jednotku. Na separátne nastavovanie teploty pre vodiča či spolujazdca tu teda môžete hneď aj zabudnúť. Vo svojej podstate nejde o výrazný nedostatok, konkurencia však už za podobnú cenu tento komfortný prvok ponúka.

Test Toyota Yaris: Kašle na trojvalce aj turbo

Atmosférický agregát so zdvihovým objemom 1,5 litra sa dnes už len tak v automobiloch segmentu B nevidí. Toyota Yaris sa ním však pochváliť môže. Je naozaj lepší než trojvalce?

Benefitom Aurisu je bezpochyby vnútorný priestor, ktorý ponúka. Priemerne vysoký muž si tu sám za seba sadne s niekoľkocentimetrovou rezervou. Dozadu však usádzajte radšej len dvoch dospelých. Priestor pre troch tu nájdu akurát tak deti či pubertiaci. O batožinu sa však báť netreba, už v základnom usporiadaní rodinná Toyota pojme 600 litrov nákladu.

Hybrid? Áno, prosím!

Toyota hybridy robiť vie a potvrdila to aj tentokrát. S priestranným kombi atakujúcim hmotnosť 1,5 tony sme dokázali v režime kombinujúcom vidiek, mesto a diaľnicu jazdiť s priemernou spotrebou na úrovni 5,0 l/100 km. Automobilka udáva 4,2 l/100 km, čo by sme dosiahli len ak by sme vozidlo nebrali na autostrádu, kde apetít vyskočil na 6,5 l/100 km. Inak však s diaľničným tempom Auris problém nemá, aj pri stotridsiatke zostáva prekvapivo tichý a pokojný.

Hybridná jedna-osmička od Toyoty patrí k tomu najlepšiemu, čo sa na tomto poli aktuálne predáva 61 fotografií v galérii Hybridná jedna-osmička od Toyoty patrí k tomu najlepšiemu, čo sa na tomto poli aktuálne predáva Zdroj: Filip Kadlečík

V meste a na okreskách sú nároky agregátu podstatne striedmejšie. Pokojná jazda vidiekom sa môže premietnuť do spotreby 3,8 l/100 km jazdy, v meste sa zasa bez výraznejšej snahy dá dosiahnuť hodnota 4,6 l/100 km. Apetít vždy závisí od jazdného štýlu a pri hybride obzvlášť. Kupovať si ho a očakávať prekvapivú dynamiku, to asi nemá zmysel.

Motor so zdvihovým objemom 1,8 litra tu spolupracuje s elektrickou jednotkou a dokopy na predné kolesá posielajú 100 kW (136 k). Nejde o zanedbateľnú porciu a Auris dokáže byť i rýchly, treba ho však vyhnať do vysokých otáčok. Nás s ním však bavilo jazdiť najmä plynule a s ohľadom na komfort. Hybridné pohonné ústrojenstvo takémuto štýlu dokonale nahráva a s radosťou sa automaticky prepína medzi elektrickým a spaľovacím režimom.

Batožinový priestor s objemom 600 litrov patrí v tejto triede až na pár litrov k úplnej elite 61 fotografií v galérii Batožinový priestor s objemom 600 litrov patrí v tejto triede až na pár litrov k úplnej elite Zdroj: Filip Kadlečík

Špeciálna bezstupňová prevodovka a oneskorená odozva na plynový pedál taktiež nenahrávajú športovým zážitkom, zato však získavajú plusové body, čo sa pohodlia týka. Prevodovka motor občas vyženie do zbytočne vysokých otáčok, no to už patrí k tomuto typu radiacich skríň. Výhodou Toyoty je fakt, že do svojej bezstupňovej prevodovky zabudovala režim “B”, ktorý simuluje podradenie na bežnom manuáli. Hodí sa najmä pri jazde z kopca. Všetky tieto vlastnosti šoféra motivujú jazdiť čo najviac plynulo a tým sa zároveň správať ekologicky a dosahovať nižšiu spotrebu paliva.

Test Toyota Corolla: Ako sa zmenila za 26 rokov?

Corolla je v automobilovom svete nesporným fenoménom. Počas 50-tich rokov existencie modelu sa predalo viac než 44 miliónov kusov. Porovnali sme verzie, ktoré od seba delí 26 rokov evolúcie. Čo...

Pohodovej nálade na palube nahráva aj robustne pôsobiac komfortný podvozok. Zvládne aj rýchlejšie prejazdy zákrut, no je z neho cítiť, že je ladený skôr na tlmenie nerovností, nie superrýchlu odozvu a pretekanie. Verzii Touring Sports Hybrid Freestyle na komforte uberá nádrž paliva, ktorá by tu mohla byť aj objemnejšia a zvýšil by sa tak dojazd. Inak sa nám však hybrid Toyoty opäť páčil a preukázal sa ako úsporný a pohodový partner na každodenné jazdenie.

Cena je silný argument

Pri kúpe vozidla takmer každý zohľadňuje i jeho cenu a tá dobre vybavenému kombi Toyoty v tomto prípade len pomôže. Japonci si za nami testovaný kus pýtajú 22 570 eur a to už v aute môžete očakávať napríklad Bi-LED svetlomety, parkovacie senzory vpredu i vzadu, cúvaciu kameru či tempomat, vyhrievanie predných sedadiel a infotainment s navigáciou.

Priestoru na zadných sedadlách nie je na rozdávanie, bude však stačiť aj jemne vyšším postavám 61 fotografií v galérii Priestoru na zadných sedadlách nie je na rozdávanie, bude však stačiť aj jemne vyšším postavám Zdroj: Filip Kadlečík

Pre Auris TS Freestyle rozhodne platí, že cena môže byť silný argument na kúpu štýlového a efektívneho kombi. Jeho cena začína na údaji 13 790 eur, za dodatočných bezmála 10 000 eur sa však môžete tešiť na moderne vybavené vozidlo s úsporným a príjemným pohonným ústrojenstvom i štýlovým vzhľadom. Jediné, čo mu chýba, je spomínaná dvojzónová klimatizácia či pokročilejšie asistenčné systémy. Aj s ohľadom na to nám však v tomto prípade cenovka stále príde veľmi atraktívna.

Multitalentované kombi

Auris Touring Sports Hybrid Freestyle je akousi demonštráciou japonskej presnosti a nekompromisnosti. Do bodky napĺňa takmer všetky vlastnosti, ktoré by modernému rodinnému kombi nemali chýbať. Je pohodlný, úsporný, priestranný a ešte aj dobre vyzerá. Dizajn je vec vkusu, tento balík však podľa nás kompaktu pomohol.

Auris Touring Sports vo výbave Freestyle rozhodne stojí za zváženie 61 fotografií v galérii Auris Touring Sports vo výbave Freestyle rozhodne stojí za zváženie Zdroj: Filip Kadlečík

Toyota má s ohľadom na aktuálnu situáciu s konkurenciou dobre rozohranú šachovú partiu. Diesel by vám v tomto aute chýbať nemal, možno len v prípade, že sa neustále presúvate vyslovene po diaľniciach. Aj tam si však hybridný Japonec zachováva svoju umiernenú tvár a dokazuje, že je prirodzený multitalent. Nová generácia Aurisu dorazí už v prvej polovici budúceho roka, čakať na ňu však vyslovene netreba. Vďaka kombinácii vhodných vlastností a atraktívnej cenovke by sme sa uspokojili aj s touto overenou klasikou.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R4 + elektromotor
Zdvihový objem
1798 cm3
Max. výkon (benzínový motor)
73 kW/99 k
pri otáčkach
5200/min
Max. krútiaci moment (benzínový motor)
142 Nm
pri otáčkach
4000/min
Max. výkon (elektrický motor)
60 kW (82 k)
Max. krútiaci moment (elektrický motor)
207 Nm
Max. celkový výkon
100 kW (136 k)
Palivo
benzín
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
bezstupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
4595 mm
Šírka
1760 mm
Výška
1485 mm
Rázvor náprav
2600 mm
Pohotovostná hmotnosť
1465 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1540 kg
Užitočná hmotnosť
400 kg
Celková hmotnosť
1865 kg
Objem batožinového priestoru
600/1658 l
Objem palivovej nádrže
45 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
180 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
10,9 s
SPOTREBA*
Mesto - normovaná
4,5 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,8 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
4,2 l/100 km
Mesto - počas testu
4,6 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,5 l/100 km
Vidiek - počas testu
3,8 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
103 g/km
Emisná norma
Euro 6
CENNÍKOVÁ CENA S DPH
Základná cena modelu
od 13 790 €
Základná cena verzie
od 18 290 €
Cena testovaného exemplára
22 570 €

Video
Najnovšie články
Dolný Kubín finišuje s opravou dôležitej križovatky

Americký tuner StreetFighter LA transplantoval srdce klasickej 911-tke. Stádo takmer šesťsto koní upraveného Porsche 911 E-RWB poháňa výhradne elektrina.

Porsche 911 E-RWB: Pouličný bitkár v bielom

Po boku hatchbacku novej Mazdy3 sa predstaví aj sedan. Už koncom novembra sa na autosalóne v Los Angeles dozvieme ďalšie detaily.

Mazda3: Nové zábery odhaľujú aj sedan

Volkswagen sa pripravuje na výrobu 50 miliónov elektromobilov a zaobstaranie batérií. Na tento účel vyčlenil niekoľko desiatok miliárd eur.

VW chce vyrobiť 50 miliónov elektromobilov

Európska únia sa zatiaľ vyhla americkým clám na dovoz áut zo zahraničia, to však podľa predsedu Európskej komisie Jeana-Clauda Junckera môže trvať len do konca...

Juncker: Prímerie medzi USA a EÚ ohľadne áut je krehké

Facelift už bol na spadnutie, o nástupcovi Mitsubishi L200 sa šepkalo niekoľko mesiacov. Pick-up nakoniec dostal modernú prednú časť i vylepšenú samočinnú...

Mitsubishi L200: Radikálna zmena imidžu

Americký výrobca elektromobilov Tesla má na burze prvýkrát vyššiu hodnotu než BMW. Už len Daimler, Toyota a VW majú v súčasnosti väčšiu trhovú kapitalizáciu.

Tesla má vyššiu trhovú hodnotu než BMW
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×